شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:

احراز هویت الکترونیکی سجام از سوی بانک مهر ایران، خدمت مهمی است

حسین فهیمی گفت: اینکه در فرصت کوتاهی موفق شدیم با تعدادی از بانک‌ها و از همه گسترده‌تر با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درگاه ورودی بازار مالی را تعریف کنیم، کار مهمی بوده است.

احراز هویت الکترونیکی سجام از سوی بانک مهر ایران، خدمت مهمی است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در آیین رونمایی از بیمه حوادث ۵۰۰هزار خانه روستایی و همچنین احراز هویت الکترونیکی سجام از سوی بانک مهر ایران اظهار کرد: برخی معتقد بودند که بورس جای سرمایه‌دارها است، نه افراد متوسط و فقیر. اتفاقات سال‌های اخیر در ایران و جهان بازار سرمایه را به‌گونه‌ای متحول کرده که از این اندیشه سنتی فاصله گرفته‌ایم.

 

فهیمی افزود: یکی از عوامل پویایی یک اقتصاد پررونق، وجود مصرف‌کنندگان قابل اتکا و دائمی است. یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی، وجود مصرف‌کنندگان دائمی و وجود یک بازار مصرف باثبات، پایدار و عادلانه است. یک عدالت توزیعی برقرار باشد و همه بتوانند به نیازهای واقعی خود پاسخ دهند. تولیدکننده نیز بر این اساس بتواند برای افزایش تولید خود برنامه‌ریزی کند.

 

وی این‌طور ادامه داد: مجموعه بسته‌های مالی که در سال‌های اخیر ارائه شد نشان می‌دهد حاکمیت نیز به سمت خانوارهای متوسط و کمتر برخوردار بازآفرینی نقش آن‌ها در اقتصاد اقدام کردند. تسهیلات بانکی مختلفی در این سال‌ها ارائه شد که بانک مهر ایران با استفاده از بستر بانکداری الکترونیکی، فعالیت خوبی در این زمینه داشته است. وام‌های معیشتی نیز که در شرایط کرونایی در اختیار هموطنان قرار گرفت، نمونه‌ای از این دست است.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: سهام عدالت که یک دارایی مالی را به اغلب خانوارهای ایرانی هدیه کرد، از این نمونه است.ETF که اخیراً دولت به مردم ارائه کرد در همین راستا تعریف می‌شود. دولت می‌توانست این دارایی‌ها را با قیمت بیشتری در بورس بفروشد، اما تصمیم گرفت آن‌ها را به همه شهروندان ارائه کند. اسناد خزانه مالی نیز از نمونه چنین اقداماتی است.

 

فهیمی همچنین گفت: بسته‌ای که اشاره کردم، نیاز به یک سری خدمات مالی دارد و بیش از پیش توجه ما را به چند نکته جلب می‌کند. یکی از این موارد آموزش است و ما اکنون رسالت بیشتری برای آموزش هموطنان خود داریم. یک ابزار تقریباً مجانی به نام سهام عدالت در اختیار هموطنان قرار گرفته که باید آموزش‌های مرتبط با آن را ارائه دهیم تا مردم آن را به راحتی از دست ندهند.

 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: امیداوریم با همکاری بانک مهر ایران بتوانیم ارائه کارت اعتباری تسهیلات متکی به سهام عدالت را نیز آغاز کنیم. باید برای هموطنان خدمات مالی قابل دسترس را تعریف کنیم؛ از جمله افرادی که در روستاها و شهرهای محروم سکونت دارند، همه باید به‌آسانی بتوانند به خدمات مالی دسترسی داشته باشند. یک نمونه آن احراز هویت الکترونیکی است. پیش از این نیاز بود شهروندان خود را به دفاتر پیشخوان دولتی یا یک شعبه بانک برسانند، اما با خدمتی که اکنون ارائه شده، دیگر چنین نیازی وجود ندارد. آمار کسانی که تا کنون از این خدمت استفاده کرده‌اند نیز قابل توجه است و ظرف یک هفته ۱۲هزار نفر از با روش الکترونیکی احراز هویت کرده‌اند.

 

وی در انتها تأکید کرد: نیاز به همکاری بین بخشی داریم که این کار دشواری است. اینکه در فرصت کوتاهی موفق شدیم با تعدادی بانک‌ها و از همه گسترده‌تر بانک مهر ایران درگاه ورودی بازار مالی را تعریف کنیم، کار مهمی بوده است. این شروعی است که تمام خدمات مالی برای تمام مشتریان بانک مهر ایران در سراسر کشور ارائه کنیم. باید امکانی را فراهم کنیم که هر فرد با هر سطح توانایی، از خانه خود بتواند خدمات مورد نیازش را دریافت کند. این هدف نهایی ما در سطح خرد و کلان است. از آقای دکتر اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران و تک‌تک همکارانشان تشکر می‌کنم که این همکاری مشترک را آغاز کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied