شمانیوز
شما نیوز

نشست مشترک معاون بهداشت و طب صنعتی با رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

نشست مشترک دکتر سید حسن موسوی معاون بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز با مهندس محمدرضا نادری رئیس HSE و پدافند غیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از مدیران و روسای HSE و بهداشت حرفه ای شرکت های تابعه در سالن جلسات مرکز بهداشت و طب صنعتی برگزار شد.

نشست مشترک معاون بهداشت و طب صنعتی با رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

 

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: دکتر موسوی در این ارتباط گفت: در این نشست ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری COVID19  در سطح شرکت ها ارائه شد  و سپس واحد EOC و مرکز پاسخگویی 24 ساعته بهداشت و درمان اهواز و تیم واکنش سریع به مدعوین معرفی شد. پس از آن دکتر رضا شفیع زاده رئیس طب صنعتی، گزارشی از بررسی ها و اقدامات انجام شده در زمینه مراکز تجمع کارکنان، شناسایی شاغلین پرخطر و اعلام اسامی آنان به شرکت های تابعه در جهت جلوگیری از تجمعات و ترددهای غیر ضروری ارائه نمود .

وی افزود:  پس از ارائه گزارشات مذکور مقرر شد شاغلین پرخطر (دارای بیماری های زمینه ای) شرکتها ترخیص شده و حضور کارکنان در مکان های اداری شلوغ به حداقل برسد. همچنین در جهت پیشگیری از تردد غیر ضروری کارکنان مقرر شد در صورت امکان مدت حضور کارکنان اقماری در هر نوبت کاری افزایش یابد.

 معاون بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز گفت: جهت حفظ سلامت کارکنان مقرر شد پزشک دکل درجلسات کوتاه ابتدای هر شیفت در کنار افسر HSE  حضور یابد و آموزش و پایش کارکنان در خصوص بیماری کرونا ویروس را به عهده بگیرد.

وی ضمن بیان روش های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و پرهیز از ارتباطات تماسی  گفت: مقرر شد نظارت پزشک و افسر HSE دکل بر فرآیند های آشپزخانه از ورود مواد اولیه تا سرو غذا و شستشوی ظروف تشدید شود و تا اطلاع ثانوی سرو سبزیجات و سالاد در تمامی دکل ها از جمله اردوگاههای پشتیبانی ممنوع گردد.

دکتر موسوی تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت کارکنان عملیاتی به پیشنهاد دکتر رضا شفیع زاده رئیس طب صنعتی، مقرر شد افرادی که به صورت مأموریتی به دکل ها اعزام می شوند برای دریافت گواهی سلامت در روزهای اداری از ساعت  8 الی 15به واحد طب صنعتی مرکز سلامت خانواده کارون مراجعه نمایند و در اعزام های اضطراری که خارج از زمان اداری صورت می پذیرد رئیس HSE شرکت ها با معاونت بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز هماهنگی های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین افراد قبل از مراجعت از مناطق عملیاتی و دکل ها جهت دریافت گواهی سلامت باید فرم خود اظهاری را تکمیل نمایند. مدت اعتبار گواهی سلامت اشخاص مأمور به دکل ها یک هفته میباشد و بعد از مدت تعیین شده در صورت جابجایی به دکل دیگر گواهی سلامت شخص توسط پزشک دکل مبدأ تمدید می گردد.

وی افزود: گواهی سلامت کارکنان اقماری قبل از اعزام به دکل باید توسط پزشک تأیید گردد. کارکنان مناطق نفتخیز جنوب جهت اخذ گواهی سلامت به درمانگاه پیراحفاری و کارکنان شرکت ملی حفاری به مراکز از قبل تعیین شده توسط واحد HSE شرکت ملی حفاری مراجعه نمایند.

معاون بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان اهواز در ادامه گفت: کلیه کارکنان به غیر از کارکنان بهداشتی درمانی، آشپزخانه ها و آبدارخانه ها در شرایط عادی نیاز به استفاده از ماسک ندارند مگر اینکه علامت دار بوده یا در محیط پر ازدحام و در فضای محدود قرار گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: در جلسه فوق مقرر گردید وسایل و امکانات و محلول های  ضد عفونی کردن سطوح و دست در محیط کار در اختیار پرسنل قرار گیرد.

دکتر موسوی در پایان گفت:  دما سنج های مادون قرمز جهت واحد طب صنعتی مرکز سلامت خانواده کارون و درمانگاه صنعتی مرکز آموزش و فنون اهواز تهیه و در اختیار مراکز قرار گرفته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied