شمانیوز
شما نیوز

کیفیت پگاه، عامل توسعه صادرات غیرنفتی

شرکت صنایع شیر ایران می‌تواند از ظرفیت تفاهم‌نامه‌های فی مابین سازمان ملی استاندارد با کشورهای مختلف برای صادرات بیشتر استفاده کند.

کیفیت پگاه، عامل توسعه صادرات غیرنفتی

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در دیدار با عبداله قدوسی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اعلام این مطلب افزود: صنایع لبنی پتانسیل بالایی در حوزه ارزآوری برای کشور دارند

و با توجه به قرار گیری صنایع لبنی در رتبه یک صادرات مواد غذایی این موضوع در توسعه صادرات غیر نفتی حائز اهمیتی ویژه است.

وی با اشاره به ایجاد نظام کارشناسان کیفیت در کشور هم توضیح داد: وقتی صنایع لبنی در حوزه صادرات مواد غذایی حائز رتبه اول کشور هستند، بدان معناست که پتانسیل خوبی در حوزه استاندارد داشته اند که توانسته اند صادرات داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت استاندارد در توسعه سلامتی جامعه تصریح کرد: با هدف و جلوگیری از تقلب و قاچاق کالا، استاندارد برخی محصولات تولیدی پگاه تسریع شده و به زودی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

 

عبداله‌قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز در این نشست تصریح کرد: سالهاست شرکت‌های تابعه پگاه به‌عنوان واحدهای نمونه استاندارد ملی یا استانی معرفی می‌شوند و این نشان از استمرار و ارتقاء کیفیت در مجموعه است.

او تاکید کرد: در راستای جلب رضایت مشتریان و اعتقاد به اصل کیفیت استانداردهای داخلی پگاه به مراتب از استانداردهای ملی سختگیرانه‌تر است . همین موضوع دلیلی شده تا شاهد رشد محسوس صادرات محصولات پگاه به افغانستان، روسیه، سوریه، عراق و سایر کشورها باشیم.

وی در خصوص نقش مهم صادرات در ارزآوری کشور اعلام کرد: صنایع شیر ایران در سال ۹۹ اقدام به صادرات ۸۴ هزار تن لبنیات کرده است که در سال جاری با توسعه بازارها، بیش از گذشته خواهد شد.

مدیرعامل پگاه با اشاره به پتانسیل بالای صنایع لبنی در بخش صادرات خاطرنشان کرد: از ۳ سال گذشته رتبه اول صادارات به صنایع لبنی اختصاص یافته است و پگاه در جایگاه اول صادرکننده لبنیات در کشور است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied