شمانیوز
شما نیوز

مرحبا در گفتگو با شمانیوز:

منابع مالی بانک‌ها برای وام 100 میلیون تومانی ازدواج کافی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به کمبود منابع مالی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج 100 میلیونی اشاره کرد و گفت: این منابع بالاخره باید تأمین شود؛ چون مصوبه مجلس است.

 منابع مالی بانک‌ها برای وام 100 میلیون تومانی ازدواج کافی نیست

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره دلیل تعلل بانک‌ها در اجرای کامل مصوبه مجلس در خصوص پرداخت وام 100 میلیون تومانی ازدواج گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 70 و 100 میلیون تومانی با کمبود منابع روبه‌رو هستند و این منابع بالاخره باید تأمین شود؛ چون مصوبه مجلس است و به قانون تبدیل شده که باید حتماً اجرا شود.

وی افزود: منتها بانک باید یک تعادلی بین منابع و مصارفش برقرار کند؛ یعنی منابعی داشته باشد و بتواند این منابع را از سپرده‌‎ها جذب کند تا بتواند از این محل، سرفصل‌های مرتبط با تسهیلات قرض‌الحسنه را پوشش دهد و وام ازدواج پرداخت کند، اما وقتی این تعادل برقرار نشود و منابع مالی وجود نداشته باشد یا وصول مطالبات به اندازه کافی نباشد، طبیعتاً مصارف تحت شعاع قرار خواهد گرفت و این یک معادله ساده و طبیعی در نظام بانکداری است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هرچند مشکلاتی در مسیر پرداخت تسهیلات ازدواج وجود دارد، اما قطعاً این مشکلات حل خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که سال جاری سال پررونقی از لحاظ اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود و عین قانون مجلس اجرایی خواهد شد.

مرحبا در رابطه با موضوعات مرتبط با تضامین هنگام درخواست وام ازدواج گفت: این مسئله دارای یک رویه‌ای است که بانک به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را حل کند. اگر بانک بخواهد به مقررات عمل نکند، شاهد برخوردهای سلیقه‌ای خواهیم بود و طبیعتاً اگر گزارش شود با بانک‌ها برخورد خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط با تضامین باید منطبق با مصوبه شورای عالی پول و اعتبار باشد و هر شرایطی که این شورا برای تضامین وضع کرد، بانک‌ها موظف به تبعیت از آن هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری که مشکلات پیش روی اجرای مصوبه مجلس در خصوص وام ازدواج هرچه سریع‌تر رفع شود و تأکید کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند که مشکلات ازدواج جوانان رفع شود؛ زیرا کشور با پدیده پیری جمعیت و کاهش جمعیت جوان روبه‌روست و معتقدیم امر ازدواج یک مقوله استراتژیک است که باید مورد حمایت خاص قرار گیرد.

انتهای پیام/*

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied