شمانیوز
شما نیوز

دهقانی در گفتگو با شمانیوز:

حدود 20 هزار میلیارد تومان برای رفع کسری بودجه آموزش و پرورش نیاز است/ وزارت آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی حرکت کند

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم گفت: برای رفع کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش باید 20 هزار میلیارد تومان به این نهاد تزریق شود، اما در واقع دولت چنین پولی را ندارد.

حدود 20 هزار میلیارد تومان برای رفع کسری بودجه آموزش و پرورش نیاز است/ وزارت آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی حرکت کند

الهویردی دهقانی، منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، طرح رتبه‌بندی معلمان را منجر به افزایش تبعیض در میان معلمان دانست و در همین رابطه اظهار کرد: زمانی قرار بر این بود که معلمان 80 درصد حقوق و مزایای اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها، حقوق دریافت کنند، اما در عمل چنین هدفی تحقق نیافت؛ چون حدود 15 تا 20 هزار میلیارد تومان نیازمند بودجه است، ولی در حال حاضر چنین مبلغی در اختیار دولت نیست تا در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست ملاک رتبه‌بندی معلمان چیست، افزود: وقتی این 20 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش تزریق نشود، رتبه‌بندی معنی ندارد؛ لذا با جیب خالی نمی‌توان وعده دلخوش‌کننده داد.

 

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم با ابراز تأسف از نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی تأکید کرد: حقوق و مزایای معلمی که 30 سال در آموزش و پرورش مشغول خدمت است یا حقوق و مزایایی معلمی که فقط سه سال سابقه کار دارد، حدود 200 تا 300 هزار تومان تفاوت دارد، این عدالت نیست و اجحاف در حق معلمان باتجربه محسوب می‌شود و توهین به شعور معلمان به حساب می‌آید.

 

دهقانی بیان کرد: چون دولت پول و منابع کافی در اخیتار نداشت، یک طرحی را برای فریب معلمان اجرا کرد و آن طرح همان طرح رتبه‌بندی معلمان است؛ لذا بهتر بود از همان اول دولت بدون انجام مراحل بروکراسی به راحتی حقوق معلمان را به انداره توانش اضافه می‌کرد و در آخر هم به صورت شفاف و بدون تعارف می‌گفت وسع دولت به همین اندازه است، نه اینکه با اجرای چنین طرحی، بر تبعیض در بدنه آموزش و پرورش دامن بزند.

 

وی با بیان این مطلب که آموزش و پرورش باید به سمت درآمدزایی برود، گفت: مؤسسات آموزشی؛ انتشاراتی‌ها و مدارس غیرانتفاعی بسیاری هستند که زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند؛ لذا به راحتی می‌توان کسری بودجه این وزارتخانه را رفع کرد؛ بنابراین با ساماندهی خدمات می‌توان پول را به سمت آموزش و پرورش هدایت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied