شمانیوز
شما نیوز

بورس

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران شد | سوابق گودرزی مدیرعامل بورس تهران

امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران، طی حکمی محمود گودرزی را به عنوان مدیرعامل بورس تهران انتخاب کرد.

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران شد | سوابق گودرزی مدیرعامل بورس تهران

به گزارش شما نیوز: بورس در اولین روز کاری هفته جاری (شنبه 15 آبان ماه) مثبت شد و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحدی رسید. شاخص هم وزن بورس، نیز، رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی داشت و در عدد ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد متوقف شد. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است.
امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران، طی حکمی، محمود گودرزی را به عنوان مدیرعامل بورس تهران انتخاب کرد.
از جمله سوابق مدیرعامل جدید شرکت بورس تهران، معاون بازار بورس تهران، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری صبا تامین، عضو غیر موظف هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری هامون شمال، مشاور مدیرعامل در امور بازار سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کارگزاری باهنر بوده است. وی علاوه بر مدارک حرفه ای بازار سرمایه، کارشناس رسمی قوه قضاییه در حوزه بازار سرمایه است.
لازم به ذکر است، گودرزی طی حکمی در ۷ مهر ۱۴۰۰ از سوی هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران به سمت سرپرست این شرکت، منصوب شد.
گودرزی مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه بین المللی امام خمینی کسب کرده است. وی همچنین مدرک کارشناسی ارشد در رشته  مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت مالی از دانشگاه علامه طباطبایی و دکتری مدیریت مالی را از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده است.
گفتنی است، پیش از این علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران بود که به دنبال افشا شدن استخراج رمزارز در زیرزمین طبقه ششم بورس تهران از سمت خود برکنار شد.

پیش بینی بورس تا پایان سالجاری

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied