شمانیوز
شما نیوز

دستور تهیه نان باگت فرانسوی + آموزش کامل

نان بولکی یا بولکا، از نان هایی است که در دهه ی 30 و 40 رواج پیدا کرد. به راحتی می توانید این نان را در خانه تهیه کنید.

دستور تهیه نان باگت فرانسوی + آموزش کامل

نان بولکی یا بولکا، یکی از نان های سفید و حجیم می باشد که ظاهری شبیه به نان باگت دارد، اما طرز تهیه ی نان بولکی متفاوت است. نان بولکی در دهه های سی و چهل رواج داشته است. در تهران از این نان برای تهیه ی ساندویچ استفاده می شد اما از آن برای مصرف کره و خانه و مربا یا عسل استفاده می شد. این نان ها در بقالی ها به فروش می رسید.

به راحتی می توانید این نان را در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای نان بولکی :

آرد 3 پیمانه
 آب گرم  1 پیمانه
 شکر  2 قاشق غذاخوری
 کره ذوب شده  یک چهارم پیمانه
 مخمر خشک  1 قاشق چایخوری
 نمک  به مقدار لازم
پودر سیر در صورت تمایل به مقدار لازم

طرز تهیه نان بولکی :

برای تهیه نان بولکی، ابتدا آب گرم و شکر و کره ذوب شده و مخمر خشک را درون کاسه ای بریزید و اجازه بدهید بماند تا مخمر شما پف کند و روی آن پر از کف شود، سپس آرد را الک کرده و به این مواد اضافه کنید. و با هم مخلوط کنید خمیر باید به صورتی باشد که زیاد بدست نچسبد و بسیار لطیف باشد. باید تا حدی باشد که برای جدا کردن تکه ای خمیر برای چانه کردن خمیر سفت نباشد و حالت چسبندگی داشته باشد، اگر خمیرتان شل بود به آن آرد اضافه کنید و اگر سفید بود مقداری آب اضافه کنید، پس از اینکه خمیر آماده شد آن را به مدت روی آن را بپوشانید و حدود 1 ساعت و نیم به آن استراحت بدهید. بعد از آن زمان روی سطحی صاف را آرد پاشی کنید و خمیر را با کف دست ورز بدهید تا خمیر یکدست و لطیف شود، سپس آن را با وردنه صاف کنید و آن را به شکل مستطیل پهن کنید. ضخامت خمیر نباید زیاد نازک باشد حدود 1/5 تا 2 سانت خوب است و برش های 5 سانتی روی آن بدهید، کف سینی فر کاغذ روغنی قرار بدهید و خمیرها را با فاصله داخل آن قرار بدهید زیرا پف می کند. روی آن را با قلم مو مقداری کره ی ذوب شده بمالید و مقداری نمک و پودر سیر در صورت تمایل روی آن ها بریزید. و در فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه در دمای 200 درجه قرار بدهید،‌ پس از سرد شدن می توانید آن را در کیسه های زیپ دار قرار بدهید و داخل یخچال نگهداری کنید، این نان را می توانید به مدت 6 ماه در فریزر نگه دارید و قبل از مصرف آن را گرم کنید.

نکاتی برای تهیه ی نان بولکی :

همان طور که در دستور گفته ایم میزان آرد و آب را می توانید کم و زیاد کنید بستگی به آرد شما دارد که چقدر آب جذب می کند.همیشه برای خوب شدن غذاهای خمیری و یا نان از آرد تازه استفاده کنید.دقت کنید اگر خمیر مایه ی شما پف نکرد فاسد شده و اثر خود را از دست می دهد.

منبع: مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied