شمانیوز
شما نیوز

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با شمانیوز:

بازار سیاه سبب گرانی نهاده‌های دامی در بازار آزاد شده است

محمدجواد عسکری با بیان اینکه مشکل کمبود نهاده‌ها به خاطر نحوه توزیع و مدیریت است، گفت: بازار سیاه ایجاد شده سبب فروش نهاده‌ها در بازار آزاد شده است.

بازار سیاه سبب گرانی نهاده‌های دامی در بازار آزاد شده است

محمدجواد عسکری در گفتگو با خبرنگارشمانیوز، با اشاره به نبود مشکل در زمینه کمبود نهاده‌های دامی اظهار کرد: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد مشکل کمبود نهاده‌های دامی و طیور در کشور وجود ندارد و فضای رانت در نهاده‌ها و نحوه توزیع آنها و سوءمدیریت‌ها سبب نارضایتی تولیدکنندگان شده است.

مشکل گرانی نهاده‌ها به نحوه توزیع بازمی‌گردد

وی گفت: با توجه به میزان واردات نهاده‌های مورد نیاز به کشور مثل جو، ذرت و سویا به نظر می‌آید مشکل در نحوه توزیع و مدیریت است از طرفی بازار سیاه ایجاد شده سبب فروش نهاده‌ها در بازار آزاد شده است.

محمدجواد_عسکری

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در قانون تمرکز بنا شد اختیارات از وزارت صمت گرفته شود و به وزرات جهاد داده شود، خاطرنشان کرد: وزیر جهاد قول داد این مشکلات را رفع کند و حالا باید پاسخگوباشد که مشکل فعلی کجاست.

نهاده در کشور به میزان کافی وجود دارد

عسکری با بیان اینکه در خصوص واردات نهاده‌های مورد نیاز به میزان کافی و لازم به کشور بررسی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: نهاده در کشور ما به میزان کافی وجود دارد و در این زمینه مشکل خاصی نیست اما مشکل در زمینه نظارت بر نحوه توزیع این نهاده‌ها در میان متقاضیان واقعی است.

به گزارش شمانیوز، مشکلات ناشی از کمبود نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر دردسرهای بسیاری را متوجه مردم و تولیدکنندگان کرده است، گرانی و کمبود مرغ تا گران شدن گوشت قرمز و فرآورده‌های لبنی همگی نتیجه ناتوانی مسئولان در تهیه و توزیع به موقع و کافی نهاده‌های دامی بوده است. 

واردکنندگان نهاده‌های دامی نقش بسار مهم و کلیدی در تأمین و عرضه این کالا دارند و در این سال‌ها بارها و به بهانه‌های مختلف بازار نهاده‌های دامی را برای سود بیشتر خود در شرایط خیلی بد قرار دادند، بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های دامی وارداتی است و تولید نهاده‌های دامی در کشور بسیار کم است که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا ویروس واحدهای مرغداری و گاوداری  استان در خصوص تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied