شمانیوز
شما نیوز

محمودی در گفتگو با شمانیوز:

ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو از طریق مکانیزم قرعه‌کشی/ دولت باید بر روند ثبت‌نام و واگذاری خودرو نظارت کند

منتخب مردم شهرضا گفت: اگر عدالت و شفافیت در نحوه قرعه‌کشی و واگذاری‌ها رعایت شود، قطعاً مکانیزم پیش‌فروش خودرو بر مبنای قرعه‌کشی منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو از طریق مکانیزم قرعه‌کشی/ دولت باید بر روند ثبت‌نام و واگذاری خودرو نظارت کند

سمیه محمودی، منتخب مردم شهرضا در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره تأثیر پیش‌فروش فوق‌العاده خودروها توسط سایپا و ایران خودرو اظهار کرد: اگر عدالت و شفافیت در نحوه قرعه‌کشی و واگذاری‌ها رعایت شود، قطعاً مکانیزم پیش‌فروش خودرو بر مبنای قرعه‌کشی منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار خواهد شد.

 

وی یکی از معضلات اصلی موجود در بازار خودرو را وجود دلالان و سوداگران عنوان کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خودروسازان خواست تا به طور جد از ثبت‌نام سوداگران در طرح‌های پیش‌فروش ممانعت به عمل آورند تا این مکانیزم پویا و کارآمدتر به کار خود ادامه دهد.

 

منتخب مردم شهرضا در مجلس یازدهم با بیان اینکه بازار خودرو نیازمند مدیرییت صحیح شرایط است، عنوان کرد: در گذشته طرح پیش‌فروش خودرو خیلی کارآمد و مؤثر نبود و مشخص نبود که مکانیزم ثبت نام چگونه است، سوداگران آیا ثبت نام کرده‌اند یا خیر و یا اینکه آیا کسانی که خودرو به نام خود دارند در طرح پیش فروش ثبت نام کرده‌اند؟ اما امروز با تدابیری که اندیشیده شده و با شرایط مدنظر گرفته شده، دست دلالان از خرید خودروهای تولیدشده در طرح پیش فروش فوق‌العاده کوتاه شده است؛ لذا ضروری است که نهادهای نظارتی و وزارت صمت و ایران خودرو همین رویه را ادامه دهند و نگذارند دلالان و سوداگران در بازار خودرو جولان دهند.

 

محمودی با بیان اینکه اگر طرح‌های پیش‌فروش خودرو با برنامه‌ریزی دقیق و با نظارت درست اجرایی نشود، نباید انتظار بهبود وضعیت بازار را داشت، بلکه تنش‌ها و التهاب در بازار خودرو ادامه می‌یابد، یادآور شد: از آنجایی که هر دو خودروساز کشور، وابسته به دولت هستند، دولت در زمینه نظارت و کنترل نوع عرضه خودرو می‌تواند بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد و نباید اجازه دهد در پیش فروش‌ها دست برده شود و تخلفی صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه اجرای موفق هر برنامه‌ توسط خودروسازان در گرو پشتوانه اجرایی آن است، اضافه کرد: شرکت‌های خودروسازی باید از یک سو به دنبال تولید خودروی باکیفیت بوده و از سوی دیگر با افزایش تیراژ تولید، نیاز بازار را تأمین کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied