شمانیوز
شما نیوز

سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد:

ساعت کاری کارکنان ادارات اجرایی در دوران کرونا

سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای جدید به تمامی دستگاه های اجرایی، با توجه به تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی در مقابله با کرونا، ساعات حضور روزانه کارمندان در مشاغل اداری را اعلام کرد.

ساعت کاری کارکنان ادارات اجرایی در دوران کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، در قالب این بخشنامه که به تایید ریاست جمهوری رسیده است از تاریخ ۱۰ خردادماه ساعت کار روزانه دستگاه های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود. ضمن آنکه تمامی کارکنان موظف به رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده، هستند.

 

در بند دوم این بخشنامه تاکید شده، دستگاه های اجرایی موظف هستند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع تمامی خدمات عمومی و ضروری حوزه مسوولیت خود ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه ای ایجاد نشود.

 

همچنین در بند سوم این بخشنامه با تاکید بر آنکه ساعات کاراداری دستگاه ها منطبق با این دستورالعمل باید تعیین شود آمده است:« هرگونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه های اجرایی شامل ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.»

 

در ضمن در این بخشنامه همچون روال گذشته تاکید شده با هدف تامین و ارتقا سطح ایمنی و بهداشت کارکنان، فعالیت آشپزخانه ها و آبدارخانه ها در ادارات تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق ها به صورت فردی و گروهی خودداری کنند. در عین حال در این بخشنامه به تمامی ادارات اجرایی تاکید شده، صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل های عمومی ادارات و اتاق کارکارکنان ممنوع است.

 

پنجمین بند از این بخشنامه به نکات مهم دستورالعمل دورکاری کارکنان متمرکز شده است. در این بند آمده:« استفاده از خدمات دورکاری، صرفا در صورت تامین زیرساخت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دورکار مجاز خواهد بود.»

 

سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کرده در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه های آسیب پذیر قرار می گیرند، در اولویت خواهند بود.

 

مطابق با این بخشنامه، مواد دستورالعمل تصویب شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و تایید ریاست جمهوری، از دهم خردادماه لازم الاجرا خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش ساعت کار بانک ها توسط شواری هماهنگی بانک ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied