شمانیوز
شما نیوز

یاری بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مقاوم‌سازی خانه‎ های روستایی

تهیه مسکن به عنوان یکی از نیازهای اساسی افراد، برای برخی از گروه‌های جامعه به یک چالش تبدیل شده است و در این میان خانوارهای روستایی آسیب‌پذیرترند؛ چرا که سطح درآمد این افراد اجازه بازسازی و مقام‌سازی واحدهای مسکونی را به آن‌ها نمی‌دهد. واحد‌های مسکونی که عموماً به‌دلیل شرایط خاص جغرافیایی، بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از سوانحی مانند سیل و طوفان قرار دارند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلاتی را در نظر گرفته تا روستاییان کشور بتوانند با مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود، تا حد ممکن آن را از آسیب‌های سوانح طبیعی حفظ کنند.

 یاری بانک قرض الحسنه مهر ایران برای مقاوم‌سازی خانه‎ های روستایی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، نیاز به سرپناه ایمن و مسکن مقاوم، یکی از نیازهای اساسی انسان است. مسکن مقاوم که با مصالح استاندارد و بر اساس اصول مهندسی ساخته شده باشد، یکی از حداقل‌های لازم برای زندگی خانوارهاست. با این حال، برخی خانوارها به‌دلیل شرایط خاص مالی، امکان تهیه مسکنی را ندارند که دارای این ویژگی‌ها باشد.


سطح درآمدی پایین یا پس‌انداز اندک، یکی از موانع تأمین مسکن مناسب و مقاوم برای خانوارها به‌ویژه در مناطق روستایی است. علاوه بر این، واحدهای مسکونی روستایی در مناطقی قرار دارند که ریسک سوانح طبیعی ماند سیل و طوفان در آن‌ها بیشتر است.


تجربه سیل در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد ساکنان مناطق روستایی به‌دلیل ناتوانی در تأمین منابع مالی، امکان مقاوم‌سازی خانه‌های خود را در برابر این سوانح ندارند و هر بار آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند.


از طرف دیگر این افراد به دلایل متعددی امکان تأمین منابع مالی جهت مقاوم‌سازی منازل خود را نیز ندارند. ضمانت‌های بانکی و نیز سودهای بالا در وام‌هایی مانند جعاله که در تعمیر مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد، موانع تأمین مالی این افراد در برابر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی هستند. بانک مهر ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در این حوزه اقدامات مهمی انجام داده تا بتواند به سهم خود این مسئله را در حوزه تأمین مالی برطرف کند.

 

وام قرض الحسنه بانک مهر ایران برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی
 

یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی است که بخش از تأمین مالی آن، طی تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، انجام می‌شود. در این تفاهم‌نامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بخشی از منابع خود را به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تخصیص داده است.


بر این اساس، ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی با استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه مقاوم‌سازی و بهسازی می‌شوند تا علاوه بر بهبود سطح زندگی خانوارهای روستایی، احتمال آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر سوانح طبیعی را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.


به امید روزی که دیگر شاهد بی‌خانمانی هموطنان خود بر اثر سوانح طبیعی نباشیم! ما در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied