شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

4+1 کتاب که با خواندن آن‌ها ممکن است زندگی شما تغییر کند

تاثیری که کتاب‌ها بر روی درک ما از زندگی و تغییر مسیر ما دارند؛ دست کمی از تجربه‌های واقعی ندارد. کتاب‌ها به ما امکان تجربه زندگی‌هایی را می‌دهند که هر کدام سرشار از نکته‌های طلایی برای زندگی هستند. در این مقاله پنج کتاب را به شما معرفی می‌کنیم که خواندنشان می‌تواند روی دیدگاه شما نسبت به زندگی تاثیر بی‌نظیری داشته باشد و باعث تغییرتان شود.

4+1 کتاب که با خواندن آن‌ها ممکن است زندگی شما تغییر کند

 

تاثیری که کتاب‌ها بر روی درک ما از زندگی و تغییر مسیر ما دارند؛ دست کمی از تجربه‌های واقعی ندارد. کتاب‌ها به ما امکان تجربه زندگی‌هایی را می‌دهند که هر کدام سرشار از نکته‌های طلایی برای زندگی هستند. در این مقاله پنج کتاب را به شما معرفی می‌کنیم که خواندنشان می‌تواند روی دیدگاه شما نسبت به زندگی تاثیر بی‌نظیری داشته باشد و باعث تغییرتان شود.

 

  1. ملت عشق

 

ملت عشق نوشته الیف شافاک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاثیر گذار چند سال اخیر به حساب می‌آید. این کتاب ابتدا به دو زبان انگلیسی و ترکی در دسترس بود؛ اما خیلی زود ترجمه‌های بیشتری به آن اضافه شد و خوانندگان بیشتری را از سراسر جهان به خودش جلب کرد. ملت عشق داستان شمس و مولانا است و از آنجایی که ممکن است خواننده فکر کند این داستان را می‌داند؛ نویسنده داستان دیگری را هم در زمان حاضر نوشته است که با هوشمندی خواننده را کنجکاو نگه داشته و تا پایان داستان به همراه خود می‌کشاند. الا روبینشتاین زنی است در زمان حاضر که در محیط کار کتابی به دستش می‌رسد با داستان زندگی شمس و مولانا و نوشته شده توسط مردی به نام عزیز زاهارا. به موازات درس‌های عاشقانه‌ای که شمس به مولانا می‌دهد و تغییری که در شخصیت او ایجاد می‌شود، بین عزیز و الا هم رابطه‌ای برقرار می‌شود. اگر آشنایی با چند شاعر برتر از گذشته تا امروز که دستی بر قلم نوشتن آثار عاشقانه داشته اند، برایتان مهم است و مولانا را به عنوان یکی از آن‌ها دوست دارید، خواندن ملت عشق را از دست ندهید.

 

  1. سه شنبه‌ها با موری

 

3f80b8039824f5103b575c27549df35eed27

 

یکی از زیباترین کتاب‌هایی که بررسی زندگی با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش می‌پردازد، کتاب سه شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم است. موری استاد میچ است، پیرمردی با تجربه و بسیار دانا که روزهای آخر زندگی‌اش را می‌گذراند و در این شرایط هر هفته سه شنبه با میچ قرار ملاقاتی دارد. میچ نزد او می‌رود و راجع به مفاهیم مختلف زندگی صحبت می‌کنند. آن‌ها راجع به مرگ، تولد، عشق و سایر احساسات و عواطف انسانی حرف می‌زنند و در این میان موری به نکاتی اشاره می‌کند که شاید از دید بسیاری از ما پنهان بماند. نکاتی که طرز فکر خاص او را نسبت به زندگی نشان می‌دهد. از پس صحبت‌های این دو نفر ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید دیدگاهتان نسبت به زندگی در حال عوض شدن است؛ به ارزش‌های واقعی بیشتر فکر می‌کنید و بعضی مسائل که ظاهرا مهم بودند، اهمیتشان را از دست می‌دهند. سه شنبه‌ها با موری کتابی بسیار تاثیر گذار است که ممکن است در آخرین صفحات باعث گریه‌تان شود؛ اما این گریه با تفکر همراه است و شیرین.

 

  1. کیمیاگر

 

کیمیاگر مشهورترین اثر نویسنده برزیلی، پائولو کوئیلو است که درهای تازه‌ای را رو به زندگی شخصی این نویسنده هم باز کرد. کوئلیو جوانی پر ماجرایی داشت، او مدتی را به عنوان یک هیپی زندگی کرد، فلسفه آن‌ها را دوست داشت و سفرهای زیادی انجام داد. مدتی وارد دنیای موسیقی راک شد و شروع به سرودن ترانه برای آهنگ‌ها کرد؛ آهنگ‌هایی که حاوی مضامین فکری هیپی‌ها بود و با استقبال زیادی رو به رو شد. بعد از این مدتی در زندان بود، مدتی مواد مصرف کرد و زمانی را هم در آسایشگاه گذراند؛ اما بعد از مدتی مسیر زندگی‌اش را به کلی تغییر داد و با شناخت دنیای عرفان وارد وادی دیگری شد. تجربیات فراوان او منجر به نوشتن کتابی درباره اهمیت رویاها شد که نامش را کیمیاگر گذاشت. در این کتاب روایت جوانی را گفت که یک خواب چندین بار برایش تکرار شد و در نهایت فهمید که آن خواب او را به سمت هدفی سوق می‌دهد که باید جدی‌اش بگیرد. او برای رسیدن به این هدف مسیری دور و دراز در پیش می‌گیرد که سرشار از درس‌های معنوی زیباست، عاشق می‌شود، سختی می‌کشد و با آدم‌های زیادی معاشرت می‌کند و متوجه می‌شود حضور آن‌ها اتفاقی نیست. کوئلیو در این کتاب به اهمیت توجه به نشانه‌های اطراف نیز می‌پردازد و خواننده را نسبت به اتفاقات کوچک روزمره هم حساس می‌کند. در نهایت بعد از خواندن این کتاب ممکن است به خودتان بیایید و ببینید قرار است مسیر زندگی‌تان را به جهت دیگری هدایت کنید. برای خواندن سایر کتاب ها پائولو کوئیلو اینجا کلیک کنید.

 

  1. یک عاشقانه آرام

 

2387297

 

سال‌هاست که انتشارات روزبهان کتاب یک عاشقانه آرام، نوشته نادر ابراهیمی را باز نشر می‌کند و سال‌هاست که هر نسل جدیدی که دوست دارد با مفهوم عشق آشنا شود، سراغ این کتاب را از کتابفروشی‌ها می‌گیرد. یک عاشقانه آرام یکی از لطیف‌ترین کتاب‌هایی است که تا کنون درباره عشق نوشته شده است. داستان این کتاب روایت گیله مرد است و زنی  به نام عسل است که عاشق هم هستند. گیله مرد معلم است؛ اما در کنار معلمی پنهانی به فعالیت‌های سیاسی هم می‌پردازد. او به زندان می‌افتد، زندگی‌شان دچار نوسان می‌شود و مشکلاتی سر راهشان پیدا می‌شود که شاید بسیاری از زوج‌ها را از هم جدا می‌کرد؛ اما زیبایی یک عاشقانه آرام در همین است؛ که این زوج با تلاش کنار هم می‌مانند و از عشقشان دفاع می‌کنند. علاوه بر اینکه می‌توانید از خواندن این کتاب درس زندگی بگیرید، تک جمله‌هایی از آن را هم می‌توانید به عنوان یادبود به عزیزانتان هدیه دهید: «عاشق شدن مسئله‌ای نیست؛ عاشق ماندن مسئله اصلی ماست؛ بقای عشق نه بروز آن!»

 

  1. شدن

 

در کنار کتاب‌های ادبی تاثیر گذار خوب است به کتابی از ژانری دیگر اشاره کنیم که خواندنش خالی از لطف نیست و می‌تواند انگیزه شما برای رسیدن به اهدافتان را بیشتر کند. نام کتاب «شدن» یا becoming است و نویسنده آن بانوی اول سابق آمریکا، میشل اوباما. او در این کتاب روایت زندگی خودش را تعریف می‌کند. داستان زندگی‌اش را از کودکی تعریف می‌کند و نشان می‌دهد برای رسیدن به مراتب بالا لازم نیست حتما خانواده خیلی عجیب و ثروتمندی داشت؛ کافی است به یکدیگر عشق و حمایت عاطفی داد و برای رسیدن به اهداف تلاش کرد. او از مدارسی که به آن‌ها رفته، مشکلاتی که به عنوان یک سیاهپوست در سیستم آموزشی برای او و دوستانش وجود داشته، اختلاف طبقاتی و موارد مشابه می‌گوید؛ اما نقطه عطف کتاب روزی است که با باراک اوباما آشنا می‌شود. مرد جوانی که او از قبل آوازه‌اش را شنیده و حالا قرار است در کمپانی‌ای که میشل در آن مشغول کار است، استخدام شود. خواندن این کتاب را به کسانی توصیه می‌کنیم که از تلاش هوشمندانه برای خواسته‌هایشان واهمه‌ای ندارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied