شمانیوز
شما نیوز

لیگ برتر ایران

یک دو جین ستاره بی تیم در ایران | ستارگانی که باد کردند!

در حالی که تنها یک ماه به شروع لیگ جدید باقی مانده، تعدادی از چهره‌های شاخص همچنان به دنبال تیم می‌گردند.

یک دو جین ستاره بی تیم در ایران | ستارگانی که باد کردند!

 

به گزارش شمانیوز: در فاصله یک ماه مانده به شروع لیگ برتر هنوز چهره های شاخصی هستند که تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده اند و به دنبال تیم می‌گردنند، در این بین و فهرستی که گرداوری شده از کاپیتان و ناجی تیم ملی کشورمان تا کاپیتان‌های سابق باشگاه استقلال و پرسپولیس به چشم می‌خورد.

لیگ برتر 01-1400 با حضور 16 تیم از 27 مهر آغاز خواهد شد. اکثر تیم ها خریدهای تابستانی خود را انجام داده اند و در حال پشت سر گذاشتن آخرین تمرینات آماده سازی پیش فصل خود هستند. البته نقل و انتقالات هنوز ادامه دارد و بازیکنان زیادی هستند که تیم فصل آینده خود را همچنان انتخاب نکرده اند. در بین این بازیکنان چهره های شاخص بسیاری دیده می شود. در این مطلب می خواهیم نگاهی داشته باشیم به شاخص ترین چهره هایی که هنوز تکلیف تیم فصل آینده شان مشخص نشده است.

مسعود شجاعی (تیم فصل گذشته: تراکتور)

کاپیتان سال های گذشته تیم ملی فوتبال ایران با وجود حضوری پر سر و صدا در تراکتور، جدایی جالبی از این تیم نداشت. او چند ماه پیش از پایان قرارداد سه ساله اش به همکاری خود با ترکتوری ها پایان داد. مسعود بعد از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که در آن مقطع خیلی کم به او بازی رسیده بود، از بازگشت به تبریز سر باز زد و پس از چند هفته شایعه و بلاتکلیفی سرانجام اعلام شد که کار او در تراکتور به پایان رسیده است. این بازیکن 37 ساله هنوز تصمیمی برای آینده فوتبالی خود نگرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا شجاعی که بخشی از فصل گذشته را به عنوان بازیکن-مربی در تراکتور حضور داشت، قصد دارد بازهم به عنوان بازیکن فوتبالش را ادامه دهد یا اینکه به دنبال سپری کردن کلاس های مربیگری و ورود به این عرصه است.

رضا قوچان نژاد (تیم فصل گذشته: زووله)

رضا قوچان نژاد فصل گذشته در دومین سال از قرارداد دو ساله اش با زووله روزهای خوبی را سپری نکرد. او که معمولا به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می رفت و خوب هم بازی می کرد نتوانست با سرمربی تیم ارتباط لازم را برقرار کند و به دلیل اختلافاتی که با وی داشت تصمیم به ترک زووله گرفت. قوچی در 33 سالگی و با وجود خداحافظی از تیم ملی، هنوز شانس درخشش در عرصه باشگاهی را دارد و امسال هم مثل سال های قبل شایعات زیادی در خصوص حضورش در فوتبال ایران به گوش می رسد. این اخبار اما در حد شایعه باقی مانده اند و مهاجم سابق تیم ملی جزو ستاره هایی است که هنوز تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده است.

کی روش استنلی (تیم فصل گذشته: سپاهان)

آقای گل لیگ نوزدهم در لیگ بیستم نتوانست عملکرد درخشان خود را تکرار کند؛ بخشی از این موضوع به مصدومیت مهاجم برزیلی سپاهان ربط داشت که او را از آمادگی لازم دور کرد. در هفته های پایان فصل گذشته زمزمه های جدایی کی روش از سپاهان به گوش می رسید. پس از پایان بازی استقلال و سپاهان در هفته پایانی لیگ بیستم، کی ‌روش استنلی یکی از بازیکنانی بود که مورد تقدیر ویژه باشگاه سپاهان قرار گرفت و پس از آن هم با همبازیان و مربیان خود خداحافظی کرد تا به صورت رسمی به کار خود در تیم فوتبال سپاهان پایان بدهد. از پرسپولیس به عنوان مقصد بعدی مهاجم برزیلی سپاهان که در سه فصل 24 گل زد یاد می شد و می شود اما سرخ پوشان هنوز منتظر هستند فدراسیون مجوز خرید مهاجم خارجی را به آنها بدهد تا در لیگ و آسیا با قدرت بیشتری به میدان بروند. با وجود تلاش های بسیار این مهم هنوز صورت نگرفته و باید دید که کی روش تا چه زمانی منتظر پرسپولیس خواهد ماند.

محمد ایرانپوریان (تیم فصل گذشته: آلومینیوم)

بعد از ترک تراکتور، محمد ایرانپوریان هیچ گاه نتوانست آن مدافع راستی شود که حتی توسط کی روش در یک مقطع به اردوی تیم ملی نیز دعوت شده بود. ایرانپوریان فصل گذشته سپاهان را به مقصد آلومینیوم ترک کرد تا در اراک و زیر نظر خطیبی و سپس منصوریان کار کند. یک مصدومیت نسبتا طولانی مدافع راست اراکی ها را در شرایط سختی قرار داد و او در پایان لیگ بیستم که همراه بود با اتمام قرارداد یک ساله اش با آلومینیوم، این تیم را ترک کرد. با توجه به جذب میلاد فخرالدینی و اینکه اسماعیل شریفات بخش قابل توجهی از فصل گذشته را در پست دفاع راست به میدان رفت ایرانپوریان چنین تصمیمی را اتخاذ کرد و هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است.

روزبه چشمی (تیم فصل گذشته: ام صلال)

روزنامه الوطن قطر اوایل تابستان سال جاری خبر داد که باشگاه ام‌صلال اعلام کرده قرارداد دو بازیکن خارجی ‌اش شامل روزبه چشمی (ایران) و کایکی (برزیل) را برای فصل آینده تمدید نمی‌ کند. در حالی که پس از اعلام این خبر هواداران استقلال منتظر مذاکره مدیران باشگاه با بازیکنان سابق شان بودند این اتفاق تا این لحظه رخ نداده و روزبه چشمی هم هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است. هافبک فصل گذشته ام صلال جزو چهره های شاخص بدون تیم به شمار می رود و باید دید که آیا قصد بازگشت به ایران را دارد یا می خواهد همچنان به عنوان لژیونر به فوتبال خود ادامه دهد.

رشید مظاهری (تیم فصل گذشته: استقلال)

رشید مظاهری بعد از جدایی جنجالی که از تراکتور داشت به استقلال پیوست. او یک فصل در کنار سید حسین حسینی از دروازه استقلال محافظت کرد و در پایان فصل به همان سبک فصل گذشته قرارداد خود را به صورت یک طرفه این بار با استقلال فسخ کرد. تصمیم به جدایی از استقلال، تصمیمی بود که مظاهری آن را در شرایطی اتخاذ کرد که مقصد بعدی اش را مشخص نکرده بود. در حالی که گفته می شد دروازه بان استقلال گزینه سپاهانی ها برای جانشینی نیازمند است اما باشگاه اصفهانی با کریستوفر نت اتریشی به توافق رسید تا آینده رشید در هاله ای از ابهام قرار بگیرد. البته برخی از منابع خبر می دهند که پس از جدایی مددی از استقلال، رشید به جمع آبی ها بر می گردد اما هنوز این خبر به صورت رسمی تایید نشده و باید دید که مظاهری در فصل منتهی به جام جهانی کدام تیم باشگاهی را انتخاب می کند تا با درخشش در آن شانس خود را برای حضور در لیست اسکوچیچ افزایش دهد.

رسول نویدکیا (تیم فصل فصل گذشته: سپاهان)

از نکات قابل توجه اردوی سپاهان در تهران، غیبت رسول نویدکیا است که فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد و به نظر نمی ‌رسد با خرید مسعود ریگی و حضور چند بازیکن کلیدی دیگر، در فصل جدید شانس زیادی برای بازی کردن داشته باشد. هافبک 37 ساله سپاهان هنوز به صورت قطعی از جمع طلایی پوشان جدا نشده اما گفته می شود برای حضور در یک تیم از خطه جنوب به توافقات لازم دست یافته و به زودی خبر رسمی انتقالش از سپاهان به تیم یاد شده منتشر خواهد شد.

فرشید اسماعیلی (تیم فصل گذشته: استقلال)

هافبک پر سر و صدای استقلالی ها در لیگ بیستم شرایط متفاوتی با بازیکنان حاضر در این جمع دارد. او اختلافات شدیدی با مدیرعامل باشگاه داشت و این اختلافات تا آخرین روزهای مدیریت مددی هم ادامه داشتند. جرایم انضباطی متعدد و عدم پرداخت مطالبات و مصاحبه های آتشین علیه مدیریت، اسماعیلی را به یکی از خط قرمزهای مددی تبدیل کرده بود؛ مدیرعاملی که با وجود درخواست کتبی مجیدی، حاضر به تمدید قرارداد فرشید نشد تا این بازیکن به عنوان تماشاگر راهی امارات شده و بازی با الهلال را تماشا کند. با استعفای مددی اما به نظر می رسد که فرشید اسماعیلی از بلاتکلیفی در آمده و بار دیگر به جمع آبی ها برگردد.

شایان مصلح (تیم فصل گذشته: سپاهان)

مدافع سابق تیم پرسپولیس که داستان دریافت مطالباتش از پرسپولیس تا همین چند وقت پیش حسابی سر و صدا کرده کرده بود و هر روز خبر و ادعاهای جدیدی در مورد آن منتشر می شد جزو بازیکنانی به شمار می رود که هنوز تکلیف تیم باشگاهی فصل جدید خود را به صورت کامل مشخص نکرده است. در حالی که 10 روز پیش برخی از رسانه ها خبر از تمدید یک ساله قرارداد مدافع چپ ۲۸ ساله سپاهانی ها دادند اما هنوز این موضوع نهایی و رسمی نشده و مشخص نیست که مصلح برای سومین فصل متوالی در اصفهان توپ خواهد زد یا خیر.

روح الله باقری (تیم فصل گذشته: سپاهان)

سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیستم روح الله باقری را از نساجی به خدمت گرفت. در میانه های فصل نساجی بار دیگر خواستار بازگشت باقری در قالب معاوضه شد در نهایت این اتفاق رخ نداد تا مهاجم 30 ساله تا پایان فصل در سپاهان بماند. او در طول فصل اما خیلی فرصت بازی به دست نیاورد و تنها گل خود را در مصاف با فولاد خوزستان در یک چهارم نهایی جام حذفی به ثمر رساند تا محرم نویدکیا قید حضورش را بزند. با تمدید قرارداد شهباززاده و جذب شهریار مغانلو، پیش بینی می شد که چنین اتفاق رخ بدهد و باشگاه سپاهان روز 15 شهریور از پایان همکاری طرفین به صورت توافقی خبر داد. بعد از حدود 2 هفته هنوز مهاجم سپاهان تیم جدید خود را انتخاب نکرده است.

داریوش شجاعیان (تیم فصل گذشته: استقلال)

یکی از پر هزینه ترین و جنجالی ترین خریدهای استقلال طی سال های اخیر داریوش شجاعیان بود. بازیکنی که آبی ها با پرداخت رقمی قابل توجه رضایت نامه اش را از گسترش فولاد گرفتند اما با بدشانسی محض دو بار در استقلال رباط پاره کرد و مجموعا بیش از یک سال و نیم از میادین به دور بود. این گونه بود که داریوش نتوانست روزهای طلایی که در ابتدای حضورش در استقلال رقم زده بود را ادامه دهد. او یک پنالتی بسیار حساس را در فینال جام حذفی مقابل فولاد از دست داد؛ پنالتی که خیلی ها آن را پایان کار شجاعیان در استقلال دانستند و این گونه نیز بود؛ مددی اوایل ماه جاری اعلام کرد که هافبک آبی ها در لیست تمدیدی های مجیدی حضور ندارد. به این ترتیب انتقال پر سر و صدایی آبی ها از تبریز جدایی تلخی از استقلال داشت و نتوانست آن گونه که باید در تیم محبوبش بدرخشد. انتخاب تیم فصل آینده، دغدغه مهمی برای شجاعیان است و هنوز خبری رسمی از مذاکره او با یک باشگاه لیگ برتری یا خارجی منتشر نشده است.

صادق بارانی (تیم فصل گذشته: سایپا)

بارانی در ابتدای نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به تیم شاهین بوشهر ملحق شد و بعد از یک‌نیم فصل بازی در تیمی که سقوط کرد، بار دیگر به سایپا پیوست. او که در لیگ هجدهم نیز در جمع نارنجی پوشان حضور داشت، پایان تلخی را با آنها در لیگ بیستم تجربه کرد؛ سقوط به لیگ دسته یک در هفته پایانی اتفاقی بود که کام صادق و هم تیمی هایش را تلخ کرد و او پس از پیکان، یکبار دیگر طعم سقوط را چشید، اما حالا هافبک 29 ساله نارنجی پوشان درصورت داشتن پیشنهاد شاید از این تیم جدا شود چراکه دوست ندارد در  لیگ یک بازی کند. بارانی با این وجود اما هنوز بدون تیم بوده و ممکن است راهی یک باشگاه دیگر شود.

حسین ماهینی (تیم فصل گذشته: سایپا)

ماهینی بعد از جدایی از پرسپولیس در تعطیلات زمستانی دو فصل گذشته راهی نساجی شد و به همراه این تیم به نهمی لیگ برتر دست یافت. در حالیکه به نظر می رسید او برای ادامه حضور در نساجی با تیم مازنی به توافق برسد اما با توجه به شرایط نساجی جدایی از این تیم را به ماندن ترجیح داده و راهی سایپا شد؛ انتخاب ماهینی اما برعکس جواب داد و نساجی در لیگ برتر ماند و سایپا در عین ناباوری به دسته یک سقوط کرد. با رقم خوردن این اتفاق ماهینی هم مثل بارانی تصمیم به جدایی از جمع نارنجی پوشان گرفت. این بازیکن 35 ساله هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده و باید منتظر ماند و دید که آیا بازهم شاهد حضور او در لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم بود یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    ولی رشیدمظاهری چرا؟؟؟؟؟
    تعجب آوره؟؟؟؟