شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

مسئولیت‌پذیری اپراتور تلفن همراه، آب را برای جنوبی‌ها شیرین کرد

همراه اول در اقدامی جدید در حوزه مسئولیت اجتماعی پا به میدان عمل گذاشت به طوری که تفاهم نامه این شرکت با امور آبفا منطقه آبادان در خصوص آبرسانی به منطقه چوئبده اجرایی شد که با ثمرات خوبی نیز همراه بود.

مسئولیت‌پذیری اپراتور تلفن همراه، آب را برای جنوبی‌ها شیرین کرد

به گزارش شمانیوز، در چرایی توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی باید گفت که امروز می بینیم که سخن از بی تفاوتی اجتماعی و آسیب های ناشی از آن در بخش هایی از جامعه مطرح می شود. توجه بیشتر به مسئولیت اجتماعی و نهادینه کردن آن در اذهان عمومی موضوعی است که نیاز به فرهنگ سازی و تبدیل شدن به دغدغه عمومی دارد تا آثار و برکات آن همچون گذشته در جامعه تسری یابد.

شرکت ارتباطات سیار ایران از گذشته تا به امروز توجه ویژه ای بر پیشبرد اهداف خود در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته است به طوری که این اپراتور در سال های گذشته در بسیاری از عرصه ها پیش قدم و پیشگام شد و در فرهنگ سازی این مهم برای سایر شرکت های همتای خود موفق عمل کرد.

همراه اول در راستای تحقق چشم‌انداز خود و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی‌اش، با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی‌اش را ذیل این محورهای سه‌گانه‌ حمایتگری و اسپانسرینگ: حمایت (اعم از حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، هدیه و ...) از فعالیت‌هایی که توسط سایر مجموعه‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و ...)، فعالیت‌های بشردوستانه: اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شوند و محیط زیست: اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تعریف کرده است.

شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن تقریبا جزو جدیدترین بحران های اخیر است که همراه اول در روزهای کرونایی اقدامات خود را در سه جبهه پیش برده است که شامل؛ کمک به بخش آموزش، افزایش بهداشت عمومی، کمک به بخش درمان بوده است.

در روزهای گذشته نیز دیگر اقدام همراه اول در حوزه مسئولیت اجتماعی با سرانجام خوش روبرو شد به طوری که  تفاهم نامه این شرکت با امور آبفا منطقه آبادان اجرایی شد که با ثمرات خوبی نیز همراه بود.

بر اساس این گزارش، با توجه به نیاز فوری به آب شرب در شهر چوئبده و با توجه به زمانبر بودن عملیات نصب و اجرای مخزن پیش ساخته ذخیره آب آغاز و طی ۵ ماه آینده به بهره برداری می رسد، آبفا آبادان جهت افزایش میزان آبرسانی به منطقه، اقدام به ارسال یکدستگاه آبشیرین کن سیار به شهر چوئبده کرد.

گفتنی است قرارداد ساخت این دستگاه در بهمن ماه ۹۷ طی تفاهم نامه ای و در راستای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR)، برای اولین بار در تاریخ آبفای کشور، مابین شرکت همراه اول و امور آبفا منطقه آبادان به امضاء رسید.

لازم به ذکر است که این دستگاه با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد ریال، پس از ساخت توسط شرکت دانش بنیان و بدست متخصصان ایرانی، با ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز آب خروجی(معادل ۲۳۰ هزار بطری آب معدنی)و با کیفیت مطلوب(EC ۵۰۰)، جهت بهره‌برداری در محل تصفیه خانه شهید باوی مستقر شده است.

گزارش: معصومه افلاکی 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied