شمانیوز
شما نیوز

جزئیات بازگشایی سینماها

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی جزئیات بازگشایی سینما‌ها و چگونگی اجرای پروتکل های بهداشتی از ابتدای تیرماه را تشریح کرد.

جزئیات بازگشایی سینماها

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینما‌ها در برنامه «هفت» گفت: از اول تیرماه قرار است سینما‌ها با ضوابطی که ستاد ملی کرونا تایید کرده و با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شوند. عمده این قوانین رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که نحوه سانس بندی، نحوه ورود و خروج در ۱۵ بند تدوین می شود.

نجفی ادامه داد: کسانی که اعضای خانواده هستند در کنار هم می‌نشینند و سایر افراد با فاصله زمانی که می خواهند بلیط خریداری می کنند. سازوکار‌های نظارتی و اجرایی هم توسط ادارات ارشاد در شهر‌ها انجام می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی افزود: تمام پیش بینی‌ها و همه موارد رعایت می شود؛ فاصله سانس‌ها بیشتر شده تا ضد عفونی کردن سالن‌ها درست انجام شود و همه با خیال راحت به سینما‌ها بیایند و چرخه اکران به خوبی حرکت کند.

مسعود نجفی درباره کمیت فیلم‌ها گفت: از اول تیرماه ۷ فیلم اکران می شود؛ ۵ فیلم که از اسفند اکرانشان متوقف شد و فقط ۲ فیلم جدید روی پرده خواهد رفت که به زودی نامشان اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی تاکید کرد: درمورد محرومیت ۶ ماهه فیلم‌ها در صورت انصراف از اکران، آیین نامه به صراحت گفته که اگر فیلمی قرارداد منعقد کند و بعد از قرار داد بگوید اکران نمی کنیم محرومیت ۶ ماهه  دارد.

نجفی درباره وضعیت اکران آنلاین گفت:  اکران آنلاین ادامه می‌یابد به‌خصوص که ۴۰ فیلم در صف اکران آنلاین هستند و به نظر می‌رسد اکران آنلاین همزمان با اکران سراسری با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied