شمانیوز
شما نیوز

سه پیش بینی مهم بازار طلا

۳ سیگنال مهم برای خریداران طلا / منتظر چه باشیم؟

سه پیش بینی مهم بازار طلا

 به گزارش شمانیوز : بازار طلا و سکه نوسان چندانی را تجربه نمی کند و قیمت طلا تقریبا ثابت مانده است . اما کارشناسان سه پیش بینی مهم از این بازار دارند که در ادامه می خوانید .

 

قیمت جهانی طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار مجددا برگشته، شاخص جهانی دلار صعودی شده و در بازار داخلی نیز به توجه به نزدیک شدن به ایام محرم میزان تقاضا کاهش قابل توجه داشته است.

 
 

  قیمت طلا در پایان هفته گذشته در همان نرخ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان درجا زد و به نظر می‌رسد در روزهای آینده روزهای مشابه هفته گذشته داشته باشد.

قیمت جهانی طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار مجددا برگشته، شاخص جهانی دلار صعودی شده و در بازار داخلی نیز به توجه به نزدیک شدن به ایام محرم میزان تقاضا کاهش قابل توجه داشته است.

قیمت هر اونس طلا به ۱۷۶۲ دلار رسیده که این رقم حاکی از سقوط به زیر ۱۸۰۰ دلار است. اتفاقی که آینده طلا حداقل در کوتاه‌مدت را با ابهام بیشتری مواجه کرده است.

علاوه بر این، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات اول وقت شنبه با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۸۱۷ واحد بسته شد. تقویت شاخص دلار خبر خوبی برای طلا نیست.

 

دنیای اقتصاد هم درباره بازار جهانی طلا نوشته است: بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز جمعه، در انتظار انتشار گزارش‌های اقتصادی از اشتغال آمریکا که به نظر می‌رسد برای روند قیمت طلای جهانی ناامیدکننده باشد، با افت قیمتی روبه‌رو شد. علاوه بر گزارش‌های اقتصادی آمریکا، رشد ارزش دلار شاخص نیز کاهش اونس طلا را تشدید کرد و باعث شد تا در ساعت ۲۰ به وقت تهران قیمت هر اونس طلا به ۱۷۶۲ دلار سقوط کند. آنچه مانع افت بیشتر قیمت طلای جهانی شد، اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در مورد بالا بردن نرخ بهره و محدودتر شدن برنامه خرید اوراق قرضه بود. بنابراین تحلیلگران این بازار بر این باورند که اظهارات اخیر مقامات مختلف فدرال‌رزرو حاکی از این است که موازنه قدرت به نفع طرفداران افزایش سریع‌تر نرخ بهره بوده که این موضوع تاثیر خوبی برای طلا نخواهد داشت.

 

در بازار داخل نیز نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفته است: خرید طلا در ماه محرم کمتر می‌شود. حتی در این هفته هم مردم کمتر خرید کردند. احتمالا در هفته سوم مرداد طلا در دامنه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان و سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied