شمانیوز
شما نیوز

روغن زیتون با پوست شما چه می کند؟

روغن زیتون خام را می توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم ها و مرطوب کننده ها استفاده کرد یا این که در ماسک های صورت و مو مورد استفاده قرار داد. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و همچنین مرطوب کنندگی، این روغن یکی از محبوبت ترین داروها طبیعی جهت طیف وسیعی از بیماری های پوستی به شمار می رود

روغن زیتون با پوست شما چه می کند؟

هزاران سال است که مزایای  روغن زیتون  برای پوست شناخته شده و بشر از آن به عنوان یک جادوی زیبایی استفاده می کند. بیشتر محصولات آرایشی بهداشتی مدرن نیز از این روغن بهره مند می شوند و از خواص شگفت انگیز روغن زیتون برای پوست استفاده می کنند. روغن زیتون از محبوب‌ترین روغن های نباتی در سراسر دنیا محسوب می شود. نه تنها به دلیل خواصی که برای  سلامت و زیبایی پوست  دارد، بلکه عطر و طعم لذت بخش آن نیز خواص بی شماری برای سلامتی انسان در بر دارد. شاید ماساژ بدن و صورت با این روغن برای تمامی افراد راحت و امکان پذیر نباشد. اما این کار می تواند خواص اسیدهای ارگانیک و آنتی اکسیدانی بالایی را به پوست برساند. در سراسر جهان روغن زیتون برای پوست یکی از بهترین روغن ها برای لطافت و زیبایی این قسمت مهم از بدن است که به روش های مختلف از آن استفاده می شود.

 

روغن زیتون برای پوست صورت

با توجه به این که آنتی اکسیدان ها از گزینه های  ضد پیری  به شمار می روند.  روغن زیتون  نیز سر شار از آنتی اکسیدان است و جهت تمیز کردن و ضد پیری بسیار موثر عمل می کند. این روغن می تواند چین و چروک و لکه های قهوه ای ناشی از کهولت سن را به خوبی بر طرف می کند. این روغن یک پاک کننده بسیار قوی و سالم برای پوست است که در میان دیگر روغن ها بسیار موثر تر می باشد.

  • بر طرف کردن چین و چروک

ترکیبات پلیفنولی موجود در  روغن زیتون  می تواند در کاهش استرس اکسیداتیو در تمام بدن موثر باشد.

استرس اکسیداتیو همان التهابات مزمنی است که سبب چین و چروک ها در هنگام بالا رفتن سن  می شود. زمانی که آنتی اکسیدان موجود در این روغن رادیکال های آزاد را از بین می برد و حتی آن ها را خنثی می کند می تواند به شما کمک کند که سفت  شدن و کشیدگی طبیعی پوست را احساس کنید.

  • رطوبت رسانی کافی با  روغن زیتون

روغن زیتون به عنوان یک  مرطوب کننده عالی شناخت شده است. زیرا می تواند به صورت کاملا عمیق به پوست نفوذ کند. مواد مغذی مهم مانند ویتامین A,E را به لایه های مختلف پوست برساند. این عمل یکی از موثرین گزینه ها برای سلامت و شادابی پوست است چرا که پوست به خوبی مرطوب می شود و احساس آرامش پیدا می کند.

  • پاک کننده های آرایش  چشم

پاک کردن آرایش و آلودگی ها یک روش است  که می تواند به  راحتی به پوست آسیب های جدی برساند. چرا که استفاده از روش های نامناسب می تواند سبب التهابات و یا شکستن بافت پوست شود. شما به کمک یک پنبه آغشته شده به  روغن زیتون  می توانید به راحتی و بی درد سر آرایش صورت و حتی آرایش چشم را پاک کنید.

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید  روغن زیتون  به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

  • روغن زیتون  برای پوست خشک

گرفتار پوستی خشک و پوسته پوسته هستید؟ بنظر می‌رسد نیاز به استفاده از یک مرطوب کننده‌ی عالی دارید که بتواند پوست را جوان کرده و نرمی آن را بازیابی کند.  روغن زیتون  تصفیه نشده می‌تواند به بهترین مرطوب کننده‌ موجود تبدیل شود.

 

روغن زیتون و زیبایی پوست

شما می‌توانید آن را بر روی صورت و یا بدنتان استفاده کنید. از  روغن زیتون  برای نرم کردن پاشنه پا و آرنج‌ها و از بین بردن پینه استفاده کنید.

این روغن، همه‌ی این کار‌ها را انجام می‌دهد! چه از روغن بر روی پوستتان استفاده کنید و چه آنرا میل کنید، نتیجه یکی است: پوستی درخشان و هیدارته.

بازیگر افسانه‌ای ایتالیایی، سوفیا لورن می‌گوید که، روغن زیتون راز زیبایی اوست. بنا به گزارش‌ها، او همیشه چند قطره  روغن زیتون  به آب حمام خود اضافه می‌کرد تا پوستش را صاف و مرطوب نگاه دارد.

  • روغن زیتون  برای پوست تحریک پذیر و مستعد آکنه

آیا شما مستعد ابتلا به آکنه هستید؟ آیا نسبت به بعضی محصولات مراقبت از پوست حساس هستید؟ همه را فراموش کنید و از  روغن زیتون  تصفیه نشده استفاده کنید! روغن زیتون تصفیه نشده به خوبی تمام مرطوب کننده‌هایی که در فروشگاه‌ها هستند، عمل می‌کند. تنها مقدار کمی از روغن زیتون را شب‌ها به صورت ضربه‌ای به پوستتان بزنید. این تمام چیزی است که برای روشن و مرطوب نگه داشتن پوستتان نیاز دارید.

ما توصیه می‌کنیم این کار را هرشب پس از تمیز کردن پوستتان انجام دهید. روغن زیتون حاوی خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است. روغن زیتون از پوست در برابر عفونت، التهاب و سوزش محافظت میکند. به علاوه، آنچنان ملایم است که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید.

  • جلوگیری از پیری پوست با  روغن زیتون

چین و چروک، اجتناب ناپذیر است، اما شما می‌توانید نشانه‌های آنرا به تعویق بیاندازید. با  روغن زیتون ، ظهور چروک‌های عمیق اطراف چشم، دهان، و یا پیشانی را به حداقل برسانید. باز هم توصیه می‌کنیم که شب‌ها قبل از خواب از روغن زیتون استفاده کنید. بر روی انگشتان تمیز چند قطره روغن زیتون بریزید و به آرامی‌ با حرکات رو به بالا (هرگز حرکات رو به پایین انجام ندهید)، پوست را ماساژ دهید.

 

کاهش چروک های پوست با روغن زیتون

ماساژ پوست، قابلیت ارتجاعی آنرا افزایش داده و گردش خون را بهبود می‌بخشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در  روغن زیتون ، میتواند سلول‌های آسیب دیده‌ی پوست را بازسازی کرده و همچنین از پوست در برابر افزایش سن و آسیب نور خورشید محافظت کند.

  • کاهش چروک های پنجه کلاغی با  روغن زیتون

پوست اطراف چشم، حساس ترین قسمت از بدن شماست. برای همین است که محافظت از آن در برابر فشار‌های روزانه و آسیب، بسیار مهم است. با  روغن زیتون  تصفیه نشده، هیچوقت مجبور به استفاده‌ی دوباره از کرم‌های چشم گران قیمت نخواهید شد!

روغن زیتون حاوی مواد تشکیل دهنده ترمیمی‌است که چین و چروک را برطرف، و خطوط پوست را پر میکند. روغن زیتون پوست را مرطوب و آنرا از درون تغذیه میکند! قبل از خواب به آرامی‌ با حرکات ضربه‌ای روغن زیتون تصفیه نشده را به زیر چشم خود بزنید.

همچنین می‌توانید از مقدار کمی‌  روغن زیتون  برای آماده کردن چشم‌هایتان برای آرایش استفاده کنید! فقط مطمئن باشید لایه‌ی بسیار نازک و کمی‌ استفاده کرده‌اید تا مبادا آرایش شما پخش شود. همچین از روغن زیتون به طور سخاوتمندانه در اطراف دهان استفاده کنید تا از ایجاد خطوط خنده دور دهانتان هم جلوگیری شود!

خواص شگفت انگیز روغن زیتون

روغن زیتون  به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند . در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

 

خواص روغن زیتون

خواص جادویی روغن زیتون بر سلامتی

•  روغن زیتون  از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

• نوعی آنتی اکسیدان در  روغن زیتون  وجود دارد که سلول های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می کند.

• مصرف 2 قاشق غذاخوری روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود.

•  روغن زیتون  تنها روغنی است که معده می تواند بسیار خوب آن را تحمل کند. روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب محافظت می کند.

• روغن همچنین از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند.

• روغن زیتون به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند.

• مصرف روغن زیتون میزان قند خون و انسولین را متعادل می کند.

• خوردن  روغن زیتون  قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

• مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری  روغن زیتون  به همراه لیمو یا قهوه از بروز یبوست به خصوص در روده های آسیب دیده جلوگیری می کند.

• درمان  افسردگی  :بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا  روغن زیتون  که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

• روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک می باشد که این اسید خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

• چربی های موجود در روغن زیتون از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم، محافظت می کنند و افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دوم ، با مصرف این روغن می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied