شمانیوز
شما نیوز

در قالب تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی و پارک ملی علوم محقق شد؛

ارتقاء کمی و کیفی اکوسیستم صنایع فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

امروز دوشنبه (3 آذرماه) تفاهم نامه همکاری مشترک بین «دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی» و «پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی» به امضاء رسید.

ارتقاء کمی و کیفی اکوسیستم صنایع فرهنگی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

به گزارش شمانیوز به نقل از فرینا، این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری ها و ارتقاء کمی و کیفی اکوسیستم صنایع فرهنگی با افزایش فعالیت های مشترک و بهره گیری از ظرفیت های متقابل فی مابین «محمدعلی وکیلی» معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «محمدحسین ایمانی خوشخو» رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی امضاء شد.

برگزاری رویدادهای فرهنگی در راستای شناسایی ایده ها و استعدادهای موجود، برگزاری رویدادهای تجاری مشترک با هدف تجاری سازی محصولات و خدمات صنایع فرهنگی، انجام پروژه های مشترک آموزشی و مطالعاتی مرتبط با موضوعات کاربردی توسعه صنایع فرهنگی، ایجاد کنسرسیوم تجاری سازی با هدف بررسی پتانسیل های تجاری موجود در مناطق آزاد و توسعه بازار محصولات و خدمات صنایع فرهنگی در کشورهای همسایه از جمله محورهای همکاری در این تفاهم نامه است.

از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم نامه می توان به توسعه فضای استقرار واحدهای فناور به منظور حمایت از نوآوری و اشتغالزایی در زمینه های مورد نیاز مناطق آزاد، ایجاد زیرساخت های مناسب در روابط تجاری با کشورهای همسایه جهت بهینه کردن زنجیره تولید و فروش محصولات و خدمات صنایع فرهنگی و تبادل فرهنگی ، تسهیل و کمک به حضور بخش کسب و کارهای محلی در کسب و کار های نوآورانه و بازار های جدید و همچنین ایجاد مزیت‌های ویژه و تامین بسترها و زیرساخت‌های مورد نیاز برای سهولت فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنایع خلاق  اشاره کرد.

در جریان این مراسم؛ «محمد علی وکیلی» از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بازدید کرد. این شرکت ها در بخش هایی همچون گردشگری، هنری، فیلم و محتوای دیجیتال، کتاب، دکوراسیون،  آموزش کودکان، سرمایه گذاری، محتوای صوت و تصویر، مدیریت کسب و کار و طراحی و بسته بندی محصولات فرهنگی مشغول بکار هستند. 

همچنین در این بازدید و نیز مراسم انعقاد تفاهم نامه، «جعفر آهنگران» معاون برنامه ریزی، «علی حسنلو» مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی، «صدیقه توکل» مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونین و مدیران پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی حضور داشتند.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه امروز دوشنبه (3 آذرماه) در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی منعقد و مبادله شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied