شمانیوز
شما نیوز

فاصله‌گذاری اجتماعی زیر ذره‌بین سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تصمیم دارد با هدف ارتقای سلامت عمومی جامعه و با تاکید بر اهمیت اصالت اطلاعات در شرایط شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، کلیه آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آمارها، بخشنامه‌ها و مصوبات مرتبط با مقابله عمومی با شیوع این بیماری فراگیر را به‌صورت متمرکز در سامانه منتشر کند.

فاصله‌گذاری اجتماعی زیر ذره‌بین سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات

به‌ گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعیه شماره یک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به تازگی در اختیار کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گذاشته شده، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح کشور از فردا تا ۱۵ فروردین اجرا و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید می‌شود.

 

طبق این اطلاعیه صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و در عین حال، خروج افراد غیر ساکن و مسافر بلامانع خواهد بود.

 

در ادامه این اطلاعیه ضمن تاکید بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و سایر مراکز تفریحی تا پایان زمان اجرای طرح، فعالیت اصناف و مشاغل مشمول این طرح در قالب گروه‌بندی سه‌گانه تقسیم‌بندی و تصریح شده است: ادارات دولتی، حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به‌صورت شیفت‌بندی فعالیت خواهند کرد.

 

در همین راستا بنابر اعلام دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مردم می‌توانند برای اطلاع از آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های مختلف کشور در رابطه با بیماری کرونا به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی الکترونیکی foia.iran.gov.ir   مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied