شمانیوز
شما نیوز

معلمان

جهت دریافت 40 گیگ اینترنت رایگان معلمان اینجا کلیک کنید

محمود حبیبی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای بهتر شدن ارتباط معلمان با دانش آموزان در برنامه شاد، به معلمان 40 گیگ اینترنت رایگان تعلق می گیرد.

جهت دریافت 40 گیگ اینترنت رایگان معلمان اینجا کلیک کنید

به گزارش شمانیوز: محمود حبیبی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: برای بهتر شدن ارتباط معلمان با دانش آموزان در برنامه شاد، به معلمان 40 گیگ اینترنت رایگان تعلق می گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: برای استفاده بهتر از شبکه اجتماعی دانش‌آموزی «شاد» همه معلمان ۴۰ گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند.

محمود حبیبی عصر شنبه در نشست اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل که به صورت غیرحضوری (ویدئو کنفرانس) با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: به زودی بسته ۴۰ گیگ اینترنت رایگان در اختیار معلمان، قرار خواهد گرفت که به منظور استفاده معلمان در ۶ ماهه اول سال تحصیلی خواهد بود.

در این نشست گزارش معاونان معین از فعالیت ها و اقدامات ادارات کل استان ها در نحوه بازگشایی و آغاز سال جدید تحصیلی ارائه شد.

مدارس و موسسات آموزشی از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ با ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شد و آموزش دانش‌آموزان در شبکه‌های مجازی از جمله شبکه دانش‌آموزی شاد دنبال شد. مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد در همان روزهای ابتدایی کرونا به عنوان مدرسه دانش‌آموزی در دوران تعطیلی مدارس راهی برای جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان بود.

دانش‌آموزان حدود ۱۸ ماه است که به دور از فضای مدرسه آموزش و تعامل با معلمان و همکلاسی‌های خود را در فضای مجازی دنبال کردند.

حقوق معلمان از حداقل حقوق کارگری کمتر است

یک معلم رسمی آموزش و پرورش ضمن گلایه‌مندی نسبت به حقوق معلمان تازه‌کار که از حقوق دیگر کارگران در قانون کار نیز کم‌تر است، گفت: دریافتی مرکز معلمان از دیگر ارگان‌ها بسیار کمتر است، حتی یک کارگر طبق مقررات قانون کار مبلغی حدود ۴ میلیون تومان دریافت می‌کند درصورتی‌که یک معلم مستحق دریافت تنها دومیلیون و ۸۰۰ هزارتومان می‌شود، لذا حتی اگر سالیان زیادی هم بگذرد ما شاهد پیشرفتی در شغل و حقوق خود نبوده و خواهان رعایت عدالت و مساوات هستیم.

در دوران کودکی همه ما ردپای آرزوهای جوانی به چشم می‌خورد، آرزوهای شیرین و دور و درازی که وصال به آنها تلاش و کوشش مداوم می‌طلبید و دنیای زیباتری را برای زندگی به ارمغان می‌آورد.

اما گاهی هم این رویاهای یادگار دوران بی‌دغدغگی و خیال‌بافی ما به زوال منتهی می‌شد گویی که تاکنون در قلمرو سرزمین فکر و خیال ما جایی برای زیستن نداشته‌است.

بچه که بودیم در جواب بزرگترها که می‌گفتند می‌خواهید چه شغلی در آینده داشته‌باشید، با شور و شوق بچگانه هرکدام از ما با به خاطر آوردن یک اسطوره در ذهن خود شغلی را بر زبان می‌آوردیم و تمنای وصال آن را داشتیم، یکی می‌خواست مهندس بشود و خانه فرسوده پدربزرگش را تعمیر کند تا مبادا سختی فراهم‌آوردن هزینه آن چروکی دیگر بر پیشانی پدرجانش بیندازد، دیگری دلبسته خلبانی بود تا به خدا نزدیک شود و روی ماه مادر سفر کرده‌اش را در او ببیند و جویای احوالش شود؛ اما شغل معلمی که انتخاب اکثر بچه‌ها بود، انتخابی که از سر عشق و علاقه به معلم مهربان و دلسوز خود داشتند، معلمی که درس زندگی می‌داد و هر کلامش نام مادر را تداعی و هر لبخندش به عمق وجود رخنه می‌کرد و بر دل و جان می‌نشست.

جایگاه باعظمت معلم همه را به احترام وا می‌دارد، احترامی که از عشق سرچشمه می‌گیرد و ابهت این راهنما راه روشن را نمایان می‌کند. بی‌شک ارزش کار این اسطوره‌ها قیمت ندارد و رسالتی الهی برعهده دارند و شایسته تکریم مادی و معنوی هستند.

اکنون گاهی شاهد کم‌لطفی و ناعدالتی نسبت به این فرهنگ‌سازان جامعه هستیم، تبعیض مشهود و بارزی که ناشی از کسری حقوق سالانه معلمین و حذف امتیازات قرارداد استخدامی آن‌ها می‌شود، این درحالی است که در همه دنیا ارزش و قداست این قشر پذیرفته‌شده و حمایت‌های مالی و حقوقی حداکثری هم نسبت به آنها اعمال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمدرضارستم

    40گیگ اینترنت رایگان

  • علی اصغر تربیت دوست

    خوبه عالی