شمانیوز
شما نیوز

آمار کرونا در ایران

آمار فوتی های کرونا در ایران امروز 31 شهریورماه | فوتی ها کاهش یافت

امروز (چهارشنبه) آمار فوتی های کرونا در کشور اعلام شد و براین اساس، تعداد قربانیان بیماری کرونا در کشور کاهش یافت.

آمار فوتی های کرونا در ایران امروز 31 شهریورماه | فوتی ها کاهش یافت

به گزارش شما نیوز: بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه 98 وارد ایران شد. بیماری کرونا تاکنون، تعداد بسیاری از مردم در سراسر جهان را به کام مرگ فرستاده است. بیماری کرونا در ایران قربانی های بسیاری را گرفته است. از روز گذشته (سه شنبه) تا امروز (چهارشنبه ۳۱ شهریورماه) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۴۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند که ۲۱۶۴ نفر از آنها بستری شده اند. مجموع بیماران کرونا در کشور به ۵ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۲۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۸ هزار و ۱۹۱ نفر رسید.  پس از ۵۳ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ به کمتر از ۳۰۰ نفر رسید. آخرین بار روز ۹ مردادماه سال جاری، تعداد مرگ و میر روزانه بیماران، ۲۸۶ نفر بود.
خوشبختانه، تاکنون ۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.
۶۶۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.
گفتنی است، تاکنون ۳۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۲۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

زمان تزریق واکسن بعد از ابتلا به کرونا

طبرسی درباره زمان تزریق واکسن بعد از ابتلا به کرونا، گفت: شش هفته بعد از بیماری می‌توانند واکسن تزریق کنند. البته کسانیکه بیماری‌شان شدید بوده و در بیمارستان بستری بودند، هشت هفته بعد واکسن تزریق کنند.

تزریق دز بوستر؛ آری یا خیر؟

طبرسی درباره تزریق دز بوستر واکسن کرونا، گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز دز بوستر را قبول ندارد که علت آن هم مشخص است. این سازمان اعلام می کند که در دنیا هنوز بسیاری از افراد یک دز واکسن را هم نزدند که قرار باشد یکسری افراد دز سوم را تزریق کنند و این خارج از عدالت است. در عین حال FDA آمریکا بوستر را فقط برای افراد بالای ۶۵ سال و افراد دچار نقص سیستم ایمنی تایید کرد و برای بقیه افراد توصیه نکرده است. در کشور ما هم درباره تزریق دز بوستر در برخی گروه‌ها اعم از پرسنل درمانی، افراد مسن و افراد مبتلا به نقص ایمنی صحبت شد، اما به نظر من هم فعلا باید صبر کنیم تا همه مردم حداقل یک دز واکسن را تزریق کنند و واکسیناسیون سراسری به پوشش خوبی برسد و بعد به سراغ بوستر رویم.

شرایط واکسیناسیون زنان باردار و شیرده علیه کرونا

وی درباره تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار، گفت: تزریق واکسن کرونا برای زنان باردار، بعد از سه ماهگی توصیه می‌شود و در ایران فعلا واکسن سینوفارم برایشان توصیه شده است. در دنیا واکسن‌های دیگری هم برای زنان باردار توصیه شده، اما از انجایی در ایران سینوفارم موجود است، بعد از سه ماهگی می‌توانند سینوفارم را تزریق کنند. در عین حال زنان شیرده هم می‌توانند واکسن تزریق کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied