شمانیوز
شما نیوز

۷۸ درصد از اعتبارات بازسازی های سیل ۹۸ توسط بانک مسکن پرداخت شد

بانک مسکن در ۳۰۱ روز منتهی به ۲۵ دیماه سال جاری، ۷۸ درصد از اعتبارات پیش بینی شده برای سیل زدگان ۹۸ را پرداخت کرد.

 ۷۸ درصد از اعتبارات بازسازی های سیل ۹۸ توسط بانک مسکن پرداخت شد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن پس از وقوع سیل گسترده ابتدای سال جاری که منجر به وارد شدن خسارات گسترده به 21 استان کشور شد، همزمان با ابلاغ مصوبه بانک مرکزی، حمایت سه جانبه خود از هموطنان آسیب دیده در جریان این حادثه ناگوار را آغاز کرد. مطابق با دستورالعمل پیش بینی شده و ابلاغی به مدیریت شعب 21 استان آسیب دیده کشور، حمایت مالی این بانک در سه بخش شامل «بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی»، «تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی» و همچنین «تامین امور معیشتی و خرید لوازم خانگی» از سیل زدگان کشور تعریف شد. براین اساس اعتباری معادل 950 میلیارد تومان از سوی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به خانوارهای سیل زده در نظر گرفته شد.

کارنامه عملکرد تسهیلات دهی بانک مسکن به سیل زدگان کشور از ابتدای سال جاری تا تاریخ منتهی به 25 دی ماه امسال در هر سه حوزه نشان می دهد: طی 301 روز مورد بررسی(معادل 82 درصد از روزهای یکسال)، 78 درصد از اعتبارات سیل 98 در بانک مسکن، در قالب تسهیلات قرض الحسنه و همچنین سایر عقود به متقاضیان اخذ تسهیلات در هر سه بخش پرداخت شد. به این ترتیب از مجموع اعتبار پیش بینی شده برای تسهیلات دهی به این سه بخش در بانک مسکن، تا پایان روز 25 دیماه، رقمی معادل 741 میلیارد و 632 میلیون و 600 هزار تومان به سیل زدگان پرداخت و از مجموع اعتبار ابلاغی، 208 میلیارد و 367 میلیون و 400 هزار تومان برای پاسخ گویی به پرونده های جدید معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین وزارت جهاد کشاورزی باقی مانده است که متناسب با معرفی خانوارهای مشمول تسهیلات توسط ارگان ها و نهادهای مربوطه، بلافاصله پرداخت می شود.

آنطور که جزئیات کارنامه اعطای تسهیلات به سیل زدگان فروردین 98 در بانک مسکن مشخص می کند: از ابتدای روند پرداخت تسهیلات تا تاریخ 25 دیماه، مجموعا در سه بخش پیش بینی شده، 34 هزار و 812 پرونده تسهیلات خود را دریافت کرده اند. از میان سه بخش « بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی»، «تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی» و همچنین «تامین امور معیشتی و خرید لوازم خانگی» که مورد حمایت مالی بانک مسکن قرار گرفته اند، بالاترین آمار تسهیلات پرداختی به حوزه تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی به لحاظ تعداد پرونده ها اختصاص دارد. به طوریکه از مجموع، 34 هزار و 812 پرونده، تعداد 15 هزار و 44 پرونده، تقاضای اخذ تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی خود را داشته اند و تسهیلات خود را در این حوزه دریافت کرده اند.

همچنین، آمار پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی برای تامین امور معیشتی و خرید لوازم خانگی نیز در برخی استان های طی ماه های گذشته بسیار بالا بوده است. به طوریکه از میان 21 استان آسیب دیده، به ترتیب استان های لرستان، گلستان و خوزستان بالاترین آمار پرونده های معرفی شده در بخش «امور معیشتی و خرید لوازم خانگی» را داشته اند.

کارنامه عملکرد بانک مسکن در این حوزه نشان می دهد: در استان لرستان 3 هزار و 96 پرونده، در استان گلستان یک هزار و 477 پرونده و در استان خوزستان یک هزار و 9 پرونده جهت اخذ تسهیلات در این بخش به شعب بانک مسکن معرفی شده اند.

براساس این گزارش، بانک مسکن حمایت سه جانبه خود از سیل زدگان فرودین ماه امسال را مطابق با اعتبار پیش بینی شده و تا پاسخ گویی به تمامی تقاضاهای پذیرش شده ادامه خواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied