شمانیوز
شما نیوز

در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم حمل و نقل ریلی سنگان- بافق مطرح شد:

غریب پور: با راه اندازی مسیر سنگان – بافق، 40 درصد از حمل ریلی کشور از سنگان انجام می شود

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: خط دوم ریلی سنگان - بافق با سرمایه گذاری 8 هزار میلیارد تومانی اجرا می شود. به گفته خداداد غریب پور، طول این مسیر 800کیلومتر است که با راه اندازی آن، 40 درصد از حمل و نقل ریلی کشور از سنگان انجام می شود.

غریب پور: با راه اندازی مسیر سنگان – بافق، 40 درصد از حمل ریلی کشور از سنگان انجام می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در آیین امضای تفاهم نامه مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم حمل و نقل ریلی سنگان- بافق که با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، افزود: در منطقه سنگان ۲۰ میلیون تن محصول تولیدی خواهیم داشت که عمدتا به مرکز و جنوب کشور (شرکت های مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب و...) منتقل خواهد شد. وی تاکید کرد: با راه اندازی این پروژه، انتقال محصولات تولیدی سنگان به شرکت های مصرف کننده، تسهیل می شود.

 

مبارکه، راهبر پروژه

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فولاد مبارکه در احداث پروژه فوق به عنوان راهبر عمل خواهد کرد، افزود: مبارکه 9 میلیون تن از فولاد کشور را تولید می کند و برنامه افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی را در دستور کار دارد.

غریب پور اظهار داشت: ایمیدرو برنامه افزایش سرمایه شرکت ها از محل سود انباشته به منظور تامین مالی طرح های توسعه ای را هدفگذاری کرده است.

وی افزود: مبارکه 2 میلیارد یورو سرمایه گذاری پیش رو دارد و این مهم از محل افزایش سرمایه این شرکت محقق خواهد شد.

 

مشارکت معدن و صنایع معدنی با وزارت راه و شهرسازی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: برنامه احداث جاده تربت - سنگان به طول ۱۵۱ کیلومتر و همچنین اتوبان لامرد به پارسیان به طول ۴۰ کیلومتر از پروژه های مشترک معدن و صنایع معدنی و وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: در بخش زیربناها نیاز به ۹ میلیارد یورو سرمایه گذاری است که به همت بخش خصوصی شکل گرفته و این رویه حاکی از مشارکت شرکت ها و دولت است. غریب پور تاکید کرد: ایمیدرو زمینه ساز توسعه با مشارکت بخش خصوصی است.

در این مراسم علاوه بر وزیر راه و شهرسازی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیروز حناچی شهردار تهران، سعید سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و حمیدرضا عظمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied