شمانیوز
شما نیوز

همزمان با روز ملی صنعت و معدن عنوان شد:

همراهی ۱۹۰ واحد تولیدی قشم در مسیر تحقق جهش تولید

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت ۱۹۰ واحد تولیدی در قشم خبر داد و گفت: از این فعالان عرصه تولید به مناسبت روز ملی صنعت و معدن تقدیر می شود.

همراهی ۱۹۰ واحد تولیدی قشم در مسیر تحقق جهش تولید

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد مهدی برنجی با اعلام این خبر، بیان کرد: با توجه به وضعیت ایجاد شده در اقتصاد به علت شیوع بیماری کرونا و محدودیت هایی که در برگزاری همایش روز ملی صنعت و معدن امسال ایجاد شد، نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و انعکاس ابعاد این روز نقشی مهم است.

وی ادامه داد: امسال همزمان با روز ملی صنعت و معدن (10 تیرماه) از تمامی واحدهای تولیدی فعال در جزیره قشم با اهدای لوح تقدیر از فعالان و جهادگران عرصه تولید در بخش های صنایع و معادن جزیره قدردانی صورت خواهد گرفت و واحدهای برتر دسته های مختلف تولیدی در قشم معرفی نمی شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید با بیان اینکه تولید، راه نجات اقتصاد کشور است، افزود: بخش عمده ای از امور مربوط به تولید و طراحی در مجموعه های صنعتی منطقه آزاد قشم در حوزه توسعه ساخت ایران فعالیت کرده و با ایده های خلاقانه تحریم ها را تحت تاثیر قرار داده و آثار منفی آن را کاهش می دهند.

به گفته برنجی؛ در حال حاضر حدود 190 واحد تولیدی در شاخه های مختلف صنعت، معدن، شیلات و حوزه نفت و انرژی در منطقه آزاد قشم مشغول فعالیت و تولید هستند که با توجه به شرایط دشوار اقتصادی تلاش تمامی این واحدها حرکتی ارزشمند برای اقتصاد منطقه و کشور و راستای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی به حساب می آید.

وی تصریح کرد: دهم تیرماه، بر پایه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده و اختصاص این روز، فرصت مناسبی است تا به مهمترین موتور محرکه اقتصاد کشور یعنی بخش صنعت و معدن، نگاهی ویژه صورت گیرد؛ چراکه این بخش مولد اشتغال پایدار در کشور است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: رشد و توسعه فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان یک فاکتور مهم در سیاست گذاری های صورت گرفته در این منطقه آزاد قشم لحاظ شده که می تواند به پیشبرد اهداف بخش تولید در دستیابی به اهداف جهش تولید کمک کند.

برنجی در پایان خاطرنشان کرد: این مدیریت برای اجرایی شدن اهداف پیش بینی شده در شعار سال با عنوان «جهش تولید» در نظر دارد تا با توجه به بازارهای داخلی و صادراتی، بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی برای تأمین نیازهای این بازارها تقویت کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied