شمانیوز
شما نیوز

پرسپولیس

آشنایی با گزینه اصلی مدیرعاملی پرسپولیس | بیوگرافی کامل آجرلو

جعفر سمیعی مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس احتمال دارد در پایان فصل نقل و انتقالات از این باشگاه جدا شود.

آشنایی با گزینه اصلی مدیرعاملی پرسپولیس | بیوگرافی کامل آجرلو

به گزارش شمانیوز: در این راستا شنیده شده نام‌های زیادی برای جانشینی سمیعی مطرح شده و خود او هم تمایل به جدایی دارد سمیعی می خواهد تیم پرقدرتی ببندد و پس از آن احتمالاً قبل از شروع لیگ برتر از پرسپولیس جدا شود.

 در همین راستا شنیدیم صحبت‌هایی با سردار مصطفی آ جورلو مدیرعامل سابق باشگاه پاس و کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال انجام شده تا شاید او مدیرعامل پرسپولیس شود. البته طبعا گزینه های دیگری هم برای جانشینی جعفر سمیعی وجود دارند اما به هر حال سردار آجرلو هم بدش نمی‌آید مدیرعامل یکی از بزرگ ترین باشگاه های ایران و آسیا شود. حالا باید چند روز دیگر منتظر بمانیم تا نقل و انتقالات پرسپولیس تمام و تکلیف مدیریت باشگاه هم به طور دقیق تر مشخص شود. پرسپولیس با جذب یک بازیکن خارجی دیگر پرونده نقل و انتقالاتی خود را خواهد بست.

بیوگرافی مصطفی آجرلو

مصطفی آجرلو یکی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که سابقه خدمت در نیروی انتظامی را هم دارد. او از سال ۱۳۶۰ مسئول آموزش در در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تهران شد.

مصطفی آجرلو، پس از جنگ به جانشینی معاونت تربیت‌بدنی سپاه پاسداران و سپس مدیرعاملی چند باشگاه ورزشی این نهاد نظامی رسید.

ورود رسمی به فوتبال

آجرلو از سال ۱۳۷۹ در فوتبال ایران و با مدیرعاملی باشگاه ریشه‌دار پاس تهران چهره شد. او موفق شد با باشگاه پاس در سال‌‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۴ به نایب قهرمانی لیگ برتر برسد. همچنین سال ۱۳۸۲ نیز باشگاه پاس را به مقام قهرمانی لیگ برتر رساند.

حضور در شهرداری تهران

با کنار رفتن محمدباقر قالیباف از نیروی انتظامی،مصطفی آجرلو همراه با او به شهرداری تهران رفت و ریاست سازمان ورزش شهرداری را در دست گرفت. آجرلو بهمن سال ۱۳۸۸ در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، از ریاست این سازمان استعفا کرد.

نامزد انتخابات سال ۱۳۹۵

مصطفی آجرلو پیش از این در سال ۱۳۹۵ نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شد، اما در آن انتخابات مهدی تاج موفق شد پیروز رقابت شده و رئیس فدراسیون فوتبال شود.

وی در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵، کاندیدای ریاست این فدراسیون بود؛ اما نتوانست در این انتخابات پیروز شود.

او عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی همچنین دارای مدرک درجه یک مربیگری فوتبال و مدرک مدیریت استراتژیک در ورزش است.

آجرلو

مصطفی آجرلو در انتخابات سال ۸۶ فدراسیون فوتبال نتوانسته بود مجوز حضور در این انتخابات را به دست بیاورد؛ اما در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۹۵ شرکت کرد. او در این انتخابات با مهدی تاج و عزیزالله عزیزمحمدی برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال رقابت کرد تا این که با کسب ۱۵ رأی در مقابل ۵۰ رأیِ مهدی تاج و ۶ رأی عزیزالله عزیزمحمدی، نتوانست به ریاست این فدراسیون دست یابد.

آجرلو پس از شکست در انتخابات، مشروعیت انتخابات را زیر سؤال برد و خواهان رسیدگی به ۵ رای از آرای این انتخابات بود که به نظر وی باطله محسوب می‌شدند؛ اما اعتراض وی که طی نامه‌ای به دبیر مجمع فدراسیون فرستاده شده بود، راه به جایی نبرد. وی همچنین انتقادات تندی به وزیر ورزش و جوانان و جهانگیری معاون رئیس جمهور داشت و خواستار علنی کردن روابط سه مقام فوتبال و دولت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از سوی وزارت اطلاعات شد.

وی دولت را متهم به «مهندسی انتخابات» برای برنده شدن مهدی تاج کرد که به توصیه معاون اول دولت انجام شده است. آجرلو در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد، دولت به واسطه وزارت ورزش و برخی چهره‌های سیاسی در انتخابات دخالت کرده و از اعضا خواسته به مهدی تاج رای بدهند.

پاس تهران

مصطفی آجرلو در اواخر دهه ۷۰ به عنوان مدیر عامل باشگاه پاس تهران انتخاب شد. وی در این باشگاه دست به تحولاتی زد و پاس تهران را از سایر باشگاه‌های ایران متمایز کرد. ساخت استادیوم هشت هزار نفری دستگردی که ورزشگاه خانگی باشگاه پاس تهران بود، ساخت سالن‌های بدنسازی مدرن، ساختمان‌های اداری باشگاه پاس، سالن چند منظوره، چمن مصنوعی، خارج کردن پاس از باشگاه تک بعدی و راه اندازی چند تیم پاس در رشته‌های مختلف در کنار فوتبال، از جمله اقدامات وی در این باشگاه بود.

همچنین افتتاح موزه کاپ قهرمانی‌های تیم پاس و تأسیس خبرگزاری ایپنا که در زمان خود به عنوان تنها خبرگزاری ورزشی کشور مطرح بود، از دیگر کارهای مهم آجرلو در باشگاه پاس بود.

بازگرداندن پاس به صف مدعیان فوتبال کشور با جذب مصطفی دنیزلی و بازیکنانی همچون خداداد عزیزی و بازی‌های درخشان پاس در لیگ قهرمانان آسیا با وجود حذف را می‌توان از دیگر کارهای بزرگ آجرلو در تیم پاس تهران نام برد. تیم پاس تهران در لیگ برتر فصل ۸۳–۸۲ با هدایت مجید جلالی و مدیریت آجرلو به قهرمانی لیگ دست یافت.

تراکتورسازی

مصطفی آجرلو که مدیر کل تربیت بدنی سپاه بود، در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی حضور داشته و حتی به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی انتخاب شد. در سال ۱۳۹۴ بعد از استعفای جمشید نظمی، نام آجرلو به عنوان مدیر بعدی تراکتورسازی مطرح شد، اما در نهایت سعید عباسی به عنوان مدیر عامل این باشگاه معرفی شد. تا این که در خرداد ۱۳۹۵، با استعفای سعید عباسی، آجرلو به عنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شد.

خلاصهٔ سوابق شغلی

۱۳۶۸–۱۳۶۰: مسئول آموزش در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله و ستادهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح

۱۳۷۴–۱۳۶۹: جانشین معاونت تربیت‌بدنی سپاه پاسداران

۱۳۸۴–۱۳۷۰: رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح

۱۳۷۷–۱۳۷۴: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین

۱۳۷۷–۱۳۷۵: مدیرعامل باشگاه مقاومت

۱۳۷۸–۱۳۷۷: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فتح

۱۳۸۰–۱۳۷۷: نایب‌رئیس اتحادیه فوتبال

۱۳۸۴–۱۳۷۹: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس

۱۳۸۴–۱۳۷۹: مدیرکل تربیت‌بدنی نیروی انتظامی

۱۳۸۲–۱۳۸۰: دبیرکل اتحادیه فوتبال

۱۳۸۴–۱۳۸۱: رئیس هیئت‌مدیره خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)

۱۳۸۴–۱۳۸۲: مدیر مسئول روزنامه پاس جوان

۱۳۸۶–۱۳۸۴: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران

۱۳۸۶–۱۳۸۴: مدیرعامل شرکت شهر ورزش

۱۳۸۸–۱۳۸۹: مدیرعامل باشگاه استیل آذین

۱۳۸۹–۱۳۹۴: رئیس سازمان ورزش سپاه پاسداران

تاکنون–۱۳۹۵: مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز

تحصیلات

۱۳۷۲: لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران

۱۳۷۵: فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران

۱۳۷۶: لیسانس نظامی

۱۳۸۰: فوق‌لیسانس مدیریت امور دفاعی

۱۳۹۱: دکترای مدیریت از دانشگاه امام حسین

تحصیلات ورزشی

۱۳۷۰: مربیگری فوتبال درجه سه

۱۳۷۳: مربیگری فوتبال درجه دو

۱۳۷۷: مربیگری فوتبال درجه یک

۱۳۸۱: مدیریت استراتژیک در ورزش

افتخارات ورزشی

۱۳۷۴: نایب قهرمانی تیم فوتبال نیروهای مسلح در مسابقات ارتش‌های جهان با عنوان رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح

۱۳۸۲: قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

۱۳۸۴ و ۱۳۸۱: دو بار نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

۱۳۸۴: صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied