شمانیوز
شما نیوز

خودروهای منطقه آزاد کیش با ارز دیجیتالی وارد می‌شود

همان‌طور که در جریان هستید در سال‌های اخیر مناطق آزاد تجاری به خصوص در جنوب کشور به دلیل ممنوعیت واردات خودرو با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و به نوعی رونق خود را از دست داده‌اند. حال مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در طرح خلاقانه‌ای تصمیم گرفته تا ارز مورد نیاز برای واردات خودرو را با تولید ارزهای دیجیتالی تامین کند.

خودروهای منطقه آزاد کیش با ارز دیجیتالی وارد می‌شود

به گزارش شمانیوز به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص شیوه اجرای قوانین اداره مناطق آزاد و طرح و لوایح مطرح شده در مجلس شورای اسلامی برای مناطق آزاد اعلام کرد که در خصوص اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، به شکلی که این قوانین گرفتاری‌های بسیاری را در سال‌های اخیر برای تجار و سرمایه گذاران به وجود آورده است.

به گفته غلامحسین مظفری، اخیراً دو مورد از امور اصلی توسط رای دیوان عدالت اداری متوقف شد و در مکاتبات داخلی دولت نشان داده شد که حق با مناطق آزاد بوده و به تعبیری تفسیر اشتباه از قانون انجام شده است. آقای مظفری با اشاره به مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد کشور اعلام کرد:

بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. برای واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار موافقت معاون اول رئیس جمهور، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشت. اعلام کردیم که ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی نخواهیم گرفت ولی گفتند تورم ارزی و شرایط کشور به شکلی است که این امکان وجود ندارد.

پیشنهاد بعدی ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد و هیچ فشاری نیز به ارز کشور وارد نمی آورد. امیدواریم برای هفته آینده جلسه ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست های بخش خصوصی برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را نیز ارائه کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ارز دیجیتال مورد نیاز این کار از طریق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال صورت خواهد گرفت. غلامحسین مظفری خاطر نشان کرد که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز در جزیره کیش مشغول فعالیت و استخراج ارز‌های دیجیتالی هستند؛ در صورتی که بانک مرکزی مجوز این کار را صادر کند، مشکل واردات خودرو سه منطقه آزاد تجاری کیش، قشم و چابهار حل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied