شمانیوز
شما نیوز

پنج طرح فرودگاهی و بندرگاهی در کیش تکمیل می‌شود

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش گفت: تا پایان ماموریت دولت تدبیر و امید پنج طرح فرودگاهی و بندرگاهی در این جزیره افتتاح و به بهره برداری می‌‎رسد.

پنج طرح فرودگاهی و بندرگاهی در کیش تکمیل می‌شود

سید نوید ناظمی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل توسعه و بهسازی باند جنوبی ، ساختمان امنیت پرواز و ساختمان پلیس و ایزولاسیون سقف فرودگاه و سیستم اعلام و اطفا حریق پیشرفته بندرگاه تجاری است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است افزود: بهسازی باند جنوبی فرودگاه با یک هزار میلیارد ریال بیشترین سهم را از این اعتبارات داشته و سیستم اعلام و اطفا حریق پیشرفته بندگار تجاری با ۲۰۰ میلیارد ریال در رتبه بعدی قرار دارد.

ناظمی افزود: توسعه و بهسازی باند جنوبی فرودگاه کیش مهمترین طرح در حال اجرای این شرکت است که هم اکنون با یک هزار میلیارد ریال اعتبار در حال ادامه عملیات احداث است که پس از بهره‌برداری ظرفیت نشست و برخاست هواپیماها و پذیرش مسافر در این فرودگاه را ۲ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: همچنین با بهره‌برداری از این باند، هوانوردی باند فرودگاه بین اللملی کیش به F۴ بالاترین کلاس جهانی ارتقا پیدا کرده و امکان نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A۳۸۰ را خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یادآور شد: برای ساختمان امنیت پرواز ۱۰۰ میلیارد ریال، ایزولاسیون سقف فرودگاه ۱۰۰ میلیارد ریال و ساختمان پلیس فرودگاه نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ساختمان پلیس در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع احداث شده که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۱۰۰ درصد برخوردار بوده و ساختمان امنیت پرواز که در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع تا خرداد ماه به پایان می رسد.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش افزود: طرح اعلام و اطفای حریق بندر کیش نیز هم اکنون با ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده که تا کنون برای اجرای آن علاوه بر احداث مخزن های یک هزار متر مکعبی حدود ۱۰ کیلومتر نیز خط لوله اجرا شده است.

وی افزود: عملکرد این سامانه به نحوی است که پس از درک حریق توسط دتکتورها و یا پس از فشار دادن شاسی اعلام حریق، ضمن اعلام به مرکز آتش نشانی، عملیات اطفاء، بسته به نوع آن به صورت خودکار آغاز به کار خواهد کرد.

ناظمی گفت: ایزولاسیون سقف فرودگاه کیش از دیگر طرح‌های نیمه تمام بوده که تا پایان دولت تدبیر و امید بهره‌برداری از آنها برنامه ریزی شده است که در این طرح سقف فرودگاه به همراه ساختمان های هواشناسی و آتش نشانی بهسازی می‌شود.

براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد.

هم اکنون  ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می شود.

کیش دارای چهار بندر شامل بندر تجاری با ۲۰ اسکله عمومی، نفتی و مسافری، بندر صیادی میرمهنا با چهار اسکله شناور، بندر تدارکاتی چارک و بندر پشتیبان با ۱۰ اسکله است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied