شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت‌وگو با شمانیوز:

دولت باید به ازای هر نفر 600 تا 700 هزار تومان یارانه پرداخت کند/ از هر 10 نفر 7 یا 8 نفر می‌گویند بسته کمک‌معیشتی دریافت نمی‌کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروز مردم با توجه به تورم بالا، باید به ازای هر نفر حدود 600 تا 700 هزار تومان یارانه دریافت کنند.

دولت باید به ازای هر نفر 600 تا 700 هزار تومان یارانه پرداخت کند/ از هر 10 نفر 7 یا 8 نفر می‌گویند بسته کمک‌معیشتی دریافت نمی‌کنند

محسن بیگلری، دبیر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره مبلغ یارانه در سال 99 اظهار کرد: در سال 89 زمانی‌که دلار زیر 1000 تومان بود مردم، 45 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند؛ به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یارانه مردم را به دلار حساب کنیم حدود 50 دلاربه ازای هر نفر یارانه دریافت می‌کردند، پس بنابراین اگر بخواهیم با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم حال حاضر حساب کنیم، امروز مردم باید به ازای هر نفر 600 تا 700 هزار تومان یارانه دریافت کنند، به طوری که یک خانواده پنج نفره باید حدود سه میلیون تومان یارانه بگیرد .

 

وی افزود: با این وضعیت تورم موجود در کشورحدوداً  مردم به جای 50 دلاری که قبلا دریافت می‌کردند، الان  تقریباً حدود  3 یا 4 دلار یارانه دریافت می‌کنند و این مسئله اصلاً منطقی نیست و این رقم کمتر از 10 درصد میزان تورم است؛ لذا دولت باید یک فکر اساسی در خصوص مبلغ پرداختی یارانه‌ها کند.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید کمی منصف بود؛ چون در شرایطی که کشور تحریم است و نفت به فروش نمی‌رسد، درآمد دولت کاهش یافته است؛ چون درآمد دولت ابتدا از فروش نفت است، سپس از مالیات.

 

بیگلری با بیان اینکه اگر دولت بخواهد مبلغ یارانه را افزایش دهد، قطعاً مجلس هم حمایتش خواهد کرد، تأکید کرد: اما دولت باید فکر جدی به حال مردم بکند؛ زیرا بسیاری از مردم از لحاظ اقتصادی در سختی هستند و باید با استفاده از یارانه، کمک‌های معیشتی، سبد کالا، سوبسید یا با گران کردن حامل‌های انرژی کاری کرد که به راحت‌تر شدن زندگی مردم کمک شود.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی از مردم بسته کمک‌معیشتی را دریافت نکردند، گفت: از 10 نفر حدود هفت یا هشت نفر می‌گویند که بسته کمک‌معیشتی را دریافت نکرده‌ایم و حتی جایی برای پاسخگویی و پیگیری مردم وجود ندارد و دولت موظف است که این موضوع را حل کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: دولت  باید عزم خود را برای شفاف‌سازی تعداد مردمی که بسته معیشتی دریافت می‌کنند، جزم کند و آن را به اطلاع همه برساند و حتی در شهرستان‌ها مکان‌هایی را ایجاد کند تا مردم برای پیگیری این قضیه بتوانند اقدام کنند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied