شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس سوپر جام را بین دونیمه می خواست

سعید فتاحی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت که پرسپولیسی‌ها خواهان اهدای جام بین دو نیمه بازی‌شان برابر ماشین‌سازی شده بودند.

پرسپولیس سوپر جام را بین دونیمه می خواست
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، سعید فتاحی درباره دیدار امروز (جمعه) تراکتور و استقلال در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: برنامه و هماهنگی‌های لازم برای این بازی انجام شده است. طبق اطلاعی که داده‌اند، تا این لحظه هواداران تراکتور ۴۵ هزار بلیت خریداری کرده‌اند و استقلالی‌ها ۱۷۰ تا ۱۸۰ بلیت. در بازی تراکتور - پرسپولیس دیدید که برای قانون ۹۰ به ۱۰ ظرفیت‌ها مشخص و جایگاه‌ هواداران دو تیم را جدا کرده بودند.

 

وی درباره حواشی مراسم قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام تصریح کرد: برابر آیین‌نامه، در صورتی که قهرمان لیگ برتر و حذفی یک تیم باشد، بازی سوپرجام برگزار نشده و جام به همان تیم داده می‌شود. پرسپولیس نیز فصل گذشته هم قهرمان لیگ شد، هم جام حذفی و باید کاپ قهرمانی سوپرجام به این تیم تعلق می‌گرفت. این‌طور نیست که بگویند جام قهرمانی را می‌شد در ورزشگاه ندهند، اتفاقاً باید در ورزشگاه داده شود. اگر سال قبل جام در ورزشگاه داده نشد، به این خاطر بود که سوپرجام برگزار نشد و جام قهرمانی در سازمان لیگ به مدیرعامل و کاپیتان پرسپولیس اهدا شد.

 

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: سازمان لیگ امسال قصد داشت در یکی از بازی‌های خانگی پرسپولیس جام قهرمانی را بدهد، اما آغاز لیگ تأخیر داشت و در ادامه شروع لیگ مصادف با ماه‌های محرم و صفر شد. به دنبال این مسئله، اعلام کردیم که در اولین بازی خانگی پرسپولیس پس از پایان محرم و صفر جام را خواهیم داد. بازی با ماشین‌سازی اولین بازی خانگی سرخپوشان بود و آنها نیز درخواست کرده بودند جام را بدهیم. در ابتدا گفتند که جام قهرمانی بین دو نیمه داده شود که اصلاً این کار قانونی نیست. هیچ کجای دنیا جام را بین دو نیمه نمی‌دهند، چون بین دو نیمه مربوط به اتفاقات بازی است. کالدرون گفته است که در هیچ کجای دنیا جام قهرمانی را پس از پایان بازی نمی‌دهند، اما ما چاره دیگری نداشتیم. ما نمی‌توانستیم در فضای بازی جام بدهیم، چون نباید در حق حریف پرسپولیس بی‌انصافی صورت می‌گرفت. ما گفتیم دو ساعت قبل از بازی یا دو ساعت بعد آن جام داده شود که نظر مدیران پرسپولیس این بود که بعد از بازی داده شود.

 

فتاحی در واکنش به اظهارات امین نوروزی، معاون پزشکی باشگاه استقلال که فشردگی لیگ را عامل مصدومیت بازیکنان اعلام کرده است، گفت: نوروزی از دوستان به نام و قدیمی ماست، اما باید بگویم لیگ فشرده نیست! در خصوص برنامه لیگ بارها از باشگاه‌ها نظر خواسته بودیم. در مقطعی که تیم‌های سپاهان، تراکتور و پرسپولیس در جام حذفی بازی نکردند، چهار بازیکن در تیم ملی داشتند و به همین دلیل بازی‌شان به تعویق افتاد. ضمن اینکه استقلال با برگزاری بازی خود در تاریخ یکم آذر ماه تا ۱۰ آذر ماه برای دیدار با سپاهان استراحت خواهد کرد. بنابراین، فشردگی فقط برای استقلال نیست.

 

وی ادامه داد: طبق برنامه، اگر تیمی شنبه بازی کند، ۷۲ ساعت آینده دیدار بعدی خود را برگزار می‌کند، چرا که نبود امکانات و سخت بودن رفت و آمدها را در نظر می‌گیریم. در صورتی که در دنیا تیم‌ها شنبه بازی کرده و دوباره سه‌‌شنبه بازی می‌کنند، اما ما یک روز بیشتر بین مسابقات فاصله گذاشتیم. همیشه هم این اتفاق نمی‌افتد و به خاطر برخی مناسبت‌ها نمی‌توانستیم بازی برگزار کنیم. برخی باشگاه‌ها اعتراضی نکرده و فقط پیشنهاد دادند که قطعاً جلسه‌ای برگزار می‌کنیم تا نقطه نظرات آنها را داشته باشیم و تا جایی که امکانش باشد، نظرات‌شان را لحاظ می‌کنیم.

 

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، در پایان بار دیگر با اشاره به دیدار حساس امروز تراکتور و استقلال گفت: امیدوارم تماشاگران خوب تبریزی به مانند بازی با پرسپولیس فقط تیم‌شان را تشویق کرده و کاری به مسائل غیرفوتبالی نداشته باشند. قطعاً بازی حاشیه دارد، اما امیدواریم فوتبالی باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied