شمانیوز
شما نیوز

نائب رییس هیات‌مدیره بورس تهران:

تشریح روند بازارسرمایه در سه ماه آینده

جواد عشقی نژاد در بررسی گزارش‌های دوره‌ای (6 و 9 ماهه) شرکت‌ها بیان کرد: با توجه به وضعیت نرخ ارز و حجم فروش مناسب، می‌توان گفت در این دوره تقریبا انتظارات از شرکت‌های بورسی محقق شده و نتایج مثبتی برای بازارسرمایه فراهم شده است.

تشریح روند بازارسرمایه در سه ماه آینده

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا، جواد عشقی نژاد نائب رییس هیات‌مدیره بورس تهران، در خصوص ادامه روند بازارسرمایه در سه ماه آینده نیز بیان کرد: در این رابطه اصلی‌ترین موضوع، روابط سیاسی و رفتارهای بین‌المللی است؛ به نظر می رسد با توجه به نشست های اخیر وزارت‌های امورخارجه ما و 5 کشور اروپایی و حدود دایره اختیاراتی که راجع به آنها صحبت شد، به نتایج خوبی در حوزه بین الملل برسیم.

عشقی نژاد در ادامه اضافه کرد: این موضوع بر بازار سرمایه و بازار ارز اثرگذار است. با توجه به این موضوع و نیز سایر متغیرهای اقتصادی مانند فعالیت بازار پول به شرط اینکه نرخ سود بانکی تغییر نکند یا انتشار حجم نقدینگی سنگینی را برای جبران بعضی از کمبودها در پیش رو نداشته باشیم، به نظر می‌رسد شاهد رشد تورمی خاصی طی سه ماه آینده باشیم. به دنبال آن شرکت ها نیز تلاش میکنند میزان موجودی انبار خود را متناسب با صنعت و رشته خود به حد متعادل و مورد انتظار برسانند.

وی بازارسرمایه را در ماه های پایانی سال جاری همراه با آرامش دانست و افزود: اما برای سال 1400 با توجه به بودجه ممکن است با اتفاقات جدیدی رو به رو باشیم که تجزیه و تحلیل آن می‌تواند بر صنایع مختلف اثرات خاصی را بگذارد؛ به طوریکه ممکن است این اثرات تا 3-2 سال آینده با برخی از صنایع همراه باشد.

عضو هیات‌مدیره بورس تهران در خصوص صنایع برتر توضیح داد: به نظر من صنعت پتروشیمی، به شرط تعدیل و اصلاح تحریم‌ها و افزایش قدرت فروش و همچنین کانی‌های فلزی و صنایع فلزی می‌توانند با توجه به قیمت‌های جهانی اهداف مناسبی را در پیش روی خود داشته باشند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied