شمانیوز
شما نیوز

بیوگرافی محرم نویدکیا بازیکن فوتبال + تصاویر

محرم نویدکیا (زادهٔ ۱۰ آبان ۱۳۶۱ در اصفهان) بازیکن فوتبال و عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌باشد و به عنوان هافبک بازی‌ساز در باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان بازی میکرد.

بیوگرافی محرم نویدکیا بازیکن فوتبال + تصاویر

محرم نویدکیا (زادهٔ ۱۰ آبان ۱۳۶۱ در اصفهان) بازیکن فوتبال و عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌باشد و به عنوان هافبک بازی‌ساز در باشگاه فوتبال سپاهان اصفهان بازی میکرد. محرم نویدکیا به عنوان کاپیتان سپاهان پنج بار در لیگ‌های برتر دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم جام قهرمانی را بالای سر برده و در لیگ هفتم با این تیم به نایب قهرمانی رسیده است تا عنوان پرافتخارترین کاپیتان لیگ برتر را از آن خود کند. محرم نویدکیا به همراه سپاهان چهار بار در جام‌های حذفی هفدهم، نوزدهم، بیستم و بیست و ششم قهرمانی را تجربه کرده است. محرم نویدکیا با سپاهان به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ رسید و موفق شد در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰۷ به همراه این تیم حضور داشته باشد.

 

دربی اصفهان آخرین حضور محرم نویدکیا در ترکیب سپاهان/ اسطوره امروز خداحافظی می‌کند

فعالیت ورزشی

او در عرصهٔ ملی موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ و برنز مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ را به گردن آویزد. نویدکیا دو بار در سال‌های ۸۲–۱۳۸۱ و ۹۲–۱۳۹۱ عنوان بازیکن سال فوتبال ایران را از آن خود کرد تا اسطورهٔ فوتبال اصفهان لقب گیرد.

وی پس از حدود دو دهه فعالیت در تیم‌های ملی و به‌عنوان یکی از وفادارترین بازیکنان سپاهان اصفهان که در ایران فقط در این تیم بازی کرده و محصول این باشگاه بود، در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۵ در قالب هفتهٔ هشتم لیگ شانزدهم و در شهرآورد اصفهان مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

تمام افشاگری های محرم نویدکیا | ساتین

تیم های باشگاهی

نویدکیا فوتبال خود را از تیم سپاهان آغاز کرد.

او در سال ۱۳۷۷ توسط مهدی مناجاتی به تیم بزرگسالان سپاهان آمد و در نیم فصل دوم ۱۳۷۹، حمید ندیمیان برای اولین بار او را در ترکیب فیکس تیم قرار داد.

در سال ۱۳۸۱ پس از قهرمانی تیم‌ملی امید در بازی‌های آسیایی که نویدکیا در ترکیب آن فیکس بازی می‌کرد و بازگشتش از بوسان با وجود اینکه از همه هم‌تیمی‌هایش جوان‌تر بود، با پیشنهاد آرمناک پطروسیان، لئون استپانیان و مجید بصیرت و با رضایت فرهاد کاظمی بازوبند کاپیتانی تیم به عنوان هدیه به او داده شد که تا به امروز بر بازوی او بسته شده است.

 

حضور در پست هافبک دفاعی

نویدکیا تا سال ۱۳۸۱ در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد

اما در این سال به پیشنهاد فرهاد کاظمی مربی وقت تیم سپاهان، او پست خود را از هافبک دفاعی به هافبک هجومی تغییر داد.

وی در سال ۱۳۸۳ به باشگاه بوخوم پیوست.

در ماه‌های اول حضورش در بوخوم درخشش خوبی داشت ولی بعدها با مصدومیت‌های همیشگی خودش روبرو شد و کم کم جایگاه خود را در ترکیب از دست داد و در اواخر سال ۱۳۸۴ به مدت چند ماه و قرضی به باشگاه سپاهان بازگشت و در اول فصل بعد قراردادش را دائمی کرد.

نویدکیا در دومین دوره لیگ برتر برای نخستین‌بار قهرمانی با سپاهان را تجربه کرد و به عنوان جوان‌ترین کاپیتان لیگ جام قهرمانی را بالای سر برد.

محرم نویدکیا را می‌توان از پرافتخارترین کاپیتان‌های تاریخ فوتبال ایران دانست.

او رکوردهایی را به جا گذاشته که بعید است به این زودی‌ها توسط بازیکن دیگری شکسته شود.

 

دامادی عجیب و غریب محرم نویدکیا

تیم ملی ایران

نویدکیا به دلیل وضعیت جسمی و مشکل مصدومیتش نتوانست همچون عملکرد باشگاهی‌اش در تیم‌ملی بدرخشد. اما در همان مدت کوتاه، حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و قهرمانی با تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی را تجربه کرد.

او اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را مقابل اردن در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۸۱ و در مسابقات غرب آسیا ۲۰۰۲ به انجام رساند.

 

وی یک گل ملی در بازی مقابل تیم کره شمالی در کارنامهٔ خود دارد.

کارلوس کی‌روش او را در سال ۱۳۹۰ به تیم ملی دعوت کرد اما نویدکیا با توجه به وضعیت جسمانی و آسیب پذیری‌اش از حضور در تیم ملی عذرخواهی کرد و طی نامه‌ای برای سرمربی تیم ملی و با توضیح شرایط خاص‌اش نوشت:

«در چند سال اخیر بابت آسیب دیدگی‌های فراوان، جراحی‌های زیادی را انجام داده‌ام. لذا نظر به اینکه بازیکنی که به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود باید با تمام وجود و در صحت و سلامتی کامل در خدمت آن تیم باشد و این‌جانب به جهت پزشکی و شرایط جسمی‌ام امکان حضور در تمرینات پرفشار را ندارم، لذا یک‌بار دیگر ضمن تشکر از آن مجموعه محترم و شخص جناب آقای کی‌روش سرمربی محترم تیم ملی، مراتب عذرخواهی خودم را از حضور در تیم ملی اعلام و صمیمانه از تمام وجودم آرزوی موفقیت و پیروزی برای تیم ملی کشورم را دارم».

 

نویدکیا و بنگر (عکس)

مصدومیت

در بازی تیم ملی امید ایران مقابل کره جنوبی قبل از اینکه مصدومیت اصلی نویدکیا به‌وجود بیاید، او در مقابل دروازه با آرش برهانی و دروازه‌بان کره جنوبی برخورد کرد و از ناحیه زانو مصدوم شد.

پس از خروج از زمین با اینکه از مشکل خود برای پزشکان تیم ملی گفته بود و با وجود درد زانو با نظر پزشک تیم ملی به زمین بازگشت. در طول بازی برای اینکه به زانوی مصدومش فشار وارد نشود با پای چپ روی بازیکن تیم کره جنوبی تکل رفت که پس از برخورد با او روی زانوی مصدوم خود افتاد و در اثر آن رباط صلیبی وی پاره شد و مینیسک خارجی او نیز از دو قسمت پاره شد و از آن روز با مشکلات زیادی در ناحیه زانو روبه‌رو شد. او تاکنون چهار بار زانوی چپ خود را جراحی کرده است. یک‌بار برای رباط صلیبی و دو بار برای مینیسک و یک‌بار غضروف آن را تراشیده‌است.

 

محرم نویدکیا: پرسپولیس بهتر از سپاهان بازی کرد؛ به قلعه نویی خسته نباشید می‌گویم | طرفداری

افتخارات ورزشی

لیگ برتر
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۲-۱۳۸۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۹-۱۳۸۸ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۱۳۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ به همراه تیم سپاهان اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷-۱۳۸۶ به همراه تیم سپاهان اصفهان

 

جام حذفی
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۳-۱۳۸۲ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۵-۱۳۸۴ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۸۶-۱۳۸۵ به همراه تیم سپاهان اصفهان
قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران ۹۲-۱۳۹۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان

 

زندگینامه محرم نویدکیا؛ با اسطوره سپاهان از اصفهان تا آلمان - سپاهان

لیگ قهرمانان آسیا
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۷ به همراه تیم سپاهان اصفهان

 

ملی
بازی‌های آسیایی
مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران

 

قهرمانی فوتبال غرب آسیا
سومی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۲ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

 

فردی
برترین‌های فوتبال ایران
بازیکن سال فوتبال ایران ۸۲-۱۳۸۱ در تیم سپاهان اصفهان
بازیکن سال فوتبال ایران ۹۲-۱۳۹۱ در تیم سپاهان اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied