شمانیوز
شما نیوز

دردسر شیرین مربی بارسلونا برای انتخاب ترکیب

چه کسی در ترکیب باشد و چه کسی روی نیمکت بنشیند؟ این دغدغه ذهنی ارنستو والورده سرمربی بارسلونا در هر هفته‌ای است که قرار است تیم پرستاره اش را به زمین بفرستد.

دردسر شیرین مربی بارسلونا برای انتخاب ترکیب
به گزارش شمانیوز به نقل از خبرورزشی ، امشب هم بارسلونا باید به مصاف رئال بتیس در ورزشگاه نوکمپ برود. مصدومیت دمبله و لوئیس سوارس، همچنین نامشخص بودن وضعیت مسی (او می‌تواند بازی کند، اما مشخص نیست چند دقیقه) بارسا را با گزینه‌های کمی برای رویارویی با بتیس روبه‌رو کرده است. سرمربی بارسلونا مجبور است برای این بازی تصمیم‌های اضطراری و فوری بگیرد.

هرچقدر که در فاز هجومی، بارسا با کمبود بازیکن مواجه شده، اما در خط میانی اوضاع کاملاً متفاوت است و ترافیک ستاره در این خط به وضوح دیده می‌شود. سرمربی بارسا پیش از این هم در مصاحبه‌های خود گفته که تیمش هزینه زیادی برای تقویت خط میانی در همه این سال‌ها انجام داده و حتی این هزینه بیش از حد لازم بوده است و حالا او مجبور است با دردسر در این خط، بازیکنان خود را انتخاب کند.

مشکل اول در خط میانی بارسلونا این است که جا برای بازی کردن سرخیو بوسکتس باز شود. او در بازی اول در سن‌مامس در کمال تعجب به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد، اما طبق گمانه‌زنی‌ها در بازی مقابل بتیس قرار است در ترکیب اصلی باشد. نکته مهم اینکه چه بازیکنانی کنار او قرار بگیرند.

بعد از شکست هفته قبل بارسلونا مقابل بیلبائو، بازی این تیم مقابل بتیس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده و جایی برای ریسک در ترکیب تیم وجود ندارد. منطقی‌ترین گزینه این است که راکیتیچ که او هم در بازی مقابل بیلبائو نیمکت‌نشین بود به ترکیب اصلی برگردد و در کنار فرنکی دی یونگ قرار بگیرد. دی یونگ در بازی‌های پیش فصل با عملکرد خوبش، جایگاه خود در ترکیب اصلی کاتالان‌ها را تثبیت کرد.

دردسر‌های والورده برای انتخاب ترکیب بارسلونا

قرار گرفتن مثلث دی یونگ، راکیتیچ و بوسکتس به این معنی است که آرتور بار دیگر از ترکیب بارسا خارج خواهد شد. درست است که این بازیکن برزیلی هم جزو بازیکنانی بوده که به دلیل حضور در کوپا آمریکا دیر به اردوی بارسا اضافه شده و شانسش برای حضور در ترکیب اصلی کمتر است، اما بازی نکردن در دو هفته متوالی اصلاً برای یک بازیکن ملی‌پوش در این سطح موضوع خوشایندی نیست. دو بازیکن دیگر که تکلیف حضورشان در ترکیب مشخص نیست، آلنیا و سرخی روبرتو هستند که در بازی قبلی عملکرد خوبی نداشتند. عملکرد آن‌ها در آن بازی نمی‌تواند تثبیت‌کننده جایگاهشان در این بازی باشد، هرچند که شانس سرخی روبرتو برای بازی کردن در سمت راست دفاعی، کم نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied