شمانیوز
شما نیوز

با ابلاغ رییس کل بیمه مرکزی اجرایی می‌شود،

صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بدون نسخه فیزیکی

بر اساس بخشنامه رییس کل بیمه مرکزی، بیمه ملت از اول خرداد ماه سال جاری آمادگی دارد دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز را فراهم کند.

صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بدون نسخه فیزیکی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، «غلامرضا سلیمانی» با ابلاغ بخشنامه‌ای اعلام کرد: همه شرکت‌های بیمه‌ای از اول خردادماه زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم کنند.

 

در این بخشنامه آمده است: به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم انجام شود.

 

بر این اساس، شرکت های بیمه‌ای موظف شده‌اند تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم کنند.

 

همچنین بر اساس بخشنامه رییس شورای عالی بیمه، تمامی شرکت های بیمه موظف هستند  کلیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و آن شرکت به بیمه‌گذاران خود اعلام کنند.

 

همچنین شرکت های بیمه ای باید همه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied