شمانیوز
شما نیوز

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی :

روابط عمومی ها شاهرگ حیاتی بدنه سازمان مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست با مدیران روابط عمومی های مناطق آزاد به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی از این واحدها به عنوان شاهرگ حیاتی بدنه سازمان مناطق آزاد کشور یاد کرد.

روابط عمومی ها شاهرگ حیاتی بدنه سازمان مناطق آزاد کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی بانک در این نشست ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، از تلاش همه مدیران روابط عمومی در مناطق آزاد تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: اهمیت ارتباطات در عصر حاضر بیانگر نقش  مدیران روابط عمومی به عنوان پرچم داران معرفی دستاوردهای سازمان های مناطق آزاد در کشور است.

 

وی با تاکید بر اهمیت نقش مناطق آزاد در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در سال جهش تولید افزود: بازوهای توانمند بدنه روابط عمومی های مناطق آزاد کشور در اطلاع رسانی باید نگاهی ملی و بین المللی داشته باشد.

 

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: ارتباط روابط عمومی ها با همه سطوح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و .... به مانند شاهرگ حیاتی جامعه و مدیرانی که شبانه روز برای ایجاد  این تعامل در تلاشند، نبض تپنده کشور در حوزه ارتباطات هستند.  

 

*تحقق شفافیت با ارایه گزارش های واقع گرایانه 

دکتر بانک از رسانه و ارتباطات در دنیای حاضر به عنوان عصر دیجیتال و الکترونیک نام برد و تاکید کرد: توجه ویژه به سه حوزه آی تی، مالی و روابط عمومی می تواند سبب جهش پیشرفت و توسعه سازمان های مناطق آزاد کشور شود.

 

وی همچنین از اهمیت بحث تولید محتوا و خبر به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولین همگام با توسعه دیجیتالی ارتباطات یاد کرد و گفت: خبر، مهم ترین جزء برای معرفی عملکرد مناطق آزاد به مردم است و بر این اساس، در تولید یک خبر، توجه به محتوا نسبت به موضوع جلسه از اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور از مدیران روابط عمومی های مناطق آزاد کشور خواست تا در ارایه گزارش دستاوردها در مناطق به مردم، واقع گرایانه عمل کنند و ادامه داد: مطالبه گری حق جامعه امروزی است و وظیفه ماست تا به چرایی های مردم پاسخ شفاف بدیم، زیرا شفاف سازی مهم ترین اهرم قدرت اخبار و عملکرد سازمان ها است.

 

*نقش موثر نشر اخبار مناطق آزاد در عرصه ملی و فراملی در توسعه کشور

در ادامه این نشست، حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم، عنوان داشت: نقش انتشار اخبار در مناطق آزاد با نگاه ملی و بین المللی و با توجه به هویت ذاتی مناطق در توسعه کشور، باید پررنگ شود.

مرادی ادامه داد: نگاه ما در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، نگاه ملی و فرا ملی است.

وی همچنین از شفاف سازی محتوا و اطلاعات در سایت سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مهم ترین دستاورد برای برقراری ارتباط دوسویه با مردم جزیره و موفقیت این سازمان، نام برد.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن پیشنهاد تشکیل کارگروه رسانه ای مناطق آزاد جنوب کشور که با استقبال دکتر بانک و جمع حاضر همراه شد، تاکید کرد: هدف از تشکیل این کارگروه، توسعه خبری، اشتراک و تعامل بین مناطق و ارتقای خبررسانی در سطح فراملی است و تشکیل چنین کارگروهی می تواند به گسترش ظرفیت ها در مناطق کمک کند.

 

مرادی از روابط عمومی ها به عنوان پیشانی معرفی دستاوردهای مناطق آزاد نام برد و گفت: تلاش ما به عنوان مدیران روابط عمومی، معرفی صادقانه عملکرد سازمان است.

 

در پایان این نشست، مرتضی بانک، دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ، با اعلام ارتباط و پوشش خبری خوب منطقه آزاد قشم در رسانه صدا و سیما، از موفقیت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در بازتاب توانمندی های این منطقه در کشور، قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied