شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان خبر داد:

رشد بیش از دو برابری سود تلفیقی شرکت‌های تابعه افق مس

مهندس محراب احمدیان گفت: در سال گذشته ساماندهی و بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه در دستور کار شرکت قرار گرفت به‌طوری‌که شاهد رشد بیش از دو‌برابری سود تلفیقی در شش‌ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بودیم.

رشد بیش از دو برابری سود تلفیقی شرکت‌های تابعه افق مس

به گزارش شمانیوز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان ضمن تبریک سال نو و تشکر از زحمات و حمایت‌های مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و شرکت ملی صنایع مس به‌ویژه دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس گفت: در سال گذشته ساماندهی و بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه در دستور کار شرکت قرار گرفت به‌طوری‌که شاهد رشد بیش از دو‌برابری سود تلفیقی در شش‌ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بودیم و به‌طورقطع با تهیه صورت‌های مالی سال  ۱۳۹۸ شاهد ادامه‌دار بودن سودآوری شرکت‌های تابعه افق در شش‌ماهه دوم نیز خواهیم بود.

 

وی افزود: هلدینگ صنایع مس افق کرمان توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با هدف ایجاد هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی در راستای حفظ و بهسازی سرمایه‌های سازمانی خود و با مشارکت شاغلین و بازنشستگان شرکت مس و شرکت‌های تابعه  فعالیت خود را آغاز کرد.

 

احمدیان اظهار داشت: این شرکت همواره سعی دارد با رویکردی پویا و خلاق و با حضور شرکت‌های وابسته و با سرمایه‌ای معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف تولیدی، صنعتی، معدنی، مهندسی، عمرانی و خدماتی به افق‌های آرمانی خود که همانا تبدیل‌شدن به یک الگوی بنگاه‌داری نوین با ساختاری نظام‌مند و مؤثر است، دست یابد.


وی افزود: این شرکت در ۱۵ سال گذشته علاوه بر فعالیت در حوزه معدنی در زمینه‌های خدمات مهندسی، حمل‌ونقل، مواد شیمیایی و معدنی و خدمات تخصصی بهداشت و درمان، تأسیسات، کشاورزی و فضای سبز، فرهنگ و پژوهش و امور مربوط به بازار بورس، سرمایه و اعتبار نیز فعالیت دارد.


مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته امسال سهام شرکت در بازار سرمایه عرضه خواهد گردید.


وی با بیان این‌که وارد شدن به بورس برای شرکت‌ مزیت‌های متعددی دارد و درنهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری آن‌ خواهد شد گفت: بورس اوراق بهادار به‌عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی و هدایت به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی شرکت را نیز بر عهده خواهد داشت.


احمدیان اضافه کرد: سهولت در تأمین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، به‌روزرسانی ارزش واقعی شرکت، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تأمین مالی و درنهایت سهولت در استفاده از تسهیلات بانکی و سایر ابزارهای تأمین مالی از دیگر مزایای ورود این شرکت به بازار سرمایه است.


به گفته مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان بر اساس استراتژی‌های تعریف‌شده در راستای کسب سود و افزایش بازدهی دارایی‌های شرکت‌های تابعه، سودآوری پایدار از محل فعالیت شرکت‌های تابعه و بهبود ساختار هلدینگ در جهت ارتقاء هم‌افزایی بین شرکت‌های تابعه با تأکید بر خلق ارزش موفق به راه‌اندازی نرم‌افزار هوشمندی تجاری BI در شرکت‌های تابعه، مدیریت فناوری اطلاعات، کاهش بهای تمام‌شده قراردادها و ساماندهی تعدیل قراردادها و نهادینه‌سازی سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت‌ها شدیم.


وی تصریح کرد: همچنین اخذ پروانه تأسیس کلینیک دندانپزشکی شهربابک، خرید دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سونوگرافی، خرید تخت، اکسیژن سانترال و سایر تجهیزات پزشکی به مبلغ ۸ میلیارد ریال، ساماندهی و راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی رفسنجان و اخذ مجوز راه‌اندازی رادیولوژی دندان برای کلینیک دندانپزشکی رفسنجان از اقدامات مهم شرکت افق کرمان در حوزه بهداشت و درمان بوده است.


احمدیان با بیان این‌که در سال ۱۳۹۸ موفق به انجام فعالیت‌های چشمگیر تحقیق و توسعه در حوزه استخراج سدیم سولفیت، سود،STPP، فسفریک اسید شدیم گفت: همچنین در سال گذشته ساماندهی و بهینه‌سازی عملکرد شرکت‌های تابعه در دستور کار شرکت قرار گرفت به‌طوری‌که شاهد رشد بیش از دوبرابری سود تلفیقی در شش‌ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بودیم و به‌طورقطع با تهیه صورت‌های مالی سال مالی ۱۳۹۸ شاهد ادامه‌دار بودن سودآوری شرکت افق در شش‌ماهه دوم نیز خواهیم بود.


به گفته احمدیان احداث پارا کلینیک تخصصی در شهر مس سرچشمه، احداث کلینیک دندانپزشکی در شهرستان‌های کرمان و شهربابک، توسعه حوزه تولید کنسانتره، ورود به پروژه‌های صنعتی و معدنی و راه‌اندازی پروژه تمیزکاری صنعتی با یخ خشک از دیگر برنامه‌ها و اهداف مهم و آتی شرکت صنایع مس افق کرمان برای سال جاری است که امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس نقش مؤثرتر و پررنگ‌تری در عرصه تولید و ایجاد اشتغال در کشور برداریم.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied