شمانیوز
شما نیوز

وزیر نفت:

اقدام‎های بزرگ با پیوند دانشگاه و صنعت

فعالیت در بخش تاسیسات فرآورش پیش‌ساخته تمامی ندارد و تقاضا برای آن زیاد است.

اقدام‎های بزرگ با پیوند دانشگاه و صنعت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران: بیژن زنگنه امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین امضای قرارداد واحد فراورش پیش‌ساخته میدان آزادگان جنوبی افزود: حق‌الزحمه فرآورش هر بشکه نفت‌خام در واحد فرآورش ۱.۲ دلار تعیین شده است و با رقابتی شدن، این هزینه کاهش می‌یابد.

وی گفت: کارهای خوبی در استان خوزستان برای صنعت نفت انجام شده از جمله پروژه ساخت مته که کار بسیار خوبی است و در حال به نتیجه رسیدن است.

وزیر نفت با بیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده و اگرچه بسیار سخت بوده، برقرار شده است، گفت: همچنین پیوند با جهاد دانشگاهی برقرار است. با پیوند دانشگاه و صنعت نفت می‌توان کارهای بزرگی در این صنعت انجام داد، چراکه نخبگان موتور محرکه هستند و نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است.

زنگنه عنوان کرد: ساخت دکل و مته هر دو کارهای بزرگ و مهمی است که خرید آنها نیز تضمین شده است. البته قراداد مته بزرگ‌ نیست، اما قابل توسعه است.

وی یادآور شد: با توجه به تشکیل صندوق پژوهش و نوآوری نفت، به شرکت‌های دانش بنیان که بار اول تولید خواهند کرد، کمک خواهیم کرد.

زنگنه گفت: در بخشی از تولید ۱۰ قلم کالا خوب پیش رفتیم، اما در بخشی دیگر باید بیشتر تلاش کنیم. صنعت نفت می‌تواند با تعریف پروژه و ایجاد تقاضا سردمدار و پیشرو توسعه صنعتی کشور باشد.

وی با بیان اینکه ما در مقابل تحریم مقاومت می‌کنیم و مؤظفیم برای مردم کار و اشتغال ایجاد کنیم تا سربلند باشند، اظهار کرد: به‌عنوان فردی که همه عمرش را برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران گذاشته، آنچه می‌خواهم سربلندی و توسعه واقعی و هر روزه ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied