شمانیوز
شما نیوز

دانستی‌های مهم قبل از خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

هنگامی که می‌خواهید سفر تهران به مشهد خود را با اتوبوس آغاز نمایید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است قیمت بلیط اتوبوس در یک مسیر خاص و در دو شرکت تعاونی با یکدیگر متفاوت باشد. پس قبل از آغاز سفر و خرید بلیط اتوبوس عوامل مختلف را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید تا بتوانید بهترین و در عین حال ارزان‌ترین آن را برای خود رزرو و خریداری کنید. در ادامه با سیمرغ 24 همراه باشید تا شما را با « دانستی‌های مهم قبل از خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد» آشنا نماییم.

 

هنگامی که می‌خواهید سفر تهران به مشهد خود را با اتوبوس آغاز نمایید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است قیمت بلیط اتوبوس در یک مسیر خاص و در دو شرکت تعاونی با یکدیگر متفاوت باشد. پس قبل از آغاز سفر و خرید بلیط اتوبوس عوامل مختلف را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید تا بتوانید بهترین و در عین حال ارزان‌ترین آن را برای خود رزرو و خریداری کنید. در ادامه با سیمرغ 24 همراه باشید تا شما را با « دانستی‌های مهم قبل از خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد» آشنا نماییم.

 

توجه به نوع اتوبوس

 

همان طور که می‌دانید، در حال حاضر از اتوبوس‌های مختلفی برای جا به جایی مسافران در مسیرهای بین شهری استفاده می‌شود. شرکت‌هایی که هر کدام اسامی مختلفی دارند و امکانات و خدمات متعددی را به مسافران خود ارائه می‌دهند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آن چه باعث ایجاد تفاوت قیمت در اتوبوس‌های مختلف می‌شود، نام شرکت نیست، بلکه درجه یا کلاس آن‌هاست که به دو دسته اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های وی آی پی تقسیم می‌شود. به همین خاطر است که هر یک از اتوبوس‌های اسکانیا، وولو و مان با توجه به کلاسی که دارند، نسبت به ارائه خدمات به مسافران مسیر تهران مشهد تلاش می‌کنند. تمام این عوامل باعث می‌شود تا قیمت بلیط تهران مشهد وی آی پی از قیمت بلیط اتوبوس معمولی در همین مسیر بالاتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر خواندن مقاله «کدام اتوبوس مسافربری برای سفر مناسب تر است؟» در سیمرغ 24 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مخعت

 

مسافت بین مبدأ تا مقصد

 

از جمله عواملی که در قیمت بلیط اتوبوس تاثیر بسیار زیادی دارد، فاصله مبدا تا مقصد و یا همان مسافت سفر است. حتما می‌دانید که هر چقدر فاصله مبدا تا مقصد بیشتر باشد، قیمت بلیط اتوبوس هم افزایش می‌یابد. برای مثال قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد از قیمت بلیط همان اتوبوس در مسیر تهران قزوین بیشتر و گران‌تر است. به همین خاطر است که هر چه مسافت سفر بیشتر باشد، مسافر باید پول بیشتری را برای خرید بلیط اتوبوس پرداخت کند. در کنار این موضوع، کلاس اتوبوس را هم در نظر بگیرید و سپس قیمت بلیط مورد نظر خود را جستجو نمایید. همچنین توجه به صندلی اتوبوس هم برای برخی مسافران اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین خاطر مقاله «بهترین و بدترین صندلی اتوبوس برای سفر کدام است؟» می‌تواند کمک بسیار زیادی به افراد نماید.

 

سن و سال مسافر و شرایط خاص او

 

حتما مطلع هستید که قیمت انواع بلیط سفر مانند بلیط هواپیما، بلیط قطار و یا بلیط اتوبوس بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها توجه به سن و سال مسافر و یا شرایط خاص اوست. مثلا نوزادان در هنگام سوار شدن به هواپیما نیازی به پرداخت کل هزینه بلیط ندارند و تنها با پرداخت چند درصد از آن می‌توانند سفر خود را آغاز کنند.  خانواده‌های شهدا و ایثاگران هنگام خرید بلیط سفر شرایطی خاصی برایشان فراهم است که به وسیله آن می‌توانند از تخفیفاتی که برایشان در نظر گرفته شده است، استفاده نمایند. یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت بلیط اتوبوس نیز توجه به سن و سال مسافران است که به دو دسته کلی کودک و بزرگسال تقسیم می‌شوند. طبق این تقسیم بندی مسافران زیر پنج سال کودک محسوب می‌شوند و نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای خرید بلیط اتوبوس ندارند و سفر آن‌ها رایگان است. در مقابل همه مسافران بالای پنج سال بزرگسال هستند و باید بهای بلیط اتوبوس را به طور کامل پرداخت کنند.

 

-_

 

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سیمرغ 24

 

قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد در سامانه‌های اینترنتی و باجه‌های حضوری فروش یکسان است؛ چرا که این قیمت‌ها توسط تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری تعیین می‌شود و سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس هیچ گونه تصمیمی در این مورد نمی‌توانند بگیرند. با تمام این توضیحات بعضی از سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط سفر مانند سیمرغ 24 با کاهش سود خود و گاها با ارائه کدهای تخفیف، بلیط اتوبوس سیمرغ 24 را با قیمت پایین‌تری به دست مسافران خود می‌رسانند. به همین خاطر مسافر می‌تواند بلیط اتوبوس ارزان‌تری را برای خود تهیه نماید.

 

توجه به شرکت‌های مسافربری

 

برخی از شرکت‌های اتوبوس رانی شرایط و تسهیلاتی را برای مسافران خود در نظر گرفته‌اند که باعث می‌شود تا هزینه‌های سفر تا حد قابل قبولی کاهش یابد. برای مثال شرکت مسافربری همسفر برای مسافران خود این امکان را فراهم کرده تا با خرید اینترنتی 7 بلیط در یک مسیر از این شرکت، بلیط هشتم را به صورت رایگان دریافت نمایند. البته هنگام خرید بلیط های این شرکت به نکات زیر هم توجه کنید:

 

1- کلیه بلیط ها باید از یک مبدا و به یک مقصد باشد.

2- کلیه بلیط ها باید برای یک تاریخ مشخص باشد.

3- خریدها باید به صورت اینترنتی انجام شود.

4- مسافر باید برگه پرینت شده بلیط‌های خود را به غرفه همسفر در پایانه مسافربری برده تا بلیط رایگان خود را دریافت نماید.

 

چجخ - Copy

 

به همین خاطر توجه به این امر می‌تواند این امکان را برای مسافران فراهم کند تا بلیط اتوبوس تهران مشهد خود را به طور میانگین با قیمت کمتری خریداری کرده و هزینه سفرهای دسته جمعی خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

 

در پایان لازم به ذکر است که در سامانه فروش آنلاین بلیط سفر سیمرغ 24 امکان خرید بلیط اتوبوس در دو کلاس سفری معمولی و وی آی پی برایتان فراهم است و شما می‌توانید به راحتی در یک زمان کوتاه بلیط اتوبوس مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین امکان خرید انواع بلیط هواپیما چارتر و سیستمی، بیمه مسافرتی و خرید قسطی بلیط نیز برای شما مسافران گرامی فراهم شده است. به همین خاطر کسانی که بلیط سفر سیمرغ 24 خود را از این مجموعه خریداری می‌کنند، از شرایط سفرشان رضایت کامل داشته و با آرامش و آسایش آن را به انجام می‌رسانند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied