شمانیوز
شما نیوز

به سرود کشور بحرین احترام بگذارید

بی‌شک بهترین رفتار در مواجهه با بحرینی‌ها احترام به سرود تیم ملی این کشور است. این رفتار بحرینی‌ها را شرمنده خواهد کرد و به آن‌ها یاد خواهد داد در زمین فوتبال اولین وظیفه آن‌ها احترام به سرود تیم ملی کشورهاست.

به سرود کشور بحرین احترام بگذارید
به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبر ورزشی امیرعباس واسعی گفت:تماشاگران بحرینی در بازی با ایران و به هنگام پخش سرود کشورمان سوت و هورا کشیدند و نشان دادند که احترام به سرود دیگر کشور‌ها در اخلاقیات آن‌ها جایگاهی ندارد! این یک رفتار سخیف و دور از ادب بود و حتی با وجود مشکلات سیاسی بین دو کشور هم قابل توجیه نیست! نه فوتبال مرز دارد و نه سیاست در فوتبال جایگاهی و احتر‌ام به سرود ملی ایران ابتدایی‌ترین وظیفه بحرینی‌ها بود. هر چند که در همان لحظه مدیر تیم ملی باید به این رفتار تماشاگران بحرینی معترض و خواستار قطع پخش سرود می‌شد و....
 
اما راه مقابله چیست؟ فدراسیون فوتبال به درستی به تصمیم تماشاگران بحرینی معترض شده و نامه‌ای به فیفا فرستاده که فیفا اعلام کرده به آن رسیدگی خواهد کرد. در روز‌های اخیر شاهد مصاحبه‌هایی از سوی بازیکنان تیم ملی و برخی فوتبالی‌ها بودیم، مبنی بر اینکه باید این رفتار تماشاگران بحرینی را جبران کنیم؛ بدین معنی که ما هم باید در استادیوم آزادی و به هنگام نواختن سرود ملی بحرین از جا بلند شویم، سوت بکشیم و هورا سر دهیم و...
 
فیفا به طور حتم رفتار تماشاگران بحرینی را محکوم خواهد کرد و فدراسیون فوتبال بحرین به خاطر این رفتار جریمه نقدی خواهد شد. طبیعتاً اگر تماشاگران ایرانی هم بخواهند مقابله به مثل کنند فیفا همان رأیی که در مورد بحرینی‌ها صادر می‌کند را در مورد ایرانی‌ها هم صادر خواهد کرد.
اکنون خیلی‌ها در دنیا رفتار تماشاگران بحرینی را محکوم می‌کنند و بر این عقیده‌اند این رفتار دور از ادب و اخلاق حرفه‌ای بود و طبیعتاً اگر تماشاگر ایرانی هم دست به چنین رفتاری بزند باید منتظر چنین قضاوتی باشد. بی‌شک بهترین رفتار در مواجهه با بحرینی‌ها احترام به سرود تیم ملی این کشور است. این رفتار بحرینی‌ها را شرمنده خواهد کرد و به آن‌ها یاد خواهد داد در زمین فوتبال اولین وظیفه آن‌ها احترام به سرود تیم ملی کشورهاست. این یک شعار نیست، یک رفتار منطقی است.
 
فوتبال عرصه تبادل فرهنگ‌هاست. معرف فرهنگ‌هاست. بحرینی‌ها از این فرصت به ضرر کشور خود استفاده کردند و نشان دادند ظرفیت احترام به تیم حریف را ندارند. البته همه به خوبی می‌دانند روابط سیاسی دو کشور ایران و بحرین به سردی گراییده، اما این دلیلی برای بی‌احترامی در فوتبال نیست. به خصوص که در فوتبال فیفا به عدم دخالت رفتار سیاسی تأکید دارد. در ورزش شما باید با خیلی از کشور‌ها مقابله کنید که شاید از نظر سیاسی با آن‌ها مشکل داشته باشید، اما هیچ گاه این رفتار‌ها را هیچ جای دنیا نمی‌بینید.
تشویق تماشاگران ایرانی به توهین به سرود تیم ملی بحرین یک رفتار اشتباه و شاید هم یک گناه نابخشودنی است که فرهنگ تماشاگران ایرانی را زیر سؤال می‌برد. از نظر فنی هم این موضوع موجب تحریک بازیکنان تیم ملی بحرین می‌شود و در استادیوم آزادی تهران در برابر تیم ملی ایران با انرژی و تلاش بیشتری بازی خواهند کرد و آن وقت تلاش آن‌ها برای کسب نتیجه نیست و برای دفاع از پرچم کشورشان است و دیگر همانند یک فوتبالیست فوتبال نخواهند کرد و همانند یک سرباز رفتار خواهند کرد.
باید با خویشتن‌داری و صبوری رفتار درست را به تماشاگر بحرینی یاد دهیم. جوابِ‌های همیشه هوی نیست. باید به سرود بحرین احترام بگذاریم. رفتار زشت دیگران دلیلی بر ارائه رفتار زشت از سوی ما نیست.
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied