شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا

در کانادا به طور کلی سه ناحیه و ۱۰ استان وجود دارد. ایالت بریتیش کلمبیا با مرکزیت ویکتوریا، غربی ترین ایالت کانادا می باشد.

در کانادا به طور کلی سه ناحیه و ۱۰ استان وجود دارد. ایالت بریتیش کلمبیا با مرکزیت ویکتوریا، غربی ترین ایالت کانادا می باشد.  این ایالت در سرتاسر جهان به داشتن استانداردهای بالای زندگی مشهور است و به همین دلیل یکی از محبوب­ترین مقاصد مهاجران از سرتاسر جهان است. در این ایالت در حدود ۵۲ شهر وجود دارند که بزرگترین آن ونکوور و کوچکترین آنها گرین وود است. جمعیت استان بریتیش کلمبیا بیش از ۵ میلیون نفر است که بعد از انتاریو و کبک سومین استان پرجمعیت کانادا محسوب می شود. برخی از معروف ترین و محبوب ترین شهرهای این ایالت برای زندگی شهرهای زیر می باشند.

 

ff

 

  •  ونکوور: این شهر پرجمعیت ترین و محبوب­ترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا و یک کلانشهر است. این شهر تقریبا همیشه در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی و کار قرار داشته است و افراد جویای کار را از سرتاسر جهان جذب خود کرده است.
  • سانیچ: این شهر در ویکتوریای بزرگ قرار داشته و یک شهر ساحلی پر رونق است که پایین ترین نرخ بیکاری را در کانادا دارد.
     
  • فورت سنت جان: این شهر یک شهر کوچک با جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر است اما با وجود جمعیت کم شهری بسیار ثروتمند و مرفه بوده و میانگین درآمد خانوار در این شهر برابر با 102.903 دلار می باشد.
     
  • کلونا: این شهر کوچک و زیبای کلاسیک در کنار دریاچه اوکاناگان قرار دارد. این شهر به مرکز شراب بریتیش کلمبیا و کانادا معروف است چرا که بیش از ۲۰۰ تولید کننده شراب در آن وجود دارد. این شهر همچنین به خاطر شرایط آب و هوایی مناسب آن در تمام طول سال نسبت به سایر نقاط کانادا معروف می باشد.
     
  • ویکتوریا: شهر ویکتوریا در جنوبی ترین ناحیه جزیره ونکوور قرار دارد و مرکز ایالت بریتیش کلمبیا است. این شهر ساحلی به خاطر بافت قدیمی خود مشهور است. در این شهر خیابان های باریک و سنگ فرش شده و همچنین ساختمان های  بسیاری که متعلق به قرن ۱۹ میلادی هستند به چشم می خورد که یادآور دوران ویکتوریایی انگلیس است. نام این شهر توسط ملکه ویکتوریا شخصاً انتخاب شده است.

 

هزینه­های زندگی در بریتیش کلمبیا

 

 اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به دنبال مهاجرت به بریتیش کلمبیا و زندگی در آنجا می باشید بدون شک راجع به هزینه های بالای زندگی در این ایالت شنیده اید. این ایالت به عنوان یکی از گران ترین ایالات کانادا برای زندگی شناخته شده است؛ برای مثال متوسط هزینه اجاره در ونکوور برای یک آپارتمان تک خوابه ۲۱۰۰ دلار است که تقریبا برابر با متوسط هزینه اجاره آپارتمان مشابه در تورنتو (2230 دلار) می باشند. از نظر مالیات تمامی شهرهای کانادا علاوه بر مالیات فدرال با نرخ ۱۵ درصد، مالیات استانی بسیار بالایی نیز می­پردازند. با این حال بریتیش کلمبیا با داشتن نرخ مالیات استانی 11% نسبت به دیگر نقاط کانادا مانند کبک با نرخ مالیات استانی 11.8% و نوا اسکوشیا با نرخ مالیات استانی ۱۶ درصد، نرخ مالیات پایینتری دارد. ایالت بریتیش کلمبیا همچنین یکی از چهار ایالات کاناداست که علاوه بر مالیات کشوری بر کالاها و خدمات (GST) برابر با 5%، مالیات بر فروش استانی (PST) برابر با 7% نیز دارد. با این حال بریتیش کلمبیا با داشتن نرخ مالیات بر فروش استانی پایین تر نسبت به کبک (9.975) و منیتوبا (8%) از این جهت شرایط بهتری دارد. برای این که تصویر واضح تری از هزینه زندگی در این شهر داشته باشید می توانید با استفاده از محاسبه­گر آنلاین هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا هزینه ی جزئی ترین کالاها و خدمات را با توجه به محل زندگی محاسبه کنید.

 

 

1377143_260

گرانترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا

 

تا همین اواخر ونکوور در بین گرانترین شهرهای شمال امریکا رتبه یک را به خود اختصاص داده بود، اما در این لحظه یعنی سال 2020 این شهر در جایگاه دوم گران ترین شهر کانادا پس از تورنتو قرار دارد. هزینه زندگی در ونکوور هفت درصد بیشتر از مرکز ایالت کلمبیا بریتیش یعنی ویکتوریا است اما نسبت به تورنتو ۵ درصد ارزان تر است. هزینه زندگی در ونکوور ۳۸% بالاتر است متوسط هزینه زندگی در کانادا است.

 

ارزانترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا

 

ابوتسفورد بزرگترین شهر ارزان در ایالت بریتیش کلمبیا است. هزینه زندگی در ابوتسفورد سه درصد پایین تر از متوسط هزینه زندگی در کانادا و ۱۷% ارزانتر از ونکوور است.

 

هزینه زندگی در هر یک از شهرهای ایالت مجموعی از هزینه های اجاره، استفاده از امکانات عمومی، غذا، حمل و نقل، خدمات درمانی، مالیات و دیگر هزینه های متفرقه می باشند. به طور کلی متوسط هزینه زندگی با توجه به نیازهای اولیه زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا برای ۱ نفر به شرح زیر می باشد:

 

  •  اجاره خانه/ ماهانه ۱۸۸۵ دلار کانادا
  • خرید مایحتاج روزانه/ ماهانه ۱۴۲ دلار کانادا
  •  هزینه حمل و نقل عمومی/ ماهانه ۱۰۱ دلار کانادا
  • هزینه تفریحات ۲۴۰ دلار کانادا

 

با این حال بار دیگر خاطر نشان می­کنیم که برای اطلاع دقیقتر و از جزئیات هزینه­ها به تفکیک شهر و کالا یا خدمات بهتر است به سایت محاسبه­گر آنلاین هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا مراجعه کنید.

 

نکاتی که با دانستن آنها می توانید هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا را کاهش دهید

 

اجاره خانه در بریتیش کلمبیا کاملاً وابسته به محله ای است که خانه در آن قرار دارد و با توجه به این موضوع قیمت اجاره یا خرید خانه بسیار بسیار متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید که پس از امضای اجاره نامه باید حتماً فرم درخواست بیمه نامه خانه را نیز پرکنید. بیمه مستاجر تمامی وسایل خانگی متعلق به شما را پوشش می دهد (مانند تلویزیون، لباس ها، جواهرات و غیره) قیمت این بیمه بسیار مقرون به صرفه است؛ البته بهتر است که کمی زمان بگذارید و بند های مختلف بیمه نامه را مطالعه کنید و موارد تحت پوشش و قیمت آن را با دیگر بیمه های مشابه موجود در ایالت بیتش کلمبیا مقایسه کنید.

 

در بریتیش کلمبیا معمولاً از عبارت "اجاره مدت دار[1]" به جای کلمه اجاره[2] استفاده می شود. در این ایالت اجاره ها به صورت شش ماهه تا یک ساله هستند. صاحبخانه باید یک موافقتنامه نوشته شده اجاره را فراهم کرده و مستاجر نیز ملزم ارائه اجاره نامه است. در این اجاره نامه باید مدت اقامت ذکر شده باشد. همچنین در اجاره نامه باید امکانات خانه، قبض برق و همچنین اطلاعاتی پیرامون تمامی هزینه های قابل برگشت و غیر قابل برگشت آورده شده باشد.

 

1611276_713

حمل و نقل در بریتیش کلمبیا

 

وسایل حمل و نقل عمومی در کانادا شامل اتوبوس، ترولی، شاتل عمومی، قطار هوایی، اتوبوس دریایی، قطار ساحلی غربی و همینطور پلتفرم های آنلاین مانند اوبر می باشد. افراد کم درآمد یا دارای ناتوانی جسمی میتوانند از اتوبوس با تخفیف ویژه استفاده کنند.

 

شبکه برق در بریتیش کلمبیا توسط یک شرکت دولتی به نام BC Hydro ارائه می شود. بهای برق مصرفی تمامی شهروندان تا میزان مصرف خاصی ثابت بوده ولی در صورت افزایش مصرف بیش از آن حد، قیمت برق با افزایش مصرف افزایش می یابد. برخلاف برق، هزینه گاز در بریتیش کلمبیا دولتی نیست و شما می توانید از بین شرکت های گاز مختلف، شرکت مد نظر خود را انتخاب کنید.

 

مهاجرت به بریتیش کلمبیا با تراست

 

کانادا به دلیل شرایط کاری و استانداردهای بالای زندگی همواره یکی از مقاصد اصلی مهاجران بوده است. با این حال اگرچه که کار در بریتیش کلمبیا یکی از بهترین مقاصد کاری و تجارتی مهاجران است، اما جزو ایالت های گران کانادا نیز هست به نحوی که هزینه های زندگی در ونکوور بریتیش کلمبیا اندکی پایینتر از تورنتو است. با این حال مالیات ایالتی بریتیش کلمبیا از سایر ایالت های کانادا نسبتا پایینتر است. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند

 

 

[1] fixed-term tenancy

[2] lease

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied