شمانیوز
شما نیوز

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرد/تصاویر

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ویلموتس وقتی به ایران آمد قرارداد مالی خوبی با او بستیم که رقم آن ۳ میلیون دلار نیست.

تاج: ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرد/تصاویر
به گزارش خبرنگارشمانیوز وبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص حواشی اخیر برای تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در ابتدا به وحید شمسایی به دلیل درگذشت پدرش تسلیت می‌گویم. من می خواهم همه بحث هایی که مطرح شده و قابل اطلاع رسانی است توضیح بدهم.

لوپتگی به دلیل سرطان پدرش ایران نیامد و رنار هم می‌خواست از شهریور سرمربی مان شود

او در ادامه افزود: پس از جام جهانی روسیه و جام ملت‌های آسیا بسیاری اعتقاد داشتند مربی جوان و خارجی برای تیم ملی استخدام شود و هیچکس پس از کی روش توصیه مربی داخلی نمی‌کرد ما با چند گزینه جوان مثل لوپتگی صحبت کردیم، اما او به دلیل سرطان پدرش نتوانست بیاید. من نه، اما برخی دوستان با رنار صحبت کردند، اما او می‌خواست شهریور بیاید، اما باید از خرداد مربی را استخدام می‌کردیم. پس از این‌ها سراغ ویلموتس رفتیم هرچند الان همه دنبال مقصر هستند، اما در آن زمان همه تمجید و استقبال می‌کردند.

تاج: ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

ویلموتس نوزدهمین مربی جهان است

او افزود: ویلموتس نوزدهم مربی جهان است و تیم بلژیک را از رده ۸۳ به رده اول جهان رساند. چهار دوره به عنوان بازیکن و مربی جام‌جهانی بوده و فکر می‌کنم انتخاب درستی داشتیم چراکه او مربی جوانی بود که سابقه سرمربیگری تیم بزرگ و جام جهانی را داشت.

شفاف سازی با افشاگری متفاوت است، اما ۱۶ بند در قرارداد ویلموتس آوردیم تا به مشکل نخوریم

تاج افزود: پس از حضور ویلموتس قرارداد بسیار خوبی بسته شد. برخی مفاد را آورده ام و برخلاف اینکه می‌گویند این چه قراردادی است. من می‌خواهم آن را شفاف سازی کنم. شفاف سازی با افشاگری متفاوت است. ۱۶ بند مانند میزان مرخصی ها، نظارت بر اردوها، نظارت بر تمرینات، تماشای باشگاه‌ها، مصاحبه‌های غیر ضروری را در قرارداد ویلموتس آوردیم تا با مشکل قرارداد کی روش مواجه نشویم.

طرفین نمی‌توانند مبلغ قرارداد را شفاف سازی کنند، اما قرارداد ویلموتس زیر ۲ میلیون دلار است

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ویلموتس وقتی به ایران آمد، قرارداد مالی خوبی با او بستیم که رقم آن ۳ میلیون دلار نیست. در بندی از قرارداد آمده که از سوی طرفین درباره مبلغ شفاف سازی نشود و در بند ۵ قرارداد هم آمده هرکس به هر دلیلی فسخ قرارداد کند طرف مقابل باید تا سه ماه غرامت این فسخ را بپردازد همچنین او باید ۶ هفته در سال مرخصی می‌گرفت. قرارداد ویلموتس زیر ۲ میلیون دلار است.

اینکه بگوئیم رقم قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار بوده تشویش اذهان عمومی است

تاج ادامه داد: اگر رقم قرارداد ویلموتس ۲ میلیون دلار باشد و او فسخ کرده باشد باید به ما غرامت بدهد. دروغ گفتن در رسانه ملی درست نیست. درست نیست. برنامه صبح بخیر، شب بخیر، نیمکت، ورزش و مردم، ورزش بی مردم و با مردم مدام به این مسائل پرداختند. اینکه در برنامه تلویزیونی بگوییم قرارداد ویلموتس سه میلیون دلار است و افکار عمومی را تشویش کنیم، درست نیست.

تاج: ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

قرارداد ویلموتس منطقی است و مشکلات قبلی را نداریم

او افزود: حقوق ویلموتس با دستیارانش هم سه میلیون دلار نیست و ضمن اینکه می‌گوییم نباید به او خسارت یا غرامت بدهیم. در قرارداد ویلموتس همه چیز دیده شده بود و از کارشناسانی مانند بیگلری که رئیس کمیته استیناف AFC است، نظر خواهی کردیم. این قرارداد مشکل قرارداد قبلی را ندارد و رقم آن منطقی است. در قرارداد قبلی برای فسخ باید کل پول را می‌دادیم.

بیشتر بخوانید: مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شد

همانگونه که من اجازه ندارم درباره گرانی گوشت و مرغ حرف بزنم نماینده مجلس هم نباید درباره قرارداد ویلموتس حرف بزند

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان بیان کرد: فوتبال را باید در اختیار مردم قرار بدهیم، اما موظف هستیم جواب نماینده مجلس را هم بدهیم. درست نیست وکیل مردم بدون اطلاع حرف بزند و انتقاد کند. هرکسی ویلموتس و مربی خارجی را بشناسد، بداند ویلموتس سرمربی تیم ملی بلژیک بوده است و این این تیم چه جایگاهی دارد، می‌داند ۵۰۰ هزار دلار منطقی نیست. برخی سرمربیان داخلی و خارجی لیگ مان خیلی بیشتر از این ۵۰۰ هزار دلار یا یورو می‌گیرند. می‌توانم درباره گرانی گوشت، مرغ یا تان حرف بزنم، اما همانگونه که چنین اجازه‌ای به من نمی‌دهند نباید نماینده مجلس هم درباره قرارداد ویلموتس صحبت کند.

تاج افزود: ۲۲ می‌ که با ویلموتس قرارداد بستیم در بندی از این قرارداد قید کردیم با مشکل بانکی مواجه هستیم و این موضوع ممکن است در روند پرداخت پول تاثیر بگذارد. او هم ۲ روز وقت خواست تا درباره این موضوع فکر کند. پس از عقد قرارداد هم تحریم‌ها بیشتر شد و اجرای قرارداد از اراده یک طرف خارج شد. هر مربی‌ای پس از اینکه ۲،۳ ماه پولش پرداخت نشود می‌تواند آن را فسخ کند و موضوع جلسات اخیرمان با ویلموتس این است که کدام طرف حق دارد.

ویلموتس قبل از بازی با عراق قراردادش را فسخ کرد

تاج ادامه داد: مشکل اینجا است که با وجود نامه‌های فیفا هیچ بانکی حاضر نیست پول ما را بپردازد و ویلموتس فکر می‌کرد ما اراده‌ای برای پرداخت پولش نداشتیم درحالیکه فقط هفت روز تاخیر داشتیم. به همین دلیل او قبل از بازی با عراق قرارداد خود را فسخ کرد.

تاج: ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

تمرینات مان قبل از بازی با عراق را ۵ روز دیر شروع کردیم

تاج درباره تاخیر ویلموتس در سفر به تهران پیش از بازی با عراق بیان کرد: من هم با حرف‌های وحید هاشمیان موافق هستم. قبل از بازی مهمی مثل عراق باید چهارشنبه تمرینات مان را شروع می‌کردیم، اما یک شنبه (۵ روز دیرتر) شروع کردیم که درست نبود. او قبل از بازی با عراق فسخ کرده بود، اما جلسات مختلفی با ویلموتس برگزار کردیم تا موضوع ختم به خیر شود. البته همان زمان درخواست کرد برای پرداخت پولش ضمانت بدهیم.

برنامه غیر ورزشی رادیو هم درباره قرارداد ویلموتس صحبت می‌کرد

او افزود: ۲۰ ،۳۰ روزنامه ورزشی و ۱۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی مدام به این موضوع پرداخته اند. یک بار پس از روشن کردن رادیو احساس کردم موج آن را اشتباه گرفتم چراکه در برنامه غیر ورزشی درباره قرارداد ویلموتس صحبت می‌شد. واقعیت این است. قرارداد ویلموتس فسخ شده است.

می‌خواهیم ویلموتس غرامت بدهد، اما او می‌خواهد غرامت بگیرد

تاج درباره توئیت ویلموتس و ادعای او مبنی براینکه توافق دوستانه‌ای با فدراسیون فوتبال ایران نداشته است، گفت: توئیت ویلموتس این بود که وکلای من دوستانه مسئله فسخ را پیگیری می‌کنند. ما می‌خواهیم ویلموتس غرامت بدهد و او هم می‌خواهد غرامت بگیرد. در ضمن ما نتوانستیم به ویلموتس برای پرداخت مطالباتش ضمانت بدهیم. از طرفی روی رفت و آمد او بحث داشتیم. هرچند در سفر‌های قبلی اش بحث قهر نبود. او می‌گفت من مشغول کار در بلژیک بودم، اما گفتیم گزارش آن کجاست؟

اینگونه نباشد تا اتفاقی می‌افتد بگوییم آقایان پاسخگو نیستند

او افزود: اینجا برای پرداختن به قرارداد ویلموتس جای مناسبی است. مدیر باید بیاید و شفاف توضیح دهد، اما قبل از آن ابتدا باید با وکلای سرمربی صحبت کرده و اقداماتش را انجام دهد، نه اینکه تا اتفاقی می‌افتد، بگویند چرا آقایان پاسخگو نیستند؟

قرارداد ویلموتس و دستیارانش با کی روش و دستیارانش برابر است

تاج درباره اینکه آیا رقم قرارداد ویلموتس و دستیارانش سه میلیون دلار نیست؟ گفت: اگر هم قرارداد ویلموتس با دستیارانش سه میلیون دلار باشد که نیست، رقم قرارداد کی روش هم با دستیارانش همین حدود بود و شاید آینده بگوییم قرارداد را روی سایت می‌گذاریم. رقم قرارداد کی روش از جام جهانی تا جام ملت‌ها ۹۰۰ هزار دلار بود. اکنون هم قرارداد ویلموتس در اختیار مسئولان وزارت ورزش و جوانان است. تمام شرط و شروطی و بند‌هایی که در قرارداد وجود داشت با نظارت نهاد‌های مربوطه بود.

تاج: ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران جدا شده است/ رقم قرارداد او ۳ میلیون دلار نیست/ به طور قطع نمی توان گفت نام سرمربی بعدی چیست

به مجلس هم بروم همین توضیحات را می‌دهم

او درباره احتمال احضارش به مجلس شورای اسلامی گفت: همین الان به مردم توضیح می‌دهیم و نمایندگان هم گوش می‌دهند. اگر به مجلس هم بروم همین توضیحات را می‌دهم.

هر مربی‌ای بیاوریم حرف و حدیث زیاد است

تاج افزود: برخی‌ها می‌گویند چرا سراغ مربی ایرانی نمی‌روید درحالیکه اگر هر مربی‌ای بیاوریم، حرف و حدیث زیاد است. مربی داخلی هم بیاوریم به او فشار می‌آورند. همین الان فشار روی حمید استیلی زیاد است. بدترین رفتار‌ها را با مربیان ایرانی مثل امیر قلعه نویی ، محمد مایلی کهن، علی دایی و همایون شاهرخی داشتیم. اینجا باید بگوییم "ای که با خود کج و با ما کج و با اهل جهان کج، آخر قدمی راست بنه‌ای همه جا کج"

گفتن اینکه ویلموتس از کجا آمده سرمربی تیم ملی شده سبب خنده مردم می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: دست منتقدان واقعی که صحبت‌های شان منطقی است می‌بوسم. برای آوردن ویلموتس نظر بسیاری از کارشناسان را گرفتیم. آن‌ها گفتند او مربی بزرگی بوده، اما اینکه برخی کارشناس‌ها الان می‌گویند ویلموتس کجا بوده که سرمربی تیم ملی ایران شده سخیف است و سبب خنده مردم می‌شود. ما نمی‌توانیم منکر شویم ویلموتس مربی بزرگی بود. او نوزدهمین مربی جهان و سرمربی تیم بزرگی مثل بلژیک بود. کارنامه اش مشخص است.

ویلموتس از حریفان و تیم‌های عربی شناخت نداشت

تاج درباره شناخت نداشتن ویلموتس نسبت به حریفان تیم ملی اظهار داشت: او از تیم‌های عربی شناخت نداشت. تجربه به ما نشان داد ویلموتس حریفان ما و تیم‌هایی مثل بحرین و عراق را نمی‌شناسد. همین نداشتن شناخت ویلموتس از تیم‌های عربی خیلی به ضررمان تمام شد. وقتی از بحرین یک گل عقب افتادیم نتوانستیم گل تساوی را به ثمر برسانیم. اگر چه گفتند ۹ موقعیت گل داشتیم. اگر ۲۰ فرصت هم داشته باشیم و نتوانیم گل بزنیم چه فایده‌ای دارد؟ وقتی شناخت کامل نباشد همین مشکل به وجود می‌آید.

شنیدم ویلموتس برخی بازیکنان لژیونر مان را نمی‌شناخت

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خوشبختانه اکنون سرنوشت برای صعود دست خودمان است و نتیجه سایر بازی‌های گروه به سودمان بود. برای تعویض سرمربی با کارشناسان خوبی مشورت کردیم و نظر آن‌ها این بود که ویلموتس مربی بزرگی است، اما هنوز با فوتبال ایران و کشور‌های عربی و آسیایی گره نخورده است. نمی‌توانم اینجا برخی مسائل را بگویم، اما یک مورد برای شما توضیح می‌دهم. شنیدم ویلموتس حتی نمی‌دانست فلان بازیکن ما در تیم ملی عضو کدام باشگاه است؟ او برخی بازیکنان لژیونر مان که حتی در لیگ بلژیک بازی می‌کردند را نمی‌شناخت. این مسائل خوب نیست و نشان می‌دهد که ویلموتس از تیم خودش هم شناخت کافی نداشت.

مهم‌ترین دیدارمان با بحرین است

تاج درباره دیدار‌های آتی تیم ملی اظهار داشت: چهار بازی سرنوشت ساز داریم. هنگ کنگ و کامبوج را می‌بریم، اما مهم‌ترین دیدارمان بازی با بحرین در ورزشگاه آزادی است. اگر این تیم را هم ببریم با توجه به اینکه صعودمان قطعی می‌شود برای سرگروهی با عراق بازی می‌کنیم!

تا قبل از توافق با ویلموتس نمی‌توانیم با مربی جدید قرارداد ببندیم

تاج درباره اینکه برخی‌ها می‌گویند فسخ قرارداد ویلموتس تبعات بدی برای فدراسیون دارد، اظهار داشت: ابتدا باید با ویلموتس توافق کنیم و تا قبل از آن نمی‌توانیم با مربی جدیدی قرارداد ببندیم.

باید سراغ سرمربی‌ای برویم که از لیگ، فوتبال ایران و تیم‌های آسیایی شناخت داشته باشد

او درباره مطرح شدن نام برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی جانشینی ویلموتس گفت: با توجه به قرارداد ویلموتس در قرارداد سرمربی جدید، سود می‌بریم. بهترین تصمیم را برای تیم ملی می‌گیریم و باید سراغ مربی‌ای برویم که از لیگ، فوتبال ایران و تیم‌های آسیایی شناخت کامل داشته باشد. دیگر فرصت آزمون و خطا نیست.

امارات و چین هم سرمربی شان را تغییر دادند و برای ما کسب ۱۱ میلیون دلار مهم است

تاج افزود: هر کشوری که به جام جهانی می‌رود ۱۱ میلیون دلار پول می‌گیرد و برای ما تغییر دادن و تعویض کردن با تفکر سرمربی مهم است. صعود به جام جهانی برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و اگر ۱۱ میلیون دلار به ما برسد دیگر ناراحت نیستیم که فلان قدر به فلان مربی دادیم. تیم‌های آسیایی دیگر هم همین شرایط را دارند. چین و امارات هم که مربیان بزرگی آورده بودند سرمربی شان را تغییر دادند.

بحرین را نبریم شایسته صعود به جام جهانی نیستیم

او ادامه داد: شرایطمان طوری است که باید بحرین را در ورزشگاه آزادی ببریم و اگر قرار است نتوانیم این کار را انجام بدهیم، شایسته صعود به جام جهانی نیستیم. باید مربی را بیاوریم که بتوانیم راه خود را برای صعود به جام جهانی هموار کنیم. هر تعویضی انجام می‌دهیم باید با صدرنشینی شود.

شاید با برانکو از جای دیگری صحبت شده باشد

تاج در پاسخ به سوال مجددی درباره احتمال حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی گفت: نمی‌توانم در حال حاضر اسمی از مربی بیاورم. شاید از جایی دیگر با گزینه‌ای صحبت شده باشد، اما به صورت قطعی نمی‌توان گفت نام سرمربی بعدی چیست.

حق بیرانوند کسب جایزه برترین بازیکن آسیا بود

او درباره بی جایزه ماندن ایرانی‌ها در مراسم برترین‌های AFC اظهار داشت: قدرت مان در یک اقلیم نمی‌گنجد. در پنج بخش جزء نامزد‌ها بودیم و از این لحاظ سوم شدیم. این موضوع خیلی اتفاق خوبی است، اما انتقاد می‌کنند چرا هیچ جایزه‌ای نگرفتیم. حق بیرانوند کسب جایزه بهترین بازیکن آسیا بود. از نظر من هم او بهترین دروازه‌بان هم مرد سال آسیا است. این مورد را در حضور اینفانتینو هم گفتم.

در مرکز قدرت و تصمیم گیری AFC هستیم، اما کشور‌های دیگر هم پیشرفت کرده اند

تاج افزود: بحث این نیست که قدرت کافی در آسیا نداریم و لابی‌مان در AFC کم است. فدراسیون فوتبال ایران در مرکز قدرت و تصمیم گیری AFC است. چرا که من در هیئت رئیسه کنفدراسیون هستم و AFC چهار نایب رئیس دارد و یک رئیس. در انتخاب‌ها هم خودم به بیرانوند رأی دادم برخلاف اینکه فدراسیون ایران نباید بهترین می‌شد.

باید بپذیریم کشور‌های دیگر هم در آسیا پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. قطر در جام ملت‌ها قهرمان شد، ژاپن در جام ملت‌ها نایب قهرمان شد و نماینده‌اش در لیگ قهرمانان بار دیگر به فینال رسید. نماینده فوتسال ژاپن هم موفق شد در فینال مس سونگون را شکست بدهد.

با وجود تمام مشکلات مالی هزینه‌های مان سرجایش است

تاج با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون گفت: همین الان اگر بتوانیم ۱۰ میلیون دلارمان که می‌شود ۱۳۰ میلیارد تومان از فیفا بگیریم خیلی از مشکلات مان حل خواهد شد. صعود به جام جهانی هم ۱۱ میلیون دیگر به حساب ما در فیفا اضافه می‌کند، اما اگر نتوانیم این پول را برداشت کنیم فایده‌ای ندارد. با وجود نگرفتن این پول هزینه‌های مان سر جایش هست. دیدید برای اعزام تیم ملی و حضور در بازی بحرین و عراق هواپیمای اختصاصی گرفتیم. همین الان هم تیم امید را باید به تایلند اعزام کنیم تا در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کند.

باید از مربی ایرانی تیم امید که امیدوارمان کرده بیشتر حمایت کنیم

او افزود: به تیم امیدمان بسیار امیدواریم چرا که بازیکنانش زمانی که زیر ۲۱ سال داشتند برای این مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌شدند و اکنون در ۲۳ سالگی تجربه خوبی دارند. استرالیا را بردیم و در بازی با قطر هم نمایش خوبی داشتیم. خوشبختانه شرایط این تیم خوب است و با مربی داخلی که نیاز به حمایت بیشتری دارد، برای صعود به المپیک تلاش می‌کند.

استقلال و پرسپولیس در AFC بدهی ندارند

تاج درباره زمزمه‌های حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس بسیاری از بدهی هایش را پرداخت کرده و استقلال هم تقریبا این کار را انجام داده است و بدهی دیگری ندارد. فیفا هم پرداخت طلب پروپئیچ را پذیرفته است و اعلام کرد خودش این مبلغ را پرداخت می‌کند. به اینفانتینو گفتیم چگونه طلب تان از ما زمان دارد، اما خیلی راحت می‌گویید نمی‌توانیم پول تان را بدهیم.

به اینفانتینو گفتم آمریکا غلط کرده می‌گوید پول فوتبال ایران را ندهید

او افزود: این برای فیفا خیلی بد است. آمریکا غلط می‌کند بگوید پول فوتبال ایران را ندهید. فوتبال سیاسی نیست و از سیاست جدا است. برای همین فیفا درخواست استقلال را پذیرفت و حاضر شد بدهی پروپئیچ را پرداخت کند.

برای استقلال و تراکتور با مسئول AFC صحبت کردم

تاج ادامه داد: خودم پیگیر کار تیم‌های ایران در آسیا هستم و روز گذشته هم با یکی از مسئولان AFC صحبت کردم و قرار شد درباره اینکه چرا قرار است مدارک استقلال و تراکتور بررسی مجدد شود اطلاع بدهد. تراکتور هم تمام را بدهی‌هایش پرداخت کرده است.

با اجرای پروژه IPTV پول فوتبال به خودش می‌رسد

او افزود: امیدوارم در ادامه با اجرای پروژه IPTV درآمد‌های فوتبال به خودش بازگردد و برای دیدن هر بازی فوتبال پول پرداخت شود. ایرانی‌های خارج از کشور که می‌خواهند بازی‌های لیگ را ببینند باید پول بدهند. همچنین امیدوارم با صدا و سیما هم برای رسیدن درآمد باشگاه‌ها به خودشان و ادامه حیات دادن آن‌ها به نتیجه برسیم.

سازمان لیگ مسائل مربوط به تبلیغات محیطی را روی سایت می‌گذارد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نحوه واگذاری درآمد‌های ناشی از تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها بیان کرد: درباره تبلیغات دور زمین به سازمان لیگ اعلام کردم اطلاعات چهار سال قبل شامل درآمد‌های اخذ شده، میزان مطالبات مان و مسائلی که در دادگاه پیگیری می‌شود روی سایت بگذارد و اعلام کند.

او درباره ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال یکی از سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان را برای حمایت مالی از این فدراسیون به قطری‌ها داده گفت: متأسفم برخی رسانه‌ها مانند روزنامه دولت به مردم اطلاعات غلط می‌دهند و آن‌ها را نا امید می‌کنند. همین رسانه‌ها یکی از مراکز اصلی دروغ‌نویسی هستند. نمی‌شود کسی سهمیه خودش را بدهد به کشور دیگری بدهد و من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

طبق اساسنامه هیئت‌های استانی رئیس هیئت می‌تواند پس از دوره چهارساله اش تا زمان برگزاری مجمع فعالیت کند

تاج درباره بحث انتخابات هیئت فوتبال استان‌ها گفت: طبق بند ۵ ماده ۲۴ اساسنامه هیئت‌ها وظایف آن‌ها مشخص است و چنانچه پس از دوره چهار ساله انتخابات به هر دلیل مجمع هیئت برگزار نشود و به تعویق بیفتد، رئیس هیئت می‌تواند به‌عنوان سرپرست فعالیت خود را ادامه بدهد. درباره بحث اشتراک منافع هم صحبت کردیم. این موضوع در فیفا، AFC و ریاست جمهوری هم همین است. اساسنامه فوتبال می‌گوید که یک هیئت نمی‌تواند ۳ ،۴ ماه بدون مسئول بماند.

هیچ رئیس هیئتی پس از اتمام دوره اش نمی‌تواند کسی را تعویض کند

او افزود: البته هیچ رئیس هیئتی پس از اتمام دوره اش نمی‌تواند کسی را تعویض کند تا بوی مهندسی شدن انتخابات نیاید. می‌خواستیم انتخابات هیئت تهران را به موقع برگزار کنیم، اما رضا گل‌محمدی ( مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ) گفت در مدت سرپرستی هیئت ۲ تعویض انجام شده که به همین دلیل انتخابات را به تعویق انداختیم. در انتخابات گیلان هم اساسنامه می‌گوید باید سرپرست گذاشته شود و در این باره با وزارت کشور که همکاری خوبی هم با آن داریم، بحث کردیم. طبق صورت جلسه انتخابات باید از سوی سه نفر نظارت شود. یک نماینده از فدراسیون فوتبال، یک نماینده وزارت ورزش و نماینده دیگر اداره کل استان‌ها که این نشان می‌دهد مسئله دو بر یک به سود آن‌ها است.

انتخاب هاشمیان جزء معدود تصمیم‌های خوب مان بود

او درباره احتمال حضور وحید هاشمیان در کادر فنی جدید تیم ملی بیان کرد: فکر می‌کنم وحید هاشمیان مربی بسیار عالی است و روال خوبی طی می‌کند. یکی از معدود تصمیم‌های خوب ما انتخاب وحید هاشمیان بود.

نمی‌خواهیم با مطرح شدن اسم برانکو به وکلای ویلموتس آتو بدهیم

تاج درباره بحث حضور برانکو در تیم ملی گفت: اگر برانکو بخواهد به تیم ملی بیاید باید موضوع بدهی‌اش با باشگاه پرسپولیس حل شود. نمی‌خواهم آتو دست وکلای ویلموتس بدهم چراکه هنوز فسخ قراردادمان قطعی نشده است. در این حالت اسم آوردن از یک مربی دیگر حرفه‌ای نیست. با این وجود اگر برانکو بخواهد به تیم ملی بیاید انتظار دارد مشکلش با پرسپولیس حل شود.

جایی که نتوان به آن انتقاد کرد مورد احترام مردم نیست

او در پایان گفت: جایی که نتوان به آن انتقاد کرد مورد احترام مردم نیست، اما خواهش می‌کنم اگر کسی انتقاد دارد به ما هم فرصت جواب بدهند. خواهش می‌کنم اگر قرار است از ما در رسانه ملی انتقاد شود خودمان را هم دعوت کنند تا توضیح دهیم. جای توضیح ما اینجاست و مجلس نیست چراکه باید به مردم توضیح دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied