شمانیوز
شما نیوز

بافت فرسوده «قشم» بازآفرینی می‌شود

مدیر امور شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم گفت: ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر قشم بر اساس طرح جامع شهری و طرح تفصیلی مصوب در حال اجرا است.

بافت فرسوده «قشم» بازآفرینی می‌شود

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، نورالله کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر قشم بر اساس طرح جامع شهری و طرح تفصیلی مصوب در حال اجرا است.

وی افزود: طرح جامع شهری، طرحی بلندمدت است که در آن نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مختلف کاربری اراضی همراه با اولویت‌های مربوطه تعیین می‌شود.

مدیر امور شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی در طرح جامع شهری تهیه و تنظیم می‌شود و تمامی طرح‌ها و برنامه‌های حوزه شهرسازی باید مطابق این طرح تعریف و اجرایی شود.

کرمی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم نیز مطابق قانونن اداره مناطقه آزاد کشور به عنوان نهاد اصلی تصمیم گیر و اجرایی در این منطقه در تاریخ 30/4/1392 طرح جامع شهر قشم را به تصویب رسانده و سایر طرح‌ها و برنامه‌های حوزه شهرسازی با هماهنگی این طرح در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: در طرح تفصیلی شهر قشم براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع به موارد جزئی‌تری از جمله نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات، شبکه عبور و مرور، تراکم جمعیت و کلیه عوامل مختلف شهری می‌پردازد.

مدیر امور شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم گفت: طرح تفصیلی شهر قشم نیز در تاریخ 2/12/1396 در کمیسیون ماده هشت به تصویب رسیده و پس از آن تمام فعالیت‌های شهرسازی مطابق این طرح تایید و اجرایی می شود.

کرمی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به اهمیت و جایگاه خاص محله‌های سنتی و بافت قدیم، به صورت ویژه این محدوده را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و در تاریخ 20/2/1395 طرح بافت فرسوده شهر قشم را به تصویب رسانده است.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح مصوب نیاز است تا همزمان با حفظ بافت کلی، اقدام به نوسازی و بهسازی معابر و برخی منازل در این مناطق مطابق طرح تفصیلی شهر و طرح بافت فرسوده قشم انجام شود.

مدیر امور شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم ادامه داد: ساماندهی بافت‌های قدیمی شهر قشم بر اساس طرح جامع شهری و طرح تفصیلی مصوب این سازمان در مساحتی حدود 155 هکتار و با تعریف پروژه‌هایی در پهنه‌های مشخص در حال اجرا است.

کرمی عنوان کرد: آزادسازی و تعیین تکلیف برخی عرصه‌ها در محله‌های شهر قشم از نیازها است که برای حل آن نیازمند همراهی بیشتری از سوی مردم، دادستانی و دیگر ارکان بازآفرینی شهری هستیم.

وی اضافه کرد: محل‌هایی به عنوان نقاط اولویت‌دار در محله‌های چابهار و کوی صاحب الزمان(عج) تعیین شده و با حل مشکل تملک در این مناطق می‌توانیم شاهد سرعت گرفتن اجرای این طرح باشیم.

مدیر امور شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: تمامی ارکان حاکمیت در شهر باید به کمک سازمان منطقه آزاد قشم بیایند و با همدلی به حوزه بازآفرینی شهری ورود کنند تا بهبود وضعیت در بافت قدیمی حاصل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied