شمانیوز
شما نیوز

رییس سازمان بورس بیان کرد:

تقویت جایگاه بین المللی بازار سرمایه در دستور کار

برای تداوم توسعه بازار سرمایه باید به آینده نگاه کنیم و همگام با تحولات پیش برویم. هر روز شاهد رویدادهای جدید در بازارهای مالی جهان هستیم و نباید از حرکت در مسیر ابزارها و روش های نوین باز بمانیم. بازار سرمایه تنها با این پیش فرض ها می تواند در اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

تقویت جایگاه بین المللی بازار سرمایه در دستور کار

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، دکتر حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق چشم انداز آتی بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: یکی از برنامه های جدید سازمان بورس که با سرعت پیگیری می شود، ارتقای جایگاه بازار سرمایه ایران در عرصه بین المللی است و باید به این موضوع توجه کرد که بخشی از فضای بازارهای مالی کشورها به سرمایه گذاری خارجی اختصاص دارد.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت بی نظیر بازار سرمایه ایران در جذب سرمایه گذار خارجی افزود: ما باید این آمادگی را داشته باشیم تا با رفع و کاهش محدودیت های ناشی از تحریم، پذیرای سرمایه گذاری خارجی باشیم .بنابراین باید جایگاه بازار سرمایه ایران را در نهادهای بین المللی تقویت کنیم. قطعا سازمان بورس با همکاری همه نهاد ها این موضوع را پیگیری می کند.

 

دکتر قالیباف اصل تسهیل حضور عموم مردم در بازار سرمایه را یکی دیگر از اقدامات پیش روی نهاد ناظر بازار سرمایه برشمرد و گفت: وضعیت بازار سرمایه با گذشته قابل قیاس نیست. پس از تصویب قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار در سال ۸۴ و تشکیل بورس ها و سازمان، بازار همواره رو به جلو حرکت کرده و امروز به پویایی و بالندگی رسیده است. طی دو سال گذشته، سرمایه گذاران زیادی وارد این بازار شده اند و حجم و ارزش بالای معاملات نشان از توجه به این بازار دارد. امروز شاهدیم که فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه تا دورترین نقاط کشور رسوخ کرده است.

 

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بازار سرمایه اکنون به کانون توجه عموم جامعه و دولتمردان تبدیل شده و ما باید از این شرایط برای گسترش حضور مردم در بازار استفاده کنیم.

 

دکتر قالیباف با تاکید بر اینکه امروز نیروهای متخصص، جوان و تحصیلکرده دراین بازار حضور دارند و بورس یک محیط کاملا حرفه ای است، گفت: سپرده های خرد از طریق بازار سرمایه به بخش مولد اقتصاد هدایت می شود و نقدینگی به چرخه تولید باز می گردد و تقویت این چرخه با همکاری ارکان و نهادها از برنامه های پیش روی سازمان است.

 

رییس سازمان بورس به اهمیت تامین مالی بخش مولد اقتصاد اشاره کرد و افزود: تسهیل فرآیند تامین مالی شرکت های سهامی عام یکی دیگر از برنامه های پیش روی نهاد ناظر بازار سرمایه است و تلاش می کنیم روند پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه نیز تسریع شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نیاز فعالان بازار اولویت سازمان بورس است، ادامه داد: احترام به نیازهای مخاطبان بازار سرمایه و ارباب رجوع سرلوحه کار، قرار خواهد داشت.

 

دکتر قالیباف به نقش بی بدیل رسانه در امر فرهنگ سازی و آموزش اشاره کرد و گفت: ارتباط سازنده و سیستماتیک با رسانه ها یک از مهمترین برنامه های پیش روی سازمان بورس است. سازمان همواره باید پاسخگو باشد و پیش از این در بورس تهران نیز همین رویکرد را دنبال می کردیم. رسانه ها، صدای رسای سازمان و جامعه هستند و در ایجاد ارتباط دو سویه نقش مهمی دارند،  از همین رو، سازمان بورس با رسانه ها ارتباط محکم، منظم و تنگاتنگی خواهد داشت.

 

رییس سازمان بورس ادامه داد: بازنگری و اصلاح مستمر قوانین و مقررات، بهبود نقدشوندگی، افزایش شفافیت نیز از برنامه های دائمی سازمان است و فرآیند آن متوقف نمی شود.

 

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه عرضه اولیه مهمترین فرصت رشد بازار است، افزود: تسهیل فرآیند عرضه های اولیه یکی از برنامه های پیش رو است. به این ترتیب اگر مقرراتی داشته باشیم که مانعی بر سر راه عرضه های اولیه باشد، با تعامل بین سازمان، بورس تهران و فرابورس ایران مورد بازبینی قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied