شمانیوز
شما نیوز

زمان مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم گفت:در طرح ملی مسکن متناسب با تقاضا، ثبت نام شده و زمین‌ ها هم مناسب و در داخل‌ شهرها بوده است.

زمان مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی

به گزارش شمانیوز و به نقل از فارس،محمد اسلامی در حاشیه همایش اقدام ملی مسکن در جمع خبرگاران در پاسخ به این سئوال که آیا طبق وعده ای که داده شده مسکن ملی در طی دو سال آینده به اتمام می رسد گفت:طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و در حال اجرا است و اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که یک سال از وقت صرف طرح ریزی و هماهنگی و آماده‌سازی شد.

وی ادامه داد: در این مدت برای سهمیه تسهیلات بانک‌ها از بانک مرکزی مجوز دریافت شده است و با شهرداری‌ها نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

اسلامی با اشاره به اینکه طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی مسکن ظرف دو سال آینده انجام می شود تصریح کرد: در طرح ملی مسکن زمین‌ها را در برهوت انتخاب نکرده‌ایم،‌ بلکه متناسب با تقاضا، ثبت نام انجام داده‌ایم و زمین‌ها مناسب بوده و در داخل‌ شهرها آنها را مشخص کرده‌ایم که مجموع این اقدامات بیانگر برخورداری طرح اقدام ملی از طرح و ایده است.

 

* مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن بعد از انتخابات

اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا زمان مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی مشخص است خاطرنشان کرد: مرحله دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی در اسفندماه و بعد از انتخابات مجلس انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط تشکیل شده است و  پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می شود.

اسلامی همچنین در خصوص زمان بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و اسکان گفت: راه اندازی سامانه املاک یکی از تعهدات ما بود و وعده ما برای رونمایی از این سامانه تا قبل از پایان سال با همکاری جوانان نخبه در قالب شرکت استارت‌آپ محقق شد.

 

* سامانه املاک از تبدیل مسکن به تله منابع کشور جلوگیری می‌کند

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون تعدادی از دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را در این سامانه بارگزاری کرده اند و امیدواریم در روزهای آینده این سامانه به بهره‌برداری برسد و سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری کند.

وی گفت: این سامانه از تبدیل مسکن به ثروت و تله مالی برای منابع کشور جلوگیری می‌کند چرا که هدف ما این است که در تولید و عرضه مسکن تحرک ایجاد شود.

 

* جزئیات سه تفاهم برای کاهش قیمت تمام شده طرح اقدام ملی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق برآورد معاونت مسکن، امضا سه تفاهم‌نامه با نظام مهندسی،‌ وزارت کشور و طرح تهاتر مصالح تا ۲۵ درصد بر قیمت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تاثیر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز با نظام مهندسی منعقد‌ شد، تعرفه برای دهک‌های اول تا سوم باید رایگان باشد و تعرفه‌های دیگر با توجه به شهر تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دومین اتفاق امروز،‌ امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور بود تا بابت پروانه عوارضی اخذ نشود و برای سایر شهرها به طور متناسب تخفیف لحاظ شود که نیاز بود وزارت کشور و شهرداری‌ها به این مساله ورود کنند.

اسلامی افزود: سومین تفاهم‌نامه‌ای که امروز مبادله شد،‌ تهاتر مصالح بود بدین معنی که قابلیت خرید مصالح به صورت اعتباری از بازار فراهم شود. این وعده ما محقق و با امضای تفاهم‌نامه عملیاتی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied