شمانیوز
شما نیوز

سازمان صدا و سیما

رییس سازمان صدا و سیما تغییر می کند | کی رییس می شود؟

گمانی زنی رسانه‌ها از تغییر رییس سازمان صداوسیما خبر می‌دهند.

رییس سازمان صدا و سیما تغییر می کند | کی رییس می شود؟

به گزارش شما نیوز: «عبدالعلی علی عسگری» رییس کنونی سازمان صدا و سیما پنج سال پیش پس از استعفای پر حرف و حدیث محمد سرافراز رییس سابق سازمان صدا و سیما جانشین او شد. حالا با پایان یافتن دوره پنج ساله ریاست او به نظر می‌رسد جدایی‌اش از سازمان قطعی است.
روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی از تغییر در سازمان صدا و سیما استقبال کرد و نوشت: «علی‌عسکری در طول دوره پنج ساله ریاست خود، تلاش کرد با تعامل خوبی که با مراکز قدرت برقرار می‌کند، رضایت همه را باهم داشته باشد. او با توصیه دوستانش دست به تغییر مدیران زد و چهره‌های جوانی را در رأس شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما قرار داد و با میدان دادن به آن‌ها محیط را برای ایجاد فضای نقد دولت مهیا کرد، اما زمانی که دولت پیشین مسئله بودجه رسانه ملی را، چون گروگان در دست گرفت، علی‌عسکری هم سریعاً فتیله انتقاد را پایین کشید و حتی حکم به تعطیلی و تعدیل برنامه‌های منتقد دولت داد.»
جوان همچنین از اینکه "پای «توسکا» را به صداوسیما باز کرد تا یکی از پربحث‌ترین و حاشیه‌دارترین مسائل مدیریتی و مالی در رسانه ملی پیش بیاید" انتقاد کرد.
این روزنامه عملکرد صداوسیما در مسائل فنی را هم زیر سوال برد و نوشت: «رئیس صداوسیما با آنکه مدیر فنی به شمار می‌رفت به خاطر مواجهه با تحریم‌ها، نتوانست روند توسعه شبکه‌های تلویزیونی را ادامه دهد و حتی «HD» شدن شبکه‌های تلویزیونی را به طور کامل به سرانجام نرساند.»
به نوشته این روزنامه قرار است یکی از معاونان علی عسگری جایگزین او شود. خبرگزاری فارس هم نوشته است: «علی عسگری که ۵ سال رییس رسانه ملی بود، بزودی جای خود را به یکی از معاونین با سابقه و خوشنام صداوسیما خواهد داد.»
روزنامه جوان از پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما به عنوان گزینه اصلی جانشینی علی عسگری یاد کرد و نوشت: "جبلی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در رشته فرهنگ و ارتباطات است. همان طور که از سرافراز به عنوان پدر «پرس‌تی‌وی» یاد می‌شود، می‌توان از جبلی نیز به عنوان یکی از عاملان رشد و ترقی «العالم» یاد کرد."
جبلی سابقه دیپلماتیک نیز دارد و طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ سفیر ایران در کشور تونس بوده‌است. او معاون رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان تصدی سعید جلیلی بوده است. معاون سیاسی (خبر) صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیر اخبار خارجی و داخلی اخبار تلویزیون، سردبیر اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکل اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکل اخبار شبکه العالم، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت از دیگر سوابق اوست.
پیشتر نام گزینه‌هایی چون شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما و مصطفی محمدی رییس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان صداوسیما برای ریاست سازمان مطرح شده بود.
روزنامه جوان همچنین اشاره کرد گزینه دیگر ریاست سازمان می‌توانست علی دارابی باشد اما او چند روز پیش به عنوان قائم مقام ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.
همچنین گفته می‌شود عبدالعلی علی عسگری رییس کنونی سازمان صداوسیما جایگزین محمد مخبر در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می‌شود اما در روزهای اخیر برخی منابع این خبر را تکذیب کرده اند. با جدایی علی دارابی و علی عسگری از صداوسیما احتمالا باید منتظر تغییرات گسترده در این سازمان بود.
روزنامه اصولگرای خراسان چند روز پیش نوشت: «برای تصدی مسئولیت معاونت استان‌های رسانه ملی که در اختیار دارابی بود و به تازگی خالی شده نیز گزینه‌هایی مطرح شده که بر اساس ادعای کانال تلگرامی نبض صداوسیما، در روزهای اخیر نام علی فروغی بیش از دیگران شنیده شده است.»
در همین حال امروز علی عسکری رئیس رسانه ملی، در حکمی محمدمهدی رحمتی را به سمت «سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما» منصوب کرد. رحمتی ریاست مرکز بسیج صداوسیما را نیز بر عهده دارد.
این در حالی است که کانال نبض صدا وسیما مدعی حضور فروغی در معاونت استان‌ها شده بود. براساس گزارش این کانال با ارتقای فروغی شبکه سه مدیر تازه‌ای به خود خواهد دید که محسن یزدی خواهد بود. یزدی مدیر شبکه مستند سیماست که سابقه حضور در شبکه سه را دارد و پیشتر قائم‌مقام فروغی در این شبکه بوده است. قاعدتا با تغییر رییس سازمان باید منتظر تغییرات وسیع دیگری نیز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied