شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی:

آیا تلاطم قیمت خانه به آرامش می‌رسد؟

در روزهای ابتدایی سال 99 و در این طوفان پر تلاطم افزایش‌ قیمت رهن و اجاره کمتر مستاجری را می‌بینید که مستاصل نمانده باشد و کمتر خانواده‌ای را می‎بینید که با بررسی قیمت امروز خانه از خرید منصرف نشود.

آیا تلاطم قیمت خانه به آرامش می‌رسد؟

در روزهای ابتدایی سال 99 و در این طوفان پر تلاطم افزایش‌ قیمت رهن و اجاره کمتر مستاجری را می‌بینید که مستاصل نمانده باشد و کمتر خانواده‌ای را می‎بینید که با بررسی قیمت امروز خانه از خرید منصرف نشود.

قیمت خانه مانند بمب ساعتی است و هر بار که منفجر می‌شود ترکش‌هایش به جان مردمی می‌نشیند که در انتظار یک سقف مانده‌اند و از طرفی افزایش افسار گسیخته قیمت اجاره خانه فرصت نفس کشیدن را سلب کرده است.

از ابتدای سال 98 تا به امروز شرایط بازار مسکن پیچیده بوده است. برای هر اقدام و تصمیم‌گیری نیاز به بررسی شرایط کلی اقتصاد و سیاست ایران وجود دارد.

 

+علیرضا+بیرانوند

پیش ‌بینی‌ در مورد قیمت خانه دشوار است

 

 

پیش‌بینی‌ در مورد قیمت خانه دشوار است

اگر به شرایط سال گذشته نگاهی بیندازید، قیمت خانه در ابتدای سال با جهش هولناکی روبرو شد و طی سه مرحله شاهد افزایش قیمت بودیم تا ماه شهریور.

در این ماه دقیقا بر خلاف پیش‌بینی‌ها که تصور می‌کرد حجم معاملات در این ماه زیاد شود و تقاضا بالا رود قیمت بالا رود، نه تنها حجم معاملات زیاد نشد، بلکه با کاهش 3/5 درصد، حجم قابل توجهی از معاملات کم شد و قیمت خرید آپارتمان تا حدودی کاهش یافت. البته اگر نسبت به جهش‌های افزایش قیمت در طول زمان نگاه کنیم، کاهش‌های مقطعی به چشم نمی‌آید.

بر این اساس کارشناسان بازار برای قیمت مسکن 99 پیش‌بینی‎هایی دارند.

پیش از آنکه جدول قیمت مسکن این روزها را مرور کنیم، سری به تلاطم ناشی از بیماری کرونا در بازار مسکن بزنیم تا شاهد چشم‌انداز مناسبی برای آینده این بازار ارائه شود.

 

بیماری کرونا به جان بازار مسکن افتاد

قیمت آپارتمان در تهران و بسیاری شهرهای ایران پس از شیوع بیماری کرونا برخلاف تمام انتظارات رشد عجیب 8.7 درصدی به صورت ماهانه ثبت کرد.

این رقم بسیار بالاست و پس از افزایش 11.4 درصد ماهانه اردیبهشت رقمی بی سابقه است.

این روزها اقدامات دولتی و طرح‌های حمایتی از طرف دولت برای ایجاد شرایط بهتر خرید مسکن به محدود ارائه شده است.

اقداماتی مانند طرح اقدام ملی مسکن و تغییراتی که در وام مسکن انجام شده است باعث رونق نسبی در بازار می‌شود و پیش‌بینی برخی کارشناسان این است که قیمت خانه به ثبات نسبی خواهد رسید.

دسته دیگری از کارشناسان بازار مسکن بر این باورند که سرمایه‌‌گذارانی که به دنبال ریسک کمتر در بازارهای آشفته در دوران بیماری کرونا هستند و از بازار بورس و معاملات آن سررشته ندارند، سرمایه‎گذاری در بازار مسکن را راهی ایمن برای حفظ ارزش سرمایه‌های خود می‌دانند.

به همین دلیل است که این تحلیل‌گران پیش‌ بینی روانه شدن بخش زیادی از سرمایه‌ها را به بازار مسکن در ماه‌های آینده محتمل می‌دانند.

 

2

پیش بینی قیمت خانه در نیمه دوم سال 99

 

 

 

پیش بینی قیمت خانه در نیمه دوم سال 99

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد قیمت خانه پس از چهار ماهه نخست سال 99 پیش بینی کرده است که با اراده بسته‌های حمایتی و برنامه ریزی اقتصادی دولت در بازار مسکن و اجاره در نیمه دوم سال 99 قیمت خانه با کاهش التهاب بازار و ثبات قیمت مواجه است.

ستاد اقتصادی دولت مقررات اجاره و تسهیل تولید و افزایش عرضه مسکن را در دستور کار قرار داده است پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده شاهد نتایج این تصمیمات باشیم.

به طور کلی تمامی آنچه از اقدامات دولت می‌توان نتیجه گرفت بازگشت ثبات نسبی به قیمت خانه است نه کاهش آن.

بنابراین چنانچه شرایط اقتصادی تغییر قابل توجهی نداشته باشد، افزایش قیمت امروز مسکن در ایران قابل بازگشت نخواهد بود و در حال حاضر تنها امید به ثبات نسبی بازار وجود دارد.

 

بررسی لیست قیمت روز مسکن در تهران

به گزارش سایت اخبار مسکن ملک 7 ، در ادامه قصد داریم بررسی اجمالی از قیمت خانه‌های تهران داشته باشیم. در مناطق 22 گانه شهر تهران لیست قیمت خانه در هر متر مربع برای خانه‌های یک خوابه و دو خوابه ارائه داده‌ایم.

دقت داشته باشید که این لیست بر مبنای معاملات انجام شده در انتهای ماه اردیبهشت سال 99 است.

ممکن است ملک مورد نظر نماینده میانگین قیمت کل منطقه نباشد اما می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از قیمت خانه در این منطقه مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

820_Esteghlal-1398-09-13_1575435470

820_Hadaf-1398-09-13_1575407433

 

 

همانطور که مشخص است، قیمت در مناطق 1 و 2 و 3، فاصله زیادی با سایر مناطق دارد.

 

قیمت در برخی از نقاط منطقه 4 نیز بسیار بالاست.

میانگین قیمت خانه در منطقه 5 نیز به دلیل وجود شهرک‌های مسکونی بسیار زیاد، در رنج متوسط قرار میگیرد و البته بخش‌های از جنت‌آباد و صادقیه با افزایش قیمت چشم‌‌گیری مواجه بوده است.

در این میان شهرری منطقه 20 تفاوت قیمت فاحشی با سایر مناطق در تهران دارد.

پس از آن منطقه 17 و سه راه آذری است که با قیمت متری 8.100 میلیون می‌تواند در رنج پایین قیمت قرار گیرد. البته هر مورد به خصوصی بسته به شرایط قیمت متفاوتی دارد.

به طور مثلا اگر در منطقه‌ای سن بنا بالا باشد و یا طبقات بالا باشند و آسانسور و پارکینگ وجود نداشته باشد طبیعتا از قیمت خانه کاسته خواهد شد.

اطلاعات مربوط به وام مسکن را در سایت ملک هفت ببینید.

 

قیمت خانه ویلایی در تهران

در تهران به ندرت خانه ویلایی پیدا می‌کنید. خانه‌های ویلایی در تهران یا در مناطق بسیار لوکس و گران قیمت قرار دارند یا در مناطق حومه شهر و در بافت قدیمی قرار گرفتند و در موارد معدودی هم در داخل شهر می‌توانید تعداد کمی از خانه‌های ویلایی را بیابید.

از نظر قیمت ویلا در تهران،بیش ‌ترین قیمت مربوط به خانه‌های قرار گرفته در منطقه اختیاریه است. خانه‌های ویلایی این مناطق بسیار گران قیمت است.

در رتبه‌های بعدی به تریب خانه‌های ویلایی بلوار قدس، همت و تهرانپارس قرار دارند. موارد معدودی هم در تهرانسر و بیمه وجود دارد که رنج قیمت متوسط دارند. می‌توان برخی خانه‌های ویلایی را نیز در منطقه مولوی پیدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied