شمانیوز
شما نیوز

الهه منصوریان

الهه منصوریان ورزشکار معروف کیست؟

الهه منصوریان ورزشکار زن ایرانی است. الهه منصوریان و خواهرانش با حضور در برنامه ماه عسل معروف شدند.

الهه منصوریان ورزشکار معروف کیست؟

به گزارش شمانیوز:  الهه منصوریان ورزشکار زن ایرانی است. الهه منصوریان و خواهرانش با حضور در برنامه ماه عسل معروف شدند.

الهه منصوریان

الهه منصوریان اولین زن ایرانی است که توانسته است به مدال طلای بانوان در ورزش ووشو دست پیدا کند .این ورزشکار معروف و خواهرانش با حضور در برنامه پربیننده ماه عسل با اجرای احسان علیخانی از گذشته سخت,خود پرده برداشتند و اینکه چه سختی هایی را در زندگی متحمل شدند تا به اینجا رسیدند . در ادامه,با این بانوی ورزشکار بیشتر آشنا می شوید .

الهه منصوریان (زادهٔ ۱۳۷۰ در سمیرم، اصفهان) ووشوکار ایرانی در بخش ساندا است. او یکی از تاپ‌ترین ووشوکاران ,بین بانوان دنیاست. او همچنین خواهر شهربانو و سهیلا منصوریان، دیگر ووشوکاران اهل کشور ایران است.

وی در بین دوخواهر دیگر اولین نفری بود که سمت رشته ووشو رفت، سپس خواهران دیگرشم به سمت باشگاه ,خودش کشاند تا این رشته را دنبال کنند؛ همچنین اولین عضو خانواده منصوریان بود که نام خود را در ووشوی,ایران مطرح کرد و به عنوان قهرمانی آسیا و جهان رسید. الهه در حال حاضر در ۵۶ کیلوگرم مبارزه می کند.

افتخارات ورزشی الهه منصوریان

مهم‌ترین افتخارات ورزشی رده جوانان برای الهه منصوریان : نقره مسابقات آسیایی کره جنوبی ۲۰۰۷ و طلا ,مسابقات آسیایی ماکائو ۲۰۰۹ می باشد.

مهم‌ترین افتخارات ورزشی رده بزرگ‌ سالان : نقره جهانی کانادا ۲۰۰۹، طلا جام‌جهانی چین ۲۰۱۰، طلا جام‌ قفقاز ۲۰۱۰،برنز بازی‌ های آسیایی گوانگ‌ ژو ۲۰۱۰، برنز جهانی ترکیه ۲۰۱۱، طلای جهانی مالزی ۲۰۱۳، نقره آسیایی,اینچئون ۲۰۱۴ و طلا آسیایی تایوان ۲۰۱۶

الهه منصوریان قهرمان جهان و ایران

الهه منصوریان ملی‌پوش بانوان ایران در فینال وزن منهای ۵۲ کیلوگرم به مصاف حریف کره‌ای خود رفت که با پیروزی,در این مسابقه اولین مدال طلای بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان را بر گردن انداخت. منصوریان در حالی مسابقه را,با برتری پشت سر گذاشت,

که در اواسط مسابقه گونهٔ و بینی وی بر اثر ضربه حریف، دچار شکستگی و بینی وی دچار خون‌ریزی داخلی شده بود ,و عملاً لحظاتی از مسابقه را با یک چشم و با درد پشت سر می‌گذاشت اما دست از مبارزه نکشید ,تا قهرمان جهان شود.

قسمت ششم برنامه ماه عسل در ماه رمضان ۱۳۹۶ با میزبانی از خواهران قهرمان منصوریان که هر یک از آن‌ها ,دارنده ۳ مدال طلا در سطح جهانی و در رشته‌های ووشو و کاراته هستند روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

در ابتدای برنامه مرضیه دختر بزرگ خانواده منصوریان مقابل دوربین ماه عسل قرار گرفت و گفت: ما یک خانواده ,پرجمعیت داشتیم که ۵ خواهر و یک برادر بودیم و پدرم همراه با مادر و سه تن از خواهران روی,مزارع دیگران کار می‌کردند.

وی ادامه داد: من دوست نداشتم کسی بدانم که این افراد اعضای خانواده من هستند و ما یک خانواده فقیر هستیم ,که برای گذراندن زندگی پدرم مجبور است از دختران خود برای کار کردن استفاده کند.

داستان زندگی خواهر الهه منصوریان

مرضیه منصوریان تصریح کرد: من نور چشمی پدرم بودم و آرزو داشت که به دانشگاه بروم، اما در یک دوره زمانی,به دلیل شرایط بد موجود و همچنین مواردی مانند فشار طلبکار‌ها من به یک ازدواج ناخواسته تن دادم و البته,دو سال بعد با یک بچه ۶ ماهه مجبور به بازگشت به خانه پدر و مادرم شدم.در ادامه برنامه دختر اول خانواده منصوریان اظهار کرد: وقتی من برگشتم در آن دوران هیچ خبری از پدرم نداشتیم,تا این که متوجه شدیم وقتی برای کار به شیراز رفته در همان جا ازدواج کرده است.در ادامه ماه عسل از شهربانو منصوریان یکی از دختران قهرمان تیم ملی برای حضور مقابل دوربین دعوت شد.

شهربانو منصوریان گفت: من به خواست خودم برای کار در مزارع به پدرم کمک می‌کرد، اما همیشه پدرم لباس نو را,برای مرضیه خواهرم بزرگان می‌خرید البته در دوران کودکی آرزوهایی مانند تفریح رفتن همراه پدر و داشتن,یک سری امکانات در همان دوران و با همان ذهنیت را داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied