شمانیوز
شما نیوز

رپوتاژ آگهی/

دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن را از کجا خریداری کنیم؟

دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن از جمله اقلامی است که در هر خانه، مغازه، کارخانه، فروشگاه و خلاصه هر جایی که تصور کنید قابل نصب است. در دنیای امروزی یکی از مهم ترین عناصر برای جلوگیری از دزدی و سرقت، استفاده از سیستم مدار بسته و دوربین های امنیتی است.

دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن را از کجا خریداری کنیم؟

دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن از جمله اقلامی است که در هر خانه، مغازه، کارخانه، فروشگاه و خلاصه هر جایی که تصور کنید قابل نصب است. در دنیای امروزی یکی از مهم ترین عناصر برای جلوگیری از دزدی و سرقت، استفاده از سیستم مدار بسته و دوربین های امنیتی است.

 

1397070812150330815536744

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

 

به طور حتم استفاده از فناوری و تکنولوژی سیستم دوربین مدار بسته و همچنین دزدگیر اماکن به راحتی می تواند امنیت محیط اطراف منزل، مغازه، کارخانه و یا فروشگاه شما را فراهم کند. چرا که امنیت و شادی تمامی ساکنین جزء اولین اولویت در زندگی تمامی افراد به شمار می رود و یکی از مهم ترین مولفه ها و فاکتورهای موجود برای حفظ امنیت خانواده، برخوردار بودن از سیستم مدار بسته کاملاً هوشمند است.

اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است:

از چه نوع سیستم دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

 

1397070812150330815536744 - Copy

دوربین مدار بسته

 

شاید در نگاه اول جواب به این سوال سخت باشد اما پاسخ به این سوال برای افراد خبره و کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، بسیار سهل و آسان است. قبل از اینکه بتوانید در این زمینه مشاوره دریافت کنید بایستی به سوالات زیر پاسخگو باشید:

 

  • دوربین مدار بسته را برای چه مکانی در نظر گرفته اید؟
  • به چه میزان مایلید برای نصب سیستم مدار بسته هزینه کنید؟
  • چه کیفیتی از دوربین های مدار بسته را مد نظر گرفته اید؟
  • استفاده از این سیستم تا چه میزان برای شما حساسیت دارد؟

 

پاسخ دادن به این سوالات تا حد زیادی در پیشبرد اهداف شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

شناخت نیازها به هنگام دوربین مدار بسته

اولین موردی که به هنگام نصب سیستم مدار بسته و دزدگیر اماکن بایستی مد نظر داشته باشید این است که به نیازها و کاربردهای این دوربین در مکان های مختلف آشنایی کامل داشته باشید. چرا که شرایط و محل مورد استفاده از آنها برای هر کسی می تواند انتظارات متفاوت و متنوعی را از سیستم های امنیتی به وجود بیاورد.

 

میزان بودجه برای خرید دوربین مدار بسته

 

1397070812150330815536744 - Copy - Copy - Copy

دوربین های مدار بسته

 

یکی از نکات جالب توجه در مورد سیستم های امنیتی به خصوص دوربین های مدار بسته این است که به طور معمول با توجه به قیمتی که برای هر دوربین مداربسته می توان برشمرد، کارایی متفاوت و متنوعی هم برای آنها وجود دارد. پس قبل از خرید حتماً از شرکت های متفاوت یک پیش فاکتور تهیه نمایید.

خیلی از شرکت های مربوطه قبل از اینکه اقدام به ارائه پیش فاکتور کنند از شما سوالاتی در مورد محیط مورد نظر، ابعاد، نوع دوربین، قیمت، بودجه در نظر گرفته شده و غیره می پرسند و در نهایت به شما پیش فاکتور ارائه خواهند داد. در پایان کار شما به راحتی خواهید توانست میزان بودجه برآورد شده را با میزان هزینه دوربین مداربسته در پیش فاکتورها مقایسه و سپس اقدام به خرید کنید.

 

انواع سیستم مداربسته

 

در واقع شناخت انواع سیستم و دوربین مداربسته هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری می تواند در انتخاب سیستم امنیتی مناسب، تأثیری فراوان داشته باشد. در حقیقت امروزه کاربرد دوربین های مدار بسته در تمامی نهادها از دولتی گرفته تا خصوصی، اماکن تجاری، منازل مسکونی و غیره به جهت تأمین امنیت جانی و مالی ساکنین، گسترش فراوانی به همراه داشته است.

 

سیستم مدار بسته از نظر نوع سیگنال به دسته های زیر تقسیم می شوند:

 

  • دوربین های آنالوگ (که در حال حاضر منسوخ شده و به نوعی از رده خارج است)
  • دوربین های تحت شبکه یا IP
  • دوربین های AHD
  • دوربین های بیسیم یا WIRELESS

دسته بندی دوربین های مدار بسته از نظر شکل ظاهری و کاربردها

  • دوربین های دام  dome
  • دوربین های بولت Bullet
  • دوربین های مینیاتوری
  • دوربین های اسپید دام (دوربین های چرخشی  PTZ)

 

دوربین های مداربسته دیجیتال

 

دوربین های آی پی در واقع نسل جدید دوربین مداربسته به شمار می رود. امروزه در دنیا بازارهای جهانی تمایل بسیار زیادی به استفاده از این دوربین ها از خودشان نشان می دهند. همان طوری که از نام این نوع دوربین ها پیداست، از طریق امواج دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می شود.

این یعنی بر خلاف دوربین های آنالوگ، دوربین مداربسته دیجیتال از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال کرده و آنها را تحت بستر شبکه در اختیار کاربر قرار می دهد. هر دوربین دیجیتال به مانند یک وسیله در شبکه عمل کرده و به واسطه شناسه شبکه IP و در قالب قوانین و الگوهای شبکه به مرکز کنترل وصل می شود.

 

دوربین مداربسته AHD

 

این نوع دوربین ها در واقع یک استاندارد نظارت تصویری تلویزیونی آن هم با کیفیت بسیار بالا است. دوربین مداربسته AHD از کابل کواکسیال برای انتقال تصاویر ویدیویی با کیفیت HD به DVR های AHD استفاده می کنند. اساس کار این فناوری بیشتر بر پایه انتقال تصاویر دوربین ها بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال یا همان DTV است.

یکی از نکات جالب توجه در این فناوری این است که اطلاعات به صورت آنالوگ منتقل می شود اما نوع کد گذاری (کد گذاری توسط چیپست A H D TX انجام می شود) که در آنها وجود دارد امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نهایت دریافت تصاویر با رزولوشن بالا را برای کاربر ایجاد می کند.

چیپست AHD TX اطلاعات را از دوربین دریافت و سپس آنها را به صورت تکنولوژی AHD کد گذاری می کند. در DVR هم، چیپست A H D RX این اطلاعات کد گذاری شده را دریافت و مجدداً آنها به صورت تصاویری دیجیتالی روی هارد ذخیره می کند.

 

دوربین مداربسته وایرلس یا بی سیم

 

همان طوری که می توان از نام این دوربین متوجه شد، دوربین مداربسته وایرلس برای منتقل کردن اطلاعات از جمله صدا یا تصویر به هیچ عنوان نیازی به کابل ندارد و اطلاعات را به صورت بی سیم و با استفاده از امواج به گیرنده ارسال می کند. در چنین سیستم هایی، هم دستگاه ضبط NVR و هم دوربین می تواند به صورت وایرلس یا بی سیم باشد. اما نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که برای تغذیه این دوربین ها باید از کابل برق استفاده نمایید . در اکثر مواقع نیازی به دستگاه nvr نیست و دوربین از طریق وای فای به تنهایی به مودم وصل میشود .

دزدگیر اماکن چیست؟

غ

 

دزدگیر پایرونیکس

 

دزدگیر اماکن یا سیستم اعلام سرقت در واقع یک دستگاه کاملاً حرفه ای و پیشرفته است که بیشتر برای اعلام دزدی و سرقت در اماکن ها نصب می شود. بعد از فعال شدن این دستگاه اگر کوچکترین حرکتی در محیط اتفاق بیفتد یک آژیر امنیتی که صدایی مهیب و وحشتناکی از خودش تولید می کند، به صدا در می آید. تمامی این حرکت ها به وسیله چندین و چند چشم الکترونیکی یا سنسور (مانند سنسور دود، سنسور شوک، سنسور درب و پنجره و غیره) کنترل می شود.

در برخی از نمونه ها و برندها به وضوح مشاهده می شود که بعد از به صدا در آمدن صدای آژیر، اگر در محل مربوطه نباشید با شماره ای که در سیستم آن ذخیره شده تماس گرفته و فرد مورد نظر را از اتفاق پیش آمده، خبردار می کند.

اما مهم ترین سوالی که در این مقاله پیش می آید این است:

 

دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن را از کجا خریداری کنیم؟

 

ب

سیستم اعلام سرقت

 

یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی، فروشگاه هایپر دوربین است که حدود 5 سال سابقه درخشان در زمینه پخش و فروش دوربین مدار بسته، سیستم های حفاظتی و امنیتی، تجهیزات کامپیوتری و شبکه ای آن هم در برندهای مختلف و متفاوت دارد و در حال حاضر آماده خدمت رسانی به تمامی همکاران، مشتریان، اداره ها و ارگان های دولتی می باشد. شرکت هایپر دوربین از هیچ تلاشی برای رضایت مشتریان و همچنین ارائه بهترین خدمات به آنها فروگذار نخواهد بود و تمامی سعی و تلاش این شرکت بر این است که بتواند بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که نصب دوربین مدار بسته با توجه به قوانین جدیدی که در حوزه اصناف، شرکت ها، تعاونی ها، فروشگاه ها و غیره به تصویب رسیده جزء یکی از ضرورت های اولیه هر کسب و کاری به شمار می رود و بهتر این است که برای تأمین امنیت جانی و مالی صاحبان کسب و کارها، کارمندان و حتی مشتریان اقدام به نصب آن کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied