شمانیوز
شما نیوز

دسرهای شیری میان‌وعده‌هایی مطبوع و مقوی

تغذیه متعادل و استفاده مستمر از گروه شیر و لبنیات یکی از پایه‌های اساسی سلامت و افزایش دهنده رشد جسمی و ذهنی است. در این میان دسرهای لبنی از جمله میان‌وعده‌هایی است که علاوه برطعم مطبوع، ارزش غذایی بالایی دارد.

دسرهای شیری میان‌وعده‌هایی مطبوع و مقوی

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، تحقیقات مستمر در مورد فرآورده‌های لبنی نشان داده است که همبستگی بالایی بین مصرف این فرآورده‌‎ها و سطح سلامتی افراد جامعه وجود دارد. در میان انواع دسر ساده و سریع با شیر، دسر مگنولیا را می‌توانید با خیال راحت برای پذیرایی در مهمانی‌ها استفاده کنید. این دسر شیری که به سادگی آماده می‌شود، ارزش غذایی بالایی داشته و بسیار خوشمزه است.

دسر مگنولیا همانند دسر پان اسپانیا یک نوع دسر لایه به لایه مجلسی شیک و خوشمزه است. مواد اصلی دسر مگنولیا شیر، نشاسته، شکر، تخم‌مرغ، خامه، بیسکوئیت و موز یا توت‌فرنگی است. شاید در ابتدا فکر کنید درست کردن این دسر ساده نیست و نمی‌توانید از پس آن بیایید ولی اگر دست به کار شوید، متوجه خواهید شد که کار بسیار ساده و آسانی است.

اگر دوست دارید برای یکبار هم که شده طعم و مزه این دسر لایه به لایه خوشمزه را امتحان کنید.

 

مواد اولیه:

 

شیر: ۳ لیوان

آرد سفید: ۳ قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: نصف لیوان

زرده تخم‌مرغ: ا عدد

وانیل: نصف قاشق غذاخوری

خامه: نصف پاکت

موز یا توت‌فرنگی: به میزان دلخواه

بیسکوئیت پتی‌بور و یا هر بیسکوئیت ساده: ۱۰۰ گرم

گردو خرد شده: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه

 

۱ برای درست کردن دسر مگنولیا خانگی خوشمزه ابتدا در آرد را در یک تابه روی حرارت ملایم گذاریم و کمی تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. موزها را به صورت دایره‌ای برش می‌زنیم و بیسکوئیت را داخل غذاساز پودر می‌کنیم. اگر به غذاساز دسترسی نداشتید می‌توانید آن را بین دو نایلون قرار بدهید و با گوشکوب خرد کنید. گردو را هم با دست خرد می‌کنیم.

 

۲ حالا در یک قابلمه شیر را به مدت دو دقیقه روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا شیر کمی ولرم شد. سپس شکر را اضافه می‌کنیم و به صورت مرتب هم می‌زنیم تا شکر به طور کامل در شیر حل شود.

 

۳ سپس نشاسته را اضافه می‌کنیم و به صورت مرتب و سریع هم می‌زنیم تا نشاسته گلوله گلوله نشود و کاملا مخلوط شود. حالا آرد را به تدریج در سه مرحله اضافه می‌کنیم. توجه کنید باید با یک دست آرد را به تدریج اضافه کنید و با دست دیگر مدام هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و کرم صاف و یکدستی داشته باشیم.

 

۴ وقتی که موادمان به غلظت فرنی رسید، از روی حرارت برمی‌داریم و صبر می‌کنیم تا کمی خنک شود. در این مدت زمان زرده تخم‌مرغ را به همراه وانیل در یک کاسه می ریزیم و با قاشق یا چنگال به مدت دو تا سه دقیقه هم می‌زنیم.

 

۵ حالا مخلوط زرده تخم‌مرغ و وانیل را در حالی که به موادمان اضافه می‌کنیم با قاشق هم می‌زنیم تا زرده تخم‌مرغ به خوبی حل شود. سپس مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم می‌گذاریم و به مدت یک دقیقه دیگر روی حرارت هم می‌زنیم.

 

۶ سپس خامه به دمای محیط رسیده را با همزن برقی به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم می‌زنیم تا کاملا فرم بگیرد. حالا خامه فرم گرفته را به موادمان اضافه می‌کنیم و سه دقیقه هم می‌زنیم تا خامه به خوبی با موادمان مخلوط شود

 

۷ در این مرحله داخل جام‌های خود ابتدا یک لایه کرم می‌ریزیم سپس یک ردیف بیسکوئیت خرد شده و دوباره یک لایه کرم می‌ریزیم و روی کرم کمی موز یا توت فرت رنگی برش داده شده می‌ریزیم. سپس مجددا یک لایه کرم و بعد مقداری گردوی خرد شده و بیسکوئیت می‌ریزیم و به همین شکل لایه به لایه ادامه می‌دهیم تا جام‌ها پر شود.

 

۸ حالا روی جام‌ها را می‌توانید با موز یا توت‌فرنگی و هر میوه دیگر که دوست داشتید تزئین کنید. سپس جام‌ها را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم.
 
نکات تکمیلی دسر مگنولی

شما می‌توانید دسر مگنولیا را به صورت شکلاتی هم درست کنید. برای این کار مقداری شکلات خرد شده داخل کرم می‌ریزیم تا بدین ترتیب دسر مگنولیا شکلاتی داشته باشیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied