شمانیوز
شما نیوز

سلیمی در گفتگو با شمانیوز:

طرح پیش فروش خودرو تأثیری بر کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد نداشت/ ضرورت تعیین قیمت خودرو در بورس

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیش فروش خودرو نه تنها بر کنترل قیمت ها در بازار تأثیر نگذاشته است، بلکه منجر به افزایش قیمت ها هم شده است.

طرح پیش فروش خودرو تأثیری بر کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد نداشت/ ضرورت تعیین قیمت خودرو در بورس

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، گفت: دو خودروساز بزرگ کشور باید طرحی را به غیر از پیش فروش خودروانتخاب کنند تا همه مردم بتوانند مستقیماً از شرکت ایران خودرو و سایپا محصول خریداری کنند؛ زیرا فروش قطره چکانی در بازار خودرو به افزایش قیمت ها منجر می شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از افرادی که در طرح پیش فروش خودرو ثبت نام می کنند، هیچ نیازی به خودرو ندارند وفقط چون تفاوت میان قیمت کارخانه با بازار آزاد بسیار زیاد است، می خواهند در صورت دریافت خودروی خود آن را پس از مدتی در بازار آزاد با سود بالا به فروش برسانند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت خودروهای واگذارشده پاسخگوی نیاز بازار نیست، خاطرنشان کرد: طرح پیش فروش خودرو نه تنها بر کنترل قیمت ها در بازار تأثیر نگذاشته است، بلکه منجر به افزایش قیمت ها هم شده است.

سلیمی با اشاره به ادعای خودروسازان در خصوص زیانده بودنشان گفت: خودروسازان می گویند که زیانده هستند و با قیمتی فعلی که خودروها را به فروش می رسانند قادر به جبران زیان هایشان نیستند.

وی بیان کرد: تفاوت قیمتی خودرویی که در کارخانه تولید می شود و با قیمیتی که در بازار آزاد وجود دارد، بسیار زیاد است؛ لذا خودروساز حاضر نیست که افزایش تولید دهد و همین میزان تولید و عرضه قطره چکانی را ادامه داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به آزادسازی قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: اگر قیمت خودرو آزاد شود و به قیمت متعارف به فروش برسد، از تب و تاب ثبت نام طرح پیش فروش خودرو خواهد کاست و هم به جای اینکه سود آن نصیب دلالان شود، در اختیار کارخانه و کارگران قرار می گیرد.

سلیمی تأکید کرد که تعیین قیمت خودرو در بورس حباب قیمتی در بازار آزاد را از بین خواهد برد و از التهاب موجود در بازار خواهد کاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied