شمانیوز
شما نیوز

۶ دلیلی که زیرچشمانتان را سیاه می کند

سیاهی و تیرگی زیر چشم یک مشکلی است که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

۶ دلیلی که زیرچشمانتان را سیاه می کند

سیاهی و تیرگی زیر چشم یک مشکلی است که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.سیاهی زیر چشم ها از مشکلات رایج در بسیاری از افراد است. سیاهی زیرچشم ها علاوه بر این که در زیبایی فرد تاثیر می گذارد سن را نیز بیشتر نشان می دهد.در ادامه علت سیاهی زیر چشم ها را بدانید. سیاهی زیر چشم ها اغلب نتیجه دو شرایط پوستی است:نازک شدن پوست زیر چشم که باعث می شود رگ های خونی بیشتر به چشم بیایند.چشم های پف کرده که منجر به ایجاد سایه های تیره در زیر چشم می شود.سیاهی زیر چشم به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد و ممکن است با یک مشکل سلامتی همراه باشد یا نباشد. آنها همچنین می توانند یک ویژگی ارثی باشند که در اوایل کودکی دیده می شود و ممکن است با افزایش سن بدتر شود.با این حال ، حلقه های تیره معمولاً بسته به علت ایجاد آنها قابل درمان هستند. در اینجا شش دلیل ایجاد سیاهی زیر چشم و اینکه چگونه می توانید ظاهر آنها را کم کنید ، آورده شده است.

کمبود خواب

کم خوابی باعث کم رنگ شدن پوست می شود و این باعث می شود رگ های خونی زیر پوست بیشتر نمایان شود و به نظر می رسد سیاهی ایجاد می شود. خوابیدن حداقل هفت تا هشت ساعت در شب می تواند به کاهش ظاهر سیاهی چشم کمک کند.

پیری

با افزایش سن، بافت اطراف چشم شروع به نازک شدن می کند و باعث می شود پف کرده و متورم شود. برخی از درمان های پزشکی وجود دارد که می تواند به طور خاص حلقه های زیر چشم ناشی از افزایش سن را مورد هدف قرار دهد، مانند پرکننده ها و لیزر درمانی.

آلرژی

آلرژی و خشکی چشم همچنین می تواند در سیاهی تیرگی نقش داشته باشد. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین آزاد می کند، که می تواند باعث خارش و قرمزی چشم شود. این ممکن است شما را به مالیدن چشم ها، افزایش تحریک، تورم و ظهور سایه های تیره سوق دهد.اگر علائم آلرژی دیگری مانند خارش چشم، عطسه یا احتقان را تجربه می کنید، آلرژی می تواند دلیل سیاهی حلقه شما باشد.

ژنتیک

گرچه تیرگی می تواند دلایل محیطی زیادی داشته باشد، اما ممکن است ژنتیکی نیز باشد.در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ که در مجله پزشکی برزیل، عوامل فیزیولوژیکی و سبک زندگی را در ایجاد خطر و شدت حلقه های تیره در جمعیت برزیل بررسی کرد.محققان دریافتند که سابقه خانوادگی مهمترین عامل مرتبط با سیاهی چشم است و میانگین سن شروع سیاهی چشم در بین شرکت کنندگان ۲۴ سال است.ژنتیک می تواند چند عامل موثر در ایجاد تیرگی را تعیین کند: سطح کلاژن و تولید ملانین.کلاژن پروتئینی در بدن است که به ارتجاع پوست کمک می کند و باعث کاهش چین و چروک می شود.ملانین به رنگدانه های قهوه ای تیره یا سیاه پوست گفته می شود. این اغلب به عنوان “هایپرپیگمانتاسیون ژنتیکی” شناخته می شود و توسط یک متخصص پوست قابل درمان است.

کمبود آهن و کم خونی

کم خونی نوعی بیماری است که با کمبود گلبول قرمز مشخص می شود. این معمولاً به دلیل کمبود آهن در رژیم غذایی است.با کم خونی، سلول های خون قادر به حمل اکسیژن کافی به بافت های بدن نیستند – از جمله آنهایی که زیر چشم هستند. که می تواند باعث تیرگی چشم شود.

سیگار کشیدن و مصرف الکل

هم سیگار کشیدن و هم نوشیدن الکل می توانند با کمبود آب در بدن باعث افزایش تیرگی شود.نوشیدن الکل باعث گشاد شدن رگ های خونی در زیر چشم می شود و باعث برجسته شدن تیرگی می شود. الکل همچنین می تواند بر خواب تأثیر منفی بگذارد ، که باعث تشدید سیاهی چشم نیز می شود.

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied